błąd 227911 oraz wycieki
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 11:03
- Imię: Dave
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 DTH
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
błąd 227911 oraz wycieki
Witam,
Posiadam silnik 1.9 150, niestety coś zaczyna się dziać niedobrego. Niestety nie znam się za bardzo i do mechanika będę mógł podjechać za jakieś dwa tygodnie by postawić na dłużej. Ostatnio w trasie samochód słabo się zbierał w pewnym momencie przejechaniu 100 km, zaświeciła się kontrolka z kluczykiem i muł totalny. Zatrzymałem się, odpaliłem ponowie wszystko działa, w międzyczasie sprawdziłem błąd ecn 227911 - po informacjach jest to nieszczelność w dolocie, co chyba mówi, że EGR jest otwarty i się zaciął nie może się zamknąć ??(dobrze myślę) Udało mi się dojechać. Samochód przestał całą noc, rano po odpaleniu błędu nie ma tylko po odpaleniu i jeździe pali się kontrolka, że usterka w systemie recyrkulacji spalin...a samochód bez problemu się zbiera. Dodatkowo dziś po odpaleniu silnika czuć zapach oleju w kabinie. Otworzyłem maskę i przyjrzałem się dobrze i tak jakby były wycieki z tyłu silnikach dostępne są zdjęcia [External Link Removed for Guests] oraz klapy na kolektorze dwa skrajne prawe są upaćkane mazią oleistą..co to może znaczyć ? I co mogę samodzielnie sprawdzić lub zrobić do momentu wizyty u mechanika??? I na co wskazać mechanikowi ....
Dziękuje, za wszystkie informacje.
Posiadam silnik 1.9 150, niestety coś zaczyna się dziać niedobrego. Niestety nie znam się za bardzo i do mechanika będę mógł podjechać za jakieś dwa tygodnie by postawić na dłużej. Ostatnio w trasie samochód słabo się zbierał w pewnym momencie przejechaniu 100 km, zaświeciła się kontrolka z kluczykiem i muł totalny. Zatrzymałem się, odpaliłem ponowie wszystko działa, w międzyczasie sprawdziłem błąd ecn 227911 - po informacjach jest to nieszczelność w dolocie, co chyba mówi, że EGR jest otwarty i się zaciął nie może się zamknąć ??(dobrze myślę) Udało mi się dojechać. Samochód przestał całą noc, rano po odpaleniu błędu nie ma tylko po odpaleniu i jeździe pali się kontrolka, że usterka w systemie recyrkulacji spalin...a samochód bez problemu się zbiera. Dodatkowo dziś po odpaleniu silnika czuć zapach oleju w kabinie. Otworzyłem maskę i przyjrzałem się dobrze i tak jakby były wycieki z tyłu silnikach dostępne są zdjęcia [External Link Removed for Guests] oraz klapy na kolektorze dwa skrajne prawe są upaćkane mazią oleistą..co to może znaczyć ? I co mogę samodzielnie sprawdzić lub zrobić do momentu wizyty u mechanika??? I na co wskazać mechanikowi ....
Dziękuje, za wszystkie informacje.
- FaLaGTC
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 17:08
- Imię: Karina
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 CDTI
- Województwo: mazowieckie
współczuje, ja miałam to samo oczywiście kochany EGR :/ odstawiłam do mechanika i musiał mi to wyczyścić to było prawie rok temu... wszystko ładnie pięknie i po przejechaniu jakiś 30-40tys km robiłam kolektor dolotowy (chyba to tak się nazywało) to bylo jakos w listopadzie... wszystko bylo ok, niestety od paru dni świeci mi się 'klucz' czasem nawet check 'wypedałowałam błąd, a tam co? EGR! nosz cholera jasna, przeglądałam forum chłopaki radzą zaślepić ale co i jak to niestety nie podpowiem, bo sama szukam kogoś kto mi to ogarnie powodzenia
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 lip 2012, 15:49
- Imię: Jakub
- Auto: Astra
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: SZCZECIN
Witaj. błąd p2279 ma wiele różnych znaczeń, m.in jest to EGR. Proponuje abyś zlecił mechanikowi przeczyszczenie EGR, przepustnicy, boost sensora. Sam miałem problem z tym błędem myślałem, że to przez klapy wirowe a u mnie winowajcą był boost sensor. Proponuje zobacz sobie w linku poniżej co może powodować ten błądneez pisze:Witam,
Posiadam silnik 1.9 150, niestety coś zaczyna się dziać niedobrego. Niestety nie znam się za bardzo i do mechanika będę mógł podjechać za jakieś dwa tygodnie by postawić na dłużej. Ostatnio w trasie samochód słabo się zbierał w pewnym momencie przejechaniu 100 km, zaświeciła się kontrolka z kluczykiem i muł totalny. Zatrzymałem się, odpaliłem ponowie wszystko działa, w międzyczasie sprawdziłem błąd ecn 227911 - po informacjach jest to nieszczelność w dolocie, co chyba mówi, że EGR jest otwarty i się zaciął nie może się zamknąć ??(dobrze myślę) Udało mi się dojechać. Samochód przestał całą noc, rano po odpaleniu błędu nie ma tylko po odpaleniu i jeździe pali się kontrolka, że usterka w systemie recyrkulacji spalin...a samochód bez problemu się zbiera. Dodatkowo dziś po odpaleniu silnika czuć zapach oleju w kabinie. Otworzyłem maskę i przyjrzałem się dobrze i tak jakby były wycieki z tyłu silnikach dostępne są zdjęcia [External Link Removed for Guests] oraz klapy na kolektorze dwa skrajne prawe są upaćkane mazią oleistą..co to może znaczyć ? I co mogę samodzielnie sprawdzić lub zrobić do momentu wizyty u mechanika??? I na co wskazać mechanikowi ....
Dziękuje, za wszystkie informacje.
astraklubpolska.pl/viewtopic.php?p=1019 ... 9#p1019909
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 11:03
- Imię: Dave
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 DTH
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
A może ktoś na podstawie zdjęć może powiedzieć z czego ten wyciek występuje ? I co to za element silnika ?na pierwszym zdjęciu z tym wtykiem ?
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 lis 2011, 12:13
- Imię: Michal
- Auto: Opel Astra H *COSMO* XII 2005
- Silnik: 1.9 CDTI 150KM
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radom / Mazowsze
Kolektor do zrobienia, listwa albo już się urwała albo się zaraz urwie. Jedyne co to regeneracja, no chyba, że w koszta chcesz się bawić i kupować nowy, niestety po zakupie miałem to samo [urok tego w tym silniku], zapytam ile masz kilometrów już przejechane, i czy przebieg autentyczny? Polecam link do poczytania: [External Link Removed for Guests] . Kolega Jabolkg zajmował się regeneracją, można zdobyć do niego kontakt na forum vectry, czy też w podanym linku wyżej, ale czy obecnie się tym zajmuje tego nie wiem. Ja osobiście oddawałem kolektor do niego do regeneracji, no i EGR również czyściłem. Póki co po 3 tysiącach mam spokój ale co będzie dalej tego nie wiem
[External Link Removed for Guests] - listwa sterująca i to stamtąd wyciek się robi niestety..fachowo: Nastawnik klap wirowych . U mnie urwana była całkowicie
[External Link Removed for Guests] - listwa sterująca i to stamtąd wyciek się robi niestety..fachowo: Nastawnik klap wirowych . U mnie urwana była całkowicie
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 11:03
- Imię: Dave
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 DTH
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Mam nalatane wydaje mi się, że ok 200k lub więcej niestety na liczniku jest wartość o 50k mniej. Tak mi się ogólnie wydaje po badaniu historii w ASO.michal_33217 pisze:Kolektor do zrobienia, listwa albo już się urwała albo się zaraz urwie.
Listawa w Opelku jak kupiłem była czyściutka i nie było widocznego wycieku, chodzi normalnie z tego co widziałem oprócz tego, że dwa skrajne z prawej strony są jakieś zaolejone. Czy to już od razu kwalifikuje się do regeneracji kolektor ?? Czy wystarczy coś tam przeczyścić i zmienić uszczelnienia ??
A może mi ktoś powie co się może pocić z tymi drugimi zdjęciami co obrazują tył silnika ??
Samochód za tydzień gdzieś oddaje do mechanika na czyszczenie EGR, przepustnicy ... i innych niepokojących objawów co zauważyłem.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 lis 2011, 12:13
- Imię: Michal
- Auto: Opel Astra H *COSMO* XII 2005
- Silnik: 1.9 CDTI 150KM
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radom / Mazowsze
No jak około 200k to możliwe, że już raz było to robione, a raczej jestem pewny. Jak masz już wyciek z pod listwy to oznaka, że prędzej czy później się urwie i tak i tak... Po zdjęciach widać, że już trochę tego oleju się zebrało. U mnie koszt kolektora + EGR (czyszczenie) + naprawa zmieściły się w 600zł .