Spalanie chwilowe, dziwne wskazania ?

maciejas002

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 22 paź 2012, 11:52
Imię: Maciek
Auto: Astra H Z19DTJ
Silnik: 1.9 CDTI
Województwo: małopolskie

Spalanie chwilowe, dziwne wskazania ?

#1

Nieprzeczytany post autor: maciejas002 » 09 lip 2013, 14:59

Poradzcie co to moze byc lub czy TTTM?

Zapalam auto spalanie wskakuje na ok 1.2l/h ok jade przez chwile silnik lapie swoja temperature jest dobrze, stoje na swiatlach 0,5l/h ale : zgasze swiatla wtedy pokazuje 0.3l/h . Nawet jak sie rozgrzeje i temp osiagnie przedzial 88 i wiecej potrafi pokazywac 0.5l/h czym to jest spowodowane ? Tak samo z klima ale wiem ze ona generuje wieksze obciazenie i spalanie, tylko czy u Was jak macie klime ON to spalanie stabilizuje sie czy skacze u mnie np. od 0.6-1.2l/h i nie ma reguly, nagle jest malo za chwile duzo mimo ze temp 88 +
Najbardziej intryguje mnie to czemu swiatla lub predkosc nawiewu az tak wplywa na wzrost chwilowego. Bo jak wylacze nawiew to pokazuje 0.3 a wystarczy zejest w pozycji 2 od kopa 0.5 czasem skacze ( "przywiesi sie" ) na 0.4 i ponownie 0.5 l/ h
ot co taka mala intryga ciekawostka :D rozwieje ktos moje watpliwosci ??

(Btw. spotkal sie ktos jeszcze z czyms takim ze ma dobra godzine ustawiona i nagle przeskakuje mu na zupelnie inna a po jakims czasie wraca na prawidlowa ? :mrgreen: )

los_dawidos

Astro-maniak
Posty: 187
Rejestracja: 03 lip 2012, 0:19
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: dolnośląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: los_dawidos » 09 lip 2013, 23:38

Nie wiem jak to jest w 1,9, ale u mnie w 1,7 przy klimatyzacji chwilowe spalanie waha się w granicach 0,5 czy 0,6 do 1 litra w zależności od temperatury na zewnątrz. Dziś miałem włączoną klimatyzacje, na dworze było naprawdę gorąco i chwilowe miałem na poziomie 0,9-1,0 litra.

Co do świateł to ciężko mi powiedzieć, bo mam ustawione w trybie dziennym, więc świecą się cały czas i przy rozgrzanym silniku mam zawsze 0,3 l/h, ale nawiew nie powoduje żadnych zmian.

P.S. Co do godziny to chyba jest opcja zsynchronizowania jej z godziną z RDSu i być może stąd się to bierze. Kiedyś przy RMF FM godzina mi się przestawiała o paręnaście minut, ale przy innych stacjach nie wracała "na miejsce".

maciejas002

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 22 paź 2012, 11:52
Imię: Maciek
Auto: Astra H Z19DTJ
Silnik: 1.9 CDTI
Województwo: małopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: maciejas002 » 11 lip 2013, 9:37

los_dawidos pisze:Co do godziny to chyba jest opcja zsynchronizowania jej z godziną z RDSu i być może stąd się to bierze. Kiedyś przy RMF FM godzina mi się przestawiała o paręnaście minut, ale przy innych stacjach nie wracała "na miejsce".
Wlasnie to mialo miejsce z chyba 16:30 zrobila sie 17:15 ale po jakims czasie w trakcie jazdy wrocila na swoje miejsce.
los_dawidos pisze:Co do świateł to ciężko mi powiedzieć, bo mam ustawione w trybie dziennym, więc świecą się cały czas i przy rozgrzanym silniku mam zawsze 0,3 l/h, ale nawiew nie powoduje żadnych zmian.
Nie mam trybu auto ale u mnie jak sie nagrzeje auto to owszem jest 0.3l/h ale potrafi wskoczyc na 0.5l/h i tak trzymac. Mimo ze temp 88+ swiatla ON i nawiew na 1. Zauwazylem ze moze to miec zwiazek z poborem pradu mocy bo jak nacisne hamulec to z 0.3 robi sie 0.5 a jak puszcze to mam 0.3 xD, wariactwo ! :) A cieszyc mnie bedzie jak bedzie stale 0.3 :) termostat sprawny byl wymieniany.

andkan

Astro-maniak
Posty: 580
Rejestracja: 15 sty 2011, 15:22
Imię: Andrzej
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z19DTJ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Nieprzeczytany post autor: andkan » 11 lip 2013, 10:47

Obciążenie wpływa na chwilowe zużycie.
pozdrawiam
Andrzej

maciejas002

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 22 paź 2012, 11:52
Imię: Maciek
Auto: Astra H Z19DTJ
Silnik: 1.9 CDTI
Województwo: małopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: maciejas002 » 11 lip 2013, 11:31

Owszem wiem, ale jak sie to ma skoro jak nacisne/puszcze pedal hamulca spalanie wzrasta/spada z 0.5 -> 0.3 ( silnik nagrzany itd .) czemu spalanie nie jest stale przy nagrzanym silniku i nie wynosi stale 0.3 ? Czy wcisniecie hamulca lub wlaczone swiatla wytwarzaja takie obciazenie ze wzrasta do 0.5 ?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4182
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Silnik: ASZ i AUY
Lokalizacja: Goleniow
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł » 12 lip 2013, 18:48

tak jak sam ująłes to jast wskazanie a nie mierzenie. Wskazanie = mneijwiecej lub okolo tyle a tyle. To nie miernik by mierzył cokolwiek. Poza tym spalanie nie jest mierozne tak jak woda w domu ze jest licznik od tego ile przeplyneło cieczy przez rure. tu tak niestety nie ma. Błąd pomiarowy jest znaczny.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ by TUNE UP i GOLF 1.9TDI ASZ+
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi

michal_33217

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 30 lis 2011, 12:13
Imię: Michal
Auto: Opel Astra H *COSMO* XII 2005
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom / Mazowsze

#7

Nieprzeczytany post autor: michal_33217 » 13 lip 2013, 12:56

Do tego mozna by dolozyc to, ze czesto trzeba wykalibrowac kompa, bo oryginalnie to nie cieszy to oka, ale po juz wartosci spalania itd sa znacznie widoczne ;) U mnie na ogolnym np wskazuje spalanie o 1l wiecej niz w Test-Mode, ale wiadomo spalanie mierzysz i tak tankujac na stacji, bo wskazania na kompie nie zawsze sa adekwatne. Bardziej bym powiedzial, ze kosmetyka z tym spalaniem chwilowym :)

los_dawidos

Astro-maniak
Posty: 187
Rejestracja: 03 lip 2012, 0:19
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: dolnośląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: los_dawidos » 15 lip 2013, 11:52

U mnie w Test Mode jest śmiech na sali. Te, które ma być teoretycznie z ostatnich 50 km mam praktycznie zawsze w przypadku jazdy miejsko-wiejskiej ;) na poziomie 3,9-4,3, a przez to wychodzą też numery w postaci nawet 1300 km zasięgu. Idąc dalej, kiedyś skasowałem przypadkowo wskazania komputera, więc z ciekawości sprawdziłem ostatnie 50 km z BC i te z Test Mode i był ok. litr różnicy (odpowiednio 5 coś i 4 coś litra), a przy dystrybutorze jest kolejny litr więcej.

Awatar użytkownika
seba8787

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 15 lip 2013, 11:10
Imię: Seba
Auto: Astra III
Silnik: 1.7 DTH
Województwo: podkarpackie

#9

Nieprzeczytany post autor: seba8787 » 15 lip 2013, 12:02

Ja podepnę się pod pytanie- u mnie na rozgrzanym silniku spalanie chwilowe to jest 0.3- 0.4 tak przeskakuje co kila sekund. W test mode przy wartości INJ- RC co 2 sec wartość zmienia się z 0.61 do 0.122 ml/sec i tak w kółko. Miał bym prośbę żeby ktoś z was zobaczył jak u niego w Test mode to wygląda czy też tak skacze, czy może ta wartość stoi w miejscu.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4182
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Silnik: ASZ i AUY
Lokalizacja: Goleniow
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: wesoł » 15 lip 2013, 17:48

ml/sekunde to nie to samo co litry na godzine. Trzeba te wartosci przeliczyc ale wskazania ze spalania na jalowym sa zazwyczja malo precyzyjne. Poza tym tak jak wspomnialem to sa wskazania z tego jak eCM wysterowuje wtryski z tego jaka jest temperatura paliwa, cisnienie pwoietrza i takie tam. Nie jest to wynikiem z pomiaru faktycznego ubytku paliwa. Producent poporstu soie tak usrednil wartosci spalania zaleznie od tego jakie sa obroty, jakie temperatury itd i tak sklecil odpowiedni program ktory wylicza niby spalanie.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ by TUNE UP i GOLF 1.9TDI ASZ+
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi

ODPOWIEDZ