Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

rostex

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
Imię: Mateusz
Auto: Focus MK2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

#21

Nieprzeczytany post autor: rostex »

Byłbym ostrożny z twierdzeniem, że sprężyny w tarczy sprzęgłowej mają taką sztywność po 0 i 100 tys km. Wiele razy spotkałem się z sytuacją (nawet na własnej skórze), że pęknięte sprężyny w zdrowej tarczy sprzęgłowej powodowały szarpanie i drgania, szczególnie na zimnym silniku.
Poza tym nietłumienie wibracji przez koło dwumasowe, a tym samym uderzenia skrętne koła mają moim zdaniem bardzo duże znaczenie dla łożysk w skrzyni biegów.
Zafira Z18XER

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

tez spotkalem sie raz z przypadkiem ze sprezynka na tarczy pekla i sie obróciła i powodowala ze docisk nie dociskal do konca tarczy i sprzeglo sie slizgalo. Owszem bywa i tak ale jest to tak maly odsetek ze szkoda nawet to wspominac. Drugi przypadek jaki slyszalem to zdiagnozowalem to na ktoryms forum oplowskicm ale czy to bylo tu czy na innym to juz nie pamietam ale kolega dziekowal za trafna diagnoze. Tak czy siak jest to i tak nie za duza usterka w stosunku do padania dwumasu i kosztów z tym zwiazanych. Tarcze sprzeglowa mozna kupic nowa w sumie w cenie okolo 200gora 300 zl za polowe tego mozna zregenerowac na czesciach oryginalnych oraz mozna jeszcze zakupic uzywke w dobrym stanie i cieszyc sie dlugo bezawaryjna jazda. Sam u siebie w sharanie zrobilem tak ze dwumas wytargalem, wymoiczylem go w ropie, rozruszalem bo byl zatarty a luzów nie miał, tarcze juz troszke wypracowana dalem do obicia nowymi okładzinami z luka i po zlozeniu chodzi az miło.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

wojtekpl

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:44
Imię: Wojtek
Auto: Fiesta MK7 Trend; GOLD X 2013
Silnik: 1,4i; 96ps, LPG
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: KR

#23

Nieprzeczytany post autor: wojtekpl »

Oj tam; taka kia i hyundai 1,4 i 1,6 fabrycznie mają sztywne koło zamachowe i dają radę, a trzeba pamiętać że oryginalne części są......................... koreańskie ;)
pozdrawiam ;)

były użytkownik AH kombi Z17DTH 2005

Awatar użytkownika
taff1983

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 28 kwie 2014, 15:28
Auto: Corsa D
Silnik: Z13DTH
Województwo: podkarpackie

#24

Nieprzeczytany post autor: taff1983 »

Sunykiller jak trwa ta przygoda z tym jednomasem? Jestem ciekaw jak to wygląda po kilkuset kilometrach bo mam ten sam problem po założeniu jednomasy...

Macie jakieś sugestie a propos tego tematu? Czy to już taki urok tej "jednomasy". Pytam, bo kupiłem nowe koło dwumasowe za jedyne 1600 pln i planuje je założyc w tym tygodniu...

Awatar użytkownika
taff1983

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 28 kwie 2014, 15:28
Auto: Corsa D
Silnik: Z13DTH
Województwo: podkarpackie

#25

Nieprzeczytany post autor: taff1983 »

Czy miał ktoś podobny problem?

Streem

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:39
Imię: Jakub
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTI
Województwo: mazowieckie

#26

Nieprzeczytany post autor: Streem »

Odświeżę, bo mój ojciec zamontował w swojej Corsie 1.3 CDTI 69 koni właśnie rozwiązanie VALEO kit4P i spisuje się wyśmienicie.
Musiał tylko dokupić wysprzęglik za 350 PLN VALEO i wyszło go około 1900 PLN.

Póki co, żadnych różnic nie odczuwa...

Polecam publikację dla niezdecydowanych:
[External Link Removed for Guests]

WIem, że wielu powie, że rozwiązania fabryczne są najlepsze, ale czy ktoś nie pomyślał nigdy, że koncerny nie robia nas w balona? :)

Po co w 70-konnym silniku koło dwumasowe???

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#27

Nieprzeczytany post autor: mbar »

To jak u mnie, głupie 175 Nm i dwumasa...

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wojtek08339

Astro-maniak
Posty: 892
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
Imię: Wojtek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: PIŁA

#28

Nieprzeczytany post autor: wojtek08339 »

Witam w klubie :D :D :D
Też myślę o zmianie DM na JM.
I u mnie chyba początek końca DM, objawy to jak po dłuższej jeździe po wrzuceniu na luz na postoju słychać lekkie jakby dudnienie z silnika, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła.
Sunykiler napisz jak ci się sprawdza JM i ile km na niej już zrobiłeś.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?

adnim

Astro-maniak
Posty: 460
Rejestracja: 11 mar 2011, 9:44
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra H kombi 2007/8
Silnik: Z19DTL 137PS 328Nm
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#29

Nieprzeczytany post autor: adnim »

Moja asterka od wczoraj u mechaniora, dwumasa rozsypała sie nagle, bez większych wczesniejszych objawów. Owszem dzowniła leciutko od jakiegos roku podczas gaszenia, ale tak to zadnych innnych objawów.
Dzien przed totalną rozsypką zaczeło bardziej budą telepać na jałowym. No i wczoraj podczas jadzy jak zaczeło walić to odrazu sie zatrzymałem. Uruchamiać po raz drugi juz nie próbowalem nawet. Nawet sprzęgło się totalnie zablokowało :?

Montuje jednak dwumas Luk-a ze wzgledu na mniejsze wibracje. No i mam nadzieję że kolejne 200 tyś na nim zrobię ;)

Awatar użytkownika
wojtek08339

Astro-maniak
Posty: 892
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
Imię: Wojtek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: PIŁA

#30

Nieprzeczytany post autor: wojtek08339 »

Na JM nie musiałbyś pewnie odliczać do 200 tyś.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?

ODPOWIEDZ