W pierwszej kolejności warto by wyeliminować błąd związany z DPF , gdyż drugi problem może być tylko skutkiem pierwszego błędu. Jeśli auto ma spory przebieg, być może filtr jest już fizycznie zapchany i po prostu czujnik różnicy ciśnień pokazuje prawdę, zapchanie filtra powoduje różnicę ciśnień poza skalą. Warto by podjechać do speca od dpfów i zrobić czyszczenie filtra (biorąc pod uwagę aktualną nagonkę na dpfy ja bym już nie wycinał filtra, za rok, dwa jak zmienią prawo takie auto będzie niesprzedawalne).
Drugi błąd to zbyt niskie ciśnienie doładowania. Aby zrobić poprawny log dynamiczny na 3cim biegu robisz but w podłogę od 1500-4300 i wtedy oglądasz logi. Na biegu jałowym logi nic nie pokażą. Co może powodować niskie ciśnienie doładowania? To niestety jest temat rzeka....
1) STEROWANIE CIŚNIENIEM:
a) dziurawe gumowe przewody podciśnienia (kolanka i łączenia w szczególności) lub akumulator podciśnienia.
b) czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze zawalony sadzą (można próbnie wyczyścić)
c) Zawór sterujący turbo, gruszka na turbinie, bądź zapieczone łopatki na turbinie (czesty problem w autach z dpf)
2) WYCIEK DOŁADOWANIA
Tutaj dwie pod kategorie, wyciek doładowania przed czujnikiem ciśnienia doładowania powinin zostać wyłapany przez ECU (różnica między wartością mierzoną przez czujnik a MAFem) oraz za czujnikem nie wyłapywalny
a) dziurawy intercooler, dziurka w przewodach gumowych doładowania, PRZECIEKAJĄCY EGR
b) w z19dth niewykrywalny ubytek ciśnienia przez klapki w kolektorze.
3) PROBLEM Z NAPĘDZENIEM TURBINY
a) zapchany wydech, np. DPF, uszkodzony kolektor wydechowy (ale to raczej byłby słychać)
Generalnie jak widzisz opcji jest sporo do przejrzenia ponieważ u ciebie sa oznaki pkt 3) warto od tego miejsca zacząć .
Brak mocy, check, DPF? 1.9 100km
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Brak mocy, check, DPF? 1.9 100km
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
- bazyl86
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 kwie 2018, 9:02
- Imię: Seba
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Województwo: mazowieckie
Astry H przedliftowe czyli do 2006 roku włącznie nie sygnalizowały chęci wypalania filtra dpf, chodzi mi tu o kontrolkę świec żarowych. Trzeba obserwować spalanie na biegu jałowym, jeśli jest 4-5L/h to dpf jest wypalany, trzeba dać mu się do końca wypalić, nie wolno wtedy gasić samochodu.
Co do samego czyszczenia filtra, to jest dużo specyfików dostępnych na "alle.....", wykręca się jeden z czujników wchodzących bezpośrednio do filtra, przez otwór czujnika wpuszcza się specyfik i w trasę.
Co do samego czyszczenia filtra, to jest dużo specyfików dostępnych na "alle.....", wykręca się jeden z czujników wchodzących bezpośrednio do filtra, przez otwór czujnika wpuszcza się specyfik i w trasę.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2018, 9:36 przez bazyl86, łącznie zmieniany 1 raz.