błąd 227911 oraz wycieki

neez

Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 11 kwie 2012, 11:03
Imię: Dave
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

błąd 227911 oraz wycieki

#1

Nieprzeczytany post autor: neez »

Witam,
Posiadam silnik 1.9 150, niestety coś zaczyna się dziać niedobrego. Niestety nie znam się za bardzo i do mechanika będę mógł podjechać za jakieś dwa tygodnie by postawić na dłużej. Ostatnio w trasie samochód słabo się zbierał w pewnym momencie przejechaniu 100 km, zaświeciła się kontrolka z kluczykiem i muł totalny. Zatrzymałem się, odpaliłem ponowie wszystko działa, w międzyczasie sprawdziłem błąd ecn 227911 - po informacjach jest to nieszczelność w dolocie, co chyba mówi, że EGR jest otwarty i się zaciął nie może się zamknąć ??(dobrze myślę) Udało mi się dojechać. Samochód przestał całą noc, rano po odpaleniu błędu nie ma tylko po odpaleniu i jeździe pali się kontrolka, że usterka w systemie recyrkulacji spalin...a samochód bez problemu się zbiera. Dodatkowo dziś po odpaleniu silnika czuć zapach oleju w kabinie. Otworzyłem maskę i przyjrzałem się dobrze i tak jakby były wycieki z tyłu silnikach dostępne są zdjęcia [External Link Removed for Guests] oraz klapy na kolektorze dwa skrajne prawe są upaćkane mazią oleistą..co to może znaczyć ? I co mogę samodzielnie sprawdzić lub zrobić do momentu wizyty u mechanika??? I na co wskazać mechanikowi ....

Dziękuje, za wszystkie informacje.

Awatar użytkownika
FaLaGTC

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 08 wrz 2011, 17:08
Imię: Karina
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 CDTI
Województwo: mazowieckie

#2

Nieprzeczytany post autor: FaLaGTC »

współczuje, ja miałam to samo oczywiście kochany EGR :/ odstawiłam do mechanika i musiał mi to wyczyścić to było prawie rok temu... wszystko ładnie pięknie i po przejechaniu jakiś 30-40tys km robiłam kolektor dolotowy (chyba to tak się nazywało) to bylo jakos w listopadzie... wszystko bylo ok, niestety od paru dni świeci mi się 'klucz' czasem nawet check 'wypedałowałam błąd, a tam co? EGR! nosz cholera jasna, przeglądałam forum chłopaki radzą zaślepić ale co i jak to niestety nie podpowiem, bo sama szukam kogoś kto mi to ogarnie :) powodzenia

Kub@

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 24 lip 2012, 15:49
Imię: Jakub
Auto: Astra
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: SZCZECIN

#3

Nieprzeczytany post autor: Kub@ »

neez pisze:Witam,
Posiadam silnik 1.9 150, niestety coś zaczyna się dziać niedobrego. Niestety nie znam się za bardzo i do mechanika będę mógł podjechać za jakieś dwa tygodnie by postawić na dłużej. Ostatnio w trasie samochód słabo się zbierał w pewnym momencie przejechaniu 100 km, zaświeciła się kontrolka z kluczykiem i muł totalny. Zatrzymałem się, odpaliłem ponowie wszystko działa, w międzyczasie sprawdziłem błąd ecn 227911 - po informacjach jest to nieszczelność w dolocie, co chyba mówi, że EGR jest otwarty i się zaciął nie może się zamknąć ??(dobrze myślę) Udało mi się dojechać. Samochód przestał całą noc, rano po odpaleniu błędu nie ma tylko po odpaleniu i jeździe pali się kontrolka, że usterka w systemie recyrkulacji spalin...a samochód bez problemu się zbiera. Dodatkowo dziś po odpaleniu silnika czuć zapach oleju w kabinie. Otworzyłem maskę i przyjrzałem się dobrze i tak jakby były wycieki z tyłu silnikach dostępne są zdjęcia [External Link Removed for Guests] oraz klapy na kolektorze dwa skrajne prawe są upaćkane mazią oleistą..co to może znaczyć ? I co mogę samodzielnie sprawdzić lub zrobić do momentu wizyty u mechanika??? I na co wskazać mechanikowi ....

Dziękuje, za wszystkie informacje.
Witaj. błąd p2279 ma wiele różnych znaczeń, m.in jest to EGR. Proponuje abyś zlecił mechanikowi przeczyszczenie EGR, przepustnicy, boost sensora. Sam miałem problem z tym błędem myślałem, że to przez klapy wirowe a u mnie winowajcą był boost sensor. Proponuje zobacz sobie w linku poniżej co może powodować ten błąd
astraklubpolska.pl/viewtopic.php?p=1019 ... 9#p1019909

neez

Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 11 kwie 2012, 11:03
Imię: Dave
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#4

Nieprzeczytany post autor: neez »

A może ktoś na podstawie zdjęć może powiedzieć z czego ten wyciek występuje ? I co to za element silnika ?na pierwszym zdjęciu z tym wtykiem ?

michal_33217

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 30 lis 2011, 12:13
Imię: Michal
Auto: Opel Astra H *COSMO* XII 2005
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom / Mazowsze

#5

Nieprzeczytany post autor: michal_33217 »

Kolektor do zrobienia, listwa albo już się urwała albo się zaraz urwie. Jedyne co to regeneracja, no chyba, że w koszta chcesz się bawić i kupować nowy, niestety po zakupie miałem to samo [urok tego w tym silniku], zapytam ile masz kilometrów już przejechane, i czy przebieg autentyczny? ;) Polecam link do poczytania: [External Link Removed for Guests] . Kolega Jabolkg zajmował się regeneracją, można zdobyć do niego kontakt na forum vectry, czy też w podanym linku wyżej, ale czy obecnie się tym zajmuje tego nie wiem. Ja osobiście oddawałem kolektor do niego do regeneracji, no i EGR również czyściłem. Póki co po 3 tysiącach mam spokój ale co będzie dalej tego nie wiem :P
[External Link Removed for Guests] - listwa sterująca i to stamtąd wyciek się robi niestety..fachowo: Nastawnik klap wirowych . U mnie urwana była całkowicie :D

neez

Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 11 kwie 2012, 11:03
Imię: Dave
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#6

Nieprzeczytany post autor: neez »

michal_33217 pisze:Kolektor do zrobienia, listwa albo już się urwała albo się zaraz urwie.
Mam nalatane wydaje mi się, że ok 200k lub więcej niestety na liczniku jest wartość o 50k mniej. Tak mi się ogólnie wydaje po badaniu historii w ASO.

Listawa w Opelku jak kupiłem była czyściutka i nie było widocznego wycieku, chodzi normalnie z tego co widziałem oprócz tego, że dwa skrajne z prawej strony są jakieś zaolejone. Czy to już od razu kwalifikuje się do regeneracji kolektor ?? Czy wystarczy coś tam przeczyścić i zmienić uszczelnienia ??

A może mi ktoś powie co się może pocić z tymi drugimi zdjęciami co obrazują tył silnika ??

Samochód za tydzień gdzieś oddaje do mechanika na czyszczenie EGR, przepustnicy ... i innych niepokojących objawów co zauważyłem.

michal_33217

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 30 lis 2011, 12:13
Imię: Michal
Auto: Opel Astra H *COSMO* XII 2005
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom / Mazowsze

#7

Nieprzeczytany post autor: michal_33217 »

No jak około 200k to możliwe, że już raz było to robione, a raczej jestem pewny. Jak masz już wyciek z pod listwy to oznaka, że prędzej czy później się urwie i tak i tak... Po zdjęciach widać, że już trochę tego oleju się zebrało. U mnie koszt kolektora + EGR (czyszczenie) + naprawa zmieściły się w 600zł .

ODPOWIEDZ