[1.7CDTI] Luzy przy puszczaniu i dodawaniu gazu.

Qlesz

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:06
Imię: Sebek
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Lokalizacja: SWD
Kontakt:

[1.7CDTI] Luzy przy puszczaniu i dodawaniu gazu.

#1

Nieprzeczytany post autor: Qlesz » 07 lip 2013, 10:06

Chłopaki pomóżcie! Coraz bardziej denerwują mnie luzy podczas jazdy. Dokładnie chodzi o to, że jak jadę z prędkością pow. 50KM/H na 3,4 lub 5 biegu(im wyższy tym bardziej to czuć) i jak puszcze gaz do poz.0 i zaś dodam to czuć tak jakby stukniecie, jakiś luz. Nie wiem co to może być. Macie jakiś pomysł co to moze być?
Opel Astra H 1.7 CDTI Z17DTH 100KM ADDED:TECH- TEMPOMAT, BC , DAYLIGHT, SZYBY Z PILOTA,

Awatar użytkownika
radek_n1

Klubowicz AKP
Posty: 760
Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
Imię: Radek
Auto: Astra h kombi
Silnik: 1.6 105KM + LPG
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Czyżew

#2

Nieprzeczytany post autor: radek_n1 » 07 lip 2013, 16:29

Może zbyt duże luzy na półosiach?

Qlesz

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:06
Imię: Sebek
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Lokalizacja: SWD
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Qlesz » 07 lip 2013, 17:47

Radek chyba masz racje, z kuzynem teraz sprawdziliśmy i nawet przy zmianie biegów i podasz wysprzeglania/zasprzeglania sa te stuki. Zauważyliśmy tez ze w okolicach przegubow wewnętrznych wczasie tych manewrów sa luzy i półosie dźwiga ( na wstecznym biegu). Myśle że w poniedziałek oddam auto do mechanika.
Opel Astra H 1.7 CDTI Z17DTH 100KM ADDED:TECH- TEMPOMAT, BC , DAYLIGHT, SZYBY Z PILOTA,

greco

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: greco » 15 lip 2013, 9:12

Qlesz pisze:Chłopaki pomóżcie! Coraz bardziej denerwują mnie luzy podczas jazdy. Dokładnie chodzi o to, że jak jadę z prędkością pow. 50KM/H na 3,4 lub 5 biegu(im wyższy tym bardziej to czuć) i jak puszcze gaz do poz.0 i zaś dodam to czuć tak jakby stukniecie, jakiś luz. Nie wiem co to może być. Macie jakiś pomysł co to moze być?
A to nie będą początki problemów z kołem dwumasowym?
Astra H 1.7DTH
Obrazek

Awatar użytkownika
seba8787

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 15 lip 2013, 11:10
Imię: Seba
Auto: Astra III
Silnik: 1.7 DTH
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: seba8787 » 15 lip 2013, 11:51

Posiadam dokładnie ten sam problem, przy biegach 1,2,3 jest wyczuwalny minimalny luz, ale przy wiekszej predkosci na 4,5 dodanie i puszczenie gazu to luz z głośniejszym puknięciem. Wczoraj na forum bodajże Vectry wyczytałem, że jest to prawdopodobnie wina wybitej końcówki drążka kierowniczego bo u chyba 4 osób po wymianie sprawa ucichła. Złapałem dziś za koło i na jednym wyczułem luz, byłem na szarpaku i mechanik potwierdził, że końcówka jest do wymiany. Jutro rano jadę na wymianę, tak więc później napisze jaki jest efekt.

Witam, byłem dziś na wymianie końcówki drążka kierowniczego i zrobieniu geometri. Po zrobieniu wyjechałem za miasto, żeby zobaczyć jaki efekt i tak, Puknięcia ustały całkowicie, oraz luz znacznie się zmniejszył to znaczy nie jest to już szarpnięcie jak przedtem, tylko lekkie dygnięcie które praktycznie nie zwraca na siebie uwagi w porównaniu do tego co było.

Awatar użytkownika
Nico1988

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 08 maja 2018, 22:49
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Nico1988 » 08 maja 2018, 22:51

Mam ten sam problem w mojej astrze. Wymieniany był dwumas i poduszki silnika przednia i tylna. Czy u was faktycznie pomogła wymiana drążków kierowniczych ?

Mateusz17CDTI

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 26 kwie 2014, 15:27
Imię: Mateusz
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTL
Województwo: pomorskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Mateusz17CDTI » 25 maja 2018, 22:18

U mnie też było identycznie i wymiana końcówki drążka kierowniczego rozwiązała ten problem :)

grzegorz52

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: grzegorz52 » 06 cze 2018, 22:09

Radzę jak najszybciej do mechanika bo to z całą pewnością przegub napędowy albo półoś może nawet jedno i drugie. Ja podobne objawy obserwowałem, analizowałem, dociekałem aż przy ruszaniu ze świateł " dupło" i skończyło się lawetą.

ODPOWIEDZ