Witam
Pasek alternatora piszczy, świszczy i szybko się zużywa. Założony pasek wygląda jakby miał 50 tyś km przebiegu.
Usterka najpierw objawiała się dziwnymi dźwiękami tylko przez chwile po uruchomieniu samochodu, następnie pasek piszczał już cały czas przy wolnych obrotach.
Mechanik wymienił pasek, napinacz z rolką oraz rolkę po tym zabiegu pomogło na około 1000km.
Następna wymiana to sprzęgło alternatora i znowu nowy pasek.
Przejechałem ok 1000 km problem znów powrócił - założono krótszy pasek zamiast 6PK1605 założono 6PK1600.
Po 2 tyś km pasek wygląda na bardzo zużyty oraz po uruchomieniu czasem zapiszczy ale tylko na chwile.
W środku czuć taki specyficzny zapach spalonej gumy.
Koledzy spotkał się ktoś z taki problemem?
Pasek wielorowkowy - piszczy, - Astra 1.7 110KM
- superbeny666
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 cze 2012, 18:41
- Imię: Marcin
- Województwo: małopolskie
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 lut 2011, 9:35
- Imię: Paweł
- Auto: Astra III
- Silnik: 1,7 DTR
- Województwo: śląskie
Objawy zużycia tego paska w tak krótkim czasie są naprawdę niepokojące, w tym modelu pompa wody idzie również na pasku wieloklinowym, czy była sprawdzana - wymieniana, może jest lekko zatarta, sprawdź.
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
jakby sie pompa wody zacierala to by dlugo nie posmigala. dwa to ze raczej plyn chlodzacy by sie lał. Ja bym sprawdzil ewentualne opory na altku. Moze cos duzo pradu pobiera albo pompa vaq ma jakis defekt( choć tez w to watpie). Posmaruj pasek smołą. ODpalasz auto i kawalek smoly twardej przykladasz do paska. Ten sie nasmaruje smołą i nie bedzi enai piszczał ani nie bedzie smrodu. Rób tak co pól roku i bedzie slużył dlugo.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 lut 2013, 15:49
- Imię: zbyszek
- Auto: Opel Combo, Astra F,H,J
- Silnik: 1,7DTJ,DTH,XER
- Województwo: wielkopolskie
Witam
Też zauważyłem w mojej dtj 110km że pasek się szybko zużywa ale 100tys wytrzymał i nie piszczał .Wydaje mi się że procentowo za mało jest go na kole alternatora( alternator 140A bez vaq pompy).
Też zauważyłem w mojej dtj 110km że pasek się szybko zużywa ale 100tys wytrzymał i nie piszczał .Wydaje mi się że procentowo za mało jest go na kole alternatora( alternator 140A bez vaq pompy).
- superbeny666
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 cze 2012, 18:41
- Imię: Marcin
- Województwo: małopolskie
Dziękuje za odpowiedź.
Pompa wody była wymieniana przy okazji wymiany rozrządu ~ 20 tys km temu.
Zauważyłem na alternatorze "usypany" pasek spalonej gumy prawdopodobnie z paska.
Kolego "wesoł" co masz na myśli żeby sprawdzić opory na altku ?
Pompa wody była wymieniana przy okazji wymiany rozrządu ~ 20 tys km temu.
Zauważyłem na alternatorze "usypany" pasek spalonej gumy prawdopodobnie z paska.
Kolego "wesoł" co masz na myśli żeby sprawdzić opory na altku ?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 lut 2013, 15:49
- Imię: zbyszek
- Auto: Opel Combo, Astra F,H,J
- Silnik: 1,7DTJ,DTH,XER
- Województwo: wielkopolskie
Witam
Sprawdzałeś to koło po którym chodzi pasek na wale ono jest w gumie może się wyrobiło i stawia się z piskiem.Na moim alternatorze też pamiętam był usypany w koło kółka pasek z gumy.
Sprawdzałeś to koło po którym chodzi pasek na wale ono jest w gumie może się wyrobiło i stawia się z piskiem.Na moim alternatorze też pamiętam był usypany w koło kółka pasek z gumy.