Pasek wielorowkowy - piszczy, - Astra 1.7 110KM

Awatar użytkownika
superbeny666

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2012, 18:41
Imię: Marcin
Województwo: małopolskie

Pasek wielorowkowy - piszczy, - Astra 1.7 110KM

#1

Nieprzeczytany post autor: superbeny666 »

Witam

Pasek alternatora piszczy, świszczy i szybko się zużywa. Założony pasek wygląda jakby miał 50 tyś km przebiegu.
Usterka najpierw objawiała się dziwnymi dźwiękami tylko przez chwile po uruchomieniu samochodu, następnie pasek piszczał już cały czas przy wolnych obrotach.
Mechanik wymienił pasek, napinacz z rolką oraz rolkę po tym zabiegu pomogło na około 1000km.
Następna wymiana to sprzęgło alternatora i znowu nowy pasek.
Przejechałem ok 1000 km problem znów powrócił - założono krótszy pasek zamiast 6PK1605 założono 6PK1600.
Po 2 tyś km pasek wygląda na bardzo zużyty oraz po uruchomieniu czasem zapiszczy ale tylko na chwile.

W środku czuć taki specyficzny zapach spalonej gumy.

Koledzy spotkał się ktoś z taki problemem?

szmic

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 12 lut 2011, 9:35
Imię: Paweł
Auto: Astra III
Silnik: 1,7 DTR
Województwo: śląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: szmic »

Objawy zużycia tego paska w tak krótkim czasie są naprawdę niepokojące, w tym modelu pompa wody idzie również na pasku wieloklinowym, czy była sprawdzana - wymieniana, może jest lekko zatarta, sprawdź.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

jakby sie pompa wody zacierala to by dlugo nie posmigala. dwa to ze raczej plyn chlodzacy by sie lał. Ja bym sprawdzil ewentualne opory na altku. Moze cos duzo pradu pobiera albo pompa vaq ma jakis defekt( choć tez w to watpie). Posmaruj pasek smołą. ODpalasz auto i kawalek smoly twardej przykladasz do paska. Ten sie nasmaruje smołą i nie bedzi enai piszczał ani nie bedzie smrodu. Rób tak co pól roku i bedzie slużył dlugo.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

zbiniu

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 27 lut 2013, 15:49
Imię: zbyszek
Auto: Opel Combo, Astra F,H,J
Silnik: 1,7DTJ,DTH,XER
Województwo: wielkopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: zbiniu »

Witam
Też zauważyłem w mojej dtj 110km że pasek się szybko zużywa ale 100tys wytrzymał i nie piszczał .Wydaje mi się że procentowo za mało jest go na kole alternatora( alternator 140A bez vaq pompy).

Awatar użytkownika
superbeny666

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2012, 18:41
Imię: Marcin
Województwo: małopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: superbeny666 »

Dziękuje za odpowiedź.

Pompa wody była wymieniana przy okazji wymiany rozrządu ~ 20 tys km temu.
Zauważyłem na alternatorze "usypany" pasek spalonej gumy prawdopodobnie z paska.
Kolego "wesoł" co masz na myśli żeby sprawdzić opory na altku ?

zbiniu

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 27 lut 2013, 15:49
Imię: zbyszek
Auto: Opel Combo, Astra F,H,J
Silnik: 1,7DTJ,DTH,XER
Województwo: wielkopolskie

#6

Nieprzeczytany post autor: zbiniu »

Witam
Sprawdzałeś to koło po którym chodzi pasek na wale ono jest w gumie może się wyrobiło i stawia się z piskiem.Na moim alternatorze też pamiętam był usypany w koło kółka pasek z gumy.

ODPOWIEDZ