przy jakiej tem. powinien sie właczyc wentylator chłodnicy
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 17:54
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: 1,7 cdti
- Województwo: zachodniopomorskie
przy jakiej tem. powinien sie właczyc wentylator chłodnicy
Witam .mam pytanie ,przy jakiej temperaturze płynu powinien właczyc sie wentylator chlonicy w silniku 1,7 cdti. bo u mnie przy 95 stoniach nic sie nie dzieje a błedow zadnych nie pokazuje.pozdr i z gory dzieki za pomoc
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 10 lis 2011, 10:35
- Imię: Marcin
- Auto: ASTRA H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 17:54
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: 1,7 cdti
- Województwo: zachodniopomorskie
ok.sprobuje go nagrzac do 98 i sprawdze. dzieki
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 18 maja 2013, 9:10
- Imię: Arkadiusz
- Auto: OPEL OMEGA, ASTRA
- Silnik: 1,7 CDTI
- Województwo: dolnośląskie
Mówiom że dla diesla to śmierć, ale w omedze miałem zawsze ok 102 i latała. Astra zaczynała w granicach 80 i trzymała teraz (nie mam pojęcia dlaczego) ale 88 włącza 86 wyłącza wentylator.
- kaalith
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 sty 2012, 9:57
- Imię: Krzysztof
- Auto: OPEL ASTRA H
- Silnik: 1.7 DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
U mnie włącza się na 98 st.C i momentalnie spada o 5 st. C do 93.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
Potwierdzam przedmówców. U mnie przy 98 C* włącza się wiatrak i schładza do 92-93. Przetestowana w ostatni weekend w korkach na zakopiance
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
Witam,
zwracam się do posiadaczy Asterek z silnikiem 1.9 DT 120KM. Od niedawna posiadam w rodzinie drugą Asie w kombi, ale ze wspomnianym silnikiem 1.9 i martwi mnie jedna rzecz. Jak jest przy tym silniku z włączeniem wentylatora chłodnicy? Dziś z czystej ciekawości chciałem sprawdzić czy jest podobnie, jak w 1.7 i się zdziwiłem, bo przy 100*C wentylator chłodnicy się nie włączył i w tym momencie odpaliłem klimatyzację i temperatura ładnie spadła do 88*C. Na co dzień temperatura w mieście nie dochodzi do wspomnianej wartości 100*C, bo przy włączonej klimie wiatrak chodzi praktycznie cały czas i zbija temp. Spróbuję jeszcze zrobić test i dobić do 102*C przy wyłączonej klimie, a póki co będę wdzięczny za opinie, jak jest u kolegów z silnikiem 1.9 DT.
zwracam się do posiadaczy Asterek z silnikiem 1.9 DT 120KM. Od niedawna posiadam w rodzinie drugą Asie w kombi, ale ze wspomnianym silnikiem 1.9 i martwi mnie jedna rzecz. Jak jest przy tym silniku z włączeniem wentylatora chłodnicy? Dziś z czystej ciekawości chciałem sprawdzić czy jest podobnie, jak w 1.7 i się zdziwiłem, bo przy 100*C wentylator chłodnicy się nie włączył i w tym momencie odpaliłem klimatyzację i temperatura ładnie spadła do 88*C. Na co dzień temperatura w mieście nie dochodzi do wspomnianej wartości 100*C, bo przy włączonej klimie wiatrak chodzi praktycznie cały czas i zbija temp. Spróbuję jeszcze zrobić test i dobić do 102*C przy wyłączonej klimie, a póki co będę wdzięczny za opinie, jak jest u kolegów z silnikiem 1.9 DT.
Nie działa Ci pierwszy bieg wentylatora. U mnie były to przegnite przewody.
Potwierdzam u mnie też tak było że klima zbijała temperaturę bez klimy szybko przekraczał 100 powyżej 25 stopni na zewnątrz.
Potwierdzam u mnie też tak było że klima zbijała temperaturę bez klimy szybko przekraczał 100 powyżej 25 stopni na zewnątrz.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2018, 8:08 przez termin, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
Witam,przemekb22 pisze: ↑09 wrz 2018, 18:49Witam,
zwracam się do posiadaczy Asterek z silnikiem 1.9 DT 120KM. Od niedawna posiadam w rodzinie drugą Asie w kombi, ale ze wspomnianym silnikiem 1.9 i martwi mnie jedna rzecz. Jak jest przy tym silniku z włączeniem wentylatora chłodnicy? Dziś z czystej ciekawości chciałem sprawdzić czy jest podobnie, jak w 1.7 i się zdziwiłem, bo przy 100*C wentylator chłodnicy się nie włączył i w tym momencie odpaliłem klimatyzację i temperatura ładnie spadła do 88*C. Na co dzień temperatura w mieście nie dochodzi do wspomnianej wartości 100*C, bo przy włączonej klimie wiatrak chodzi praktycznie cały czas i zbija temp. Spróbuję jeszcze zrobić test i dobić do 102*C przy wyłączonej klimie, a póki co będę wdzięczny za opinie, jak jest u kolegów z silnikiem 1.9 DT.
odkopię troszkę mój wcześniejszy post. Ostatnio miałem auto w naprawie u gościa, który pracuje w ASO i zgłosiłem mu problem z brakiem 1 biegu wentylatora. W mojej Astrze są dwa wentylatory - jeden od klimy, drugi od ochłodnicy. Powiedział mi ciekawą rzecz, ale nie wiem czy prawdziwą. Mówił, że sprawdzając po VINie okazało się, że w moim modelu występuje chłodnica z 3 biegami, jak również z dwoma. Pytając go czy wobec tego normalne jest, że wentylator chłodnicy włącza się powyżej 100C* odparł, żeby się nie przejmować. Druga sprawa - moja Astra powyżej 150 km/h potrafi osiągnąć temperaturę w pobliżu 100C*, co dla mnie osobiście jest dziwne, bo powinien ją chłodzić pęd powietrza, ale też mam się nie przejmować. Auto jeździ, nic się mu dzieje, ale pewne rzeczy zastanawiają. Wiem, że ktoś coś modził wcześniej przy niej, ale czy to ma wpływ, nie wiem. Czy ktoś posiada kompletną wiedzę, jak powinno być w tych silnikach, jeśli o biegi wentylatora chodzi i samą temperaturę?
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 08 sty 2019, 15:20
- Imię: Michal
- Auto: Astra H Twin Top
- Silnik: Z18XER
- Rocznik: 2007
- Województwo: śląskie
U mnie 98 stopni i również spada do 93