Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

sunykiller

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:29
Imię: Paweł
Auto: ASTRA K
Silnik: 1,6 /110
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie

Nowa dwumasa czy sztywne koło zamachowe? (dylemat)

#1

Nieprzeczytany post autor: sunykiller »

Witam Szanownych Kolegów.

W związku z tym że niestety czeka mnie wymiana dwumasy mam takie pytanie.
Czy ktoś z Was zamieniał w swojej Astrze walniętą dwumasę na sztywne koło zamachowe. Chciałem się dowiedzieć czy po zmianie są jakieś różnice w jeździe - chodzi o komfort.

Byłem u mechanika, który stwierdził że spokojnie można włożyć sztywne koło jak ktoś rozsądnie jeździ i taką opcje od razu mi zaproponował. Opcja jest sporo tańsza bo aż 50% ceny dwumasy.
Chciałem się Was zapytać co o tym sądzicie?
Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania.
Czy przypadkiem takie rozwiązanie nie spowoduje w jakimś tam okresie czasu kolejnych wydatków jak np. naprawa skrzyni.
Planuję tym autem jeszcze trochę pojeździć więc sami rozumiecie:).

Jeśli poruszyłem temat, który gdzieś na forum już był to przepraszam i proszę o link do tego niego. Mi jakoś nie udało się znaleźć klarownej odpowiedzi :(

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Viper28

Astro-maniak
Posty: 144
Rejestracja: 25 maja 2012, 17:33
Imię: Michał
Auto: Opel Astra H kombi
Silnik: 1,7 DTH
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Siedlce

#2

Nieprzeczytany post autor: Viper28 »

Jaki masz silnik u siebie, że komplet ze sztywnym kołem to 50% ceny kompletu z dwumasą???

rostex

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
Imię: Mateusz
Auto: Focus MK2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: rostex »

Znam opinie osób po takiej konwersji, ale w silniku 1.3 CDTI montowanym w Corsie C.
[External Link Removed for Guests]
Zafira Z18XER

sunykiller

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:29
Imię: Paweł
Auto: ASTRA K
Silnik: 1,6 /110
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie

#4

Nieprzeczytany post autor: sunykiller »

Viper28 pisze:Jaki masz silnik u siebie, że komplet ze sztywnym kołem to 50% ceny kompletu z dwumasą???
W mojej Astrze jest 1.3 CDTI. Co do tych 50% to tak średnio napisałem po rozmowie z mechanikiem oraz orientacji kosztów części w necie. W każdym bądź razie i tak rozwiązanie z sztywnym kołem jest sporo tańsze.

-- 2013-08-29, 10:11 --
rostex pisze:Znam opinie osób po takiej konwersji, ale w silniku 1.3 CDTI montowanym w Corsie C.
[External Link Removed for Guests]
Dzięki za linka - sporo ciekawych spostrzeżeń.
Nadal nie zdecydowałem się czy wkładać DM czy jednak JM. Czuję że to będzie trudna decyzja:(

Poniżej umieściłem linki do stron, które znalazłem w necie i wydają mi się ciekawe..

Strona zawiera sporo informacji o sprzęgłach.
[External Link Removed for Guests]

Artykuł dotyczące modyfikacji
[External Link Removed for Guests]

Z tego co znalazłem w necie - jeśli chodzi zmianę DM na JM - to Valeo do Astry zrobiło zamiennik nie tak dawno bo 2012-11 więc jest to dość świeża sprawa. Co prawda zamienniki do VW,Forda,Skody itp pojawiły się wcześniej ale ciekawi mnie jak to się zachowuje właśnie w Oplu.

rostex

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
Imię: Mateusz
Auto: Focus MK2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: rostex »

Największym ryzykiem zamontowania jednomasowego zamiennika do 1.3 90KM jest 6-biegowa skrzynia biegów M20, która podobnie jak siostrzana M32 lubi się wysypać. Tego najbardziej bym się obawiał.
Zafira Z18XER

BiałyWr

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 18 maja 2013, 9:10
Imię: Arkadiusz
Auto: OPEL OMEGA, ASTRA
Silnik: 1,7 CDTI
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: BiałyWr »

To ja robię tak, po kilku poparzeniach, wkładam tak jak ma być, rozumiem modyfikacje, ale ja nie robię 15km na dobę tylko 100-150, więc auto muszę mieć pewne. Pytanie czy oszczedzanie 50% jest warte ryzyka rozsypki skrzyni.

cibi

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 14 sty 2011, 9:15
Imię: Tom
Auto: Astra H
Silnik: 1,3 CDTI
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: LLB

#7

Nieprzeczytany post autor: cibi »

Ja w zeszłym tygodniu stałem przed takim samym dylematem. Ostatecznie zdecydowałem się na włożenie kompletu sprzęgła i dwumasy. Przy okazji do wymiany poszedł też napinacz paska i sam pasek. Z robocizna wyszło 3400 :evil:
Zdecydowałem się na taki krok, bo komplet części wysprzęglk, docisk, tarcza, dwumasa wyszedł mnie 2900, zaś ten komplet jednomasy Valeo kosztuje w granicach 1800 i do tego trzeba jeszcze dokupić wysprzęglik, który podwyższa koszt zestawu o 500 złotych, więc różnica między kompletem "jak fabryka dała" i modyfikacją na jednomasę nieco się niweluje.
A wrażenia po wymianie? Bezcenne.

sunykiller

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:29
Imię: Paweł
Auto: ASTRA K
Silnik: 1,6 /110
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie

#8

Nieprzeczytany post autor: sunykiller »

cibi pisze:Ja w zeszłym tygodniu stałem przed takim samym dylematem. Ostatecznie zdecydowałem się na włożenie kompletu sprzęgła i dwumasy. Przy okazji do wymiany poszedł też napinacz paska i sam pasek. Z robocizna wyszło 3400 :evil:
Zdecydowałem się na taki krok, bo komplet części wysprzęglk, docisk, tarcza, dwumasa wyszedł mnie 2900, zaś ten komplet jednomasy Valeo kosztuje w granicach 1800 i do tego trzeba jeszcze dokupić wysprzęglik, który podwyższa koszt zestawu o 500 złotych, więc różnica między kompletem "jak fabryka dała" i modyfikacją na jednomasę nieco się niweluje.
A wrażenia po wymianie? Bezcenne.
Dzięki Kolego za odpowiedź.
Właśnie zacząłem liczyć i porównywać ceny... i do tego samego wniosku dochodzę co Ty. Rzeczywiście jak się kupi zestaw ze sztywnym kołem - nie ma w nim wysprzęglika i trzeba dokupić, a to też element sporo kosztujący.Nie wiem w czym rzecz ale mechanicy radzą wysprzęglik wymieniać przy wymianie całego sprzęgła. Mój ma przejechane około 60 tys i podejrzewam że jeszcze by można na nim trochę pojeździć. Może to jest kwestia tego, że jak się zrzuca skrzynię to najlepiej wszystko zrobić żeby do tego nie zaglądać przez kilka lat.

A co do wrażeń po wymianie.. to chyba rzeczywiście jazda Ci się poprawiła chociaż lżejszym się jest o parę złotych:)
Przy okazji chciałem Ci się zapytać ile twoje koło DM wytrzymało (przy jakim przebiegu je wymieniałeś)?

Pozdrawiam

-- 2013-08-30, 15:00 --
rostex pisze:Największym ryzykiem zamontowania jednomasowego zamiennika do 1.3 90KM jest 6-biegowa skrzynia biegów M20, która podobnie jak siostrzana M32 lubi się wysypać. Tego najbardziej bym się obawiał.
Mi już niestety jedna się wysypała i to przy DM:( (padły łożyska na 3 i 4 ) - hałasowały jakbym tramwajem jechał:)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

skrzynia nie ma tu nic do tego czy jest jednomas czy dwumas. Jak am sie rozpasc skrzynia to i tak sie rozpadnie nawet jak bedzie trzymasowe kolo zamachowe.
Problem z tymi jednomasami jest taki ze to robi firma valnło a nie jest to marka zbytnio dobra. Ciort wie czy dostaniesz w razie co tarcze lub co gorsza docisk jak siadzie. Wtedy bedziesz musial dawac do regeneracji taki zestawik co moz enie jest drogie ale czy zrobia dobrze to jest pytanie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

rostex

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
Imię: Mateusz
Auto: Focus MK2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: rostex »

wesoł pisze:skrzynia nie ma tu nic do tego czy jest jednomas czy dwumas. Jak am sie rozpasc skrzynia to i tak sie rozpadnie nawet jak bedzie trzymasowe kolo zamachowe.
.
Bardzo odważna teoria.
Faktem jest, że skrzynie M20 i M32 sypią się nader często, podobnie jak koła dwumasowe współpracujące z nimi.
Zafira Z18XER

ODPOWIEDZ