Astra wpada w tryb awaryjny i traci moc

Krisu

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:57
Imię: Krzysiek
Auto: Astra H 1.9 tdi
Województwo: Zagranica - UE

Astra wpada w tryb awaryjny i traci moc

#21

Nieprzeczytany post autor: Krisu »

Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 21:19 przez Krisu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lemon17

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 07 kwie 2014, 8:27
Auto: Astra H
Silnik: 17DTH
Województwo: małopolskie

#22

Nieprzeczytany post autor: lemon17 »

Witam, mam dokładnie taki sam problem, EGR czyszczony miesiąc temu. W jaki sposób mogę potwierdzić lub wykluczyć usterke zaworu?

zrobiłem test op-comem, przyspieszanie na biegach 1,2,3.

[External Link Removed for Guests]

na osi pionowej ciśnienie w kPa.
Prosze o pomoc.

lg2000

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 wrz 2011, 21:56
Imię: Leszek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: podkarpackie

#23

Nieprzeczytany post autor: lg2000 »

Najpewniejszą metodą sprawdzenia zaworu jest jego podmiana. Ja kiedyś skorzystałem z informacji z forum i po zdjęciu z zaworu wszystkich wężyków zaaplikowałem WD40 we wszystkie króćce. Pomogło od razu na jakieś 3 miesiące. Powtórne zaaplikowanie tak samo, tym razem smaru silikonowego w sprayu działa już około 1,5 roku.

Awatar użytkownika
MKZygu

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 06 paź 2017, 16:39
Imię: Marcin
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z17D
Województwo: opolskie

#24

Nieprzeczytany post autor: MKZygu »

Witam odświeżam temat może ktoś już się uporać z tym problemem. Ja mam problemy np ze z niskich nie chce wejść czasem na wysokie ale jak się wkręcić jakoś to idzie. Lub ze na wysokich po opuszczeniu gazu się zapala błąd przeładowanie turbiny. Turbo po regeneracji i dalej to samo. Zaworek turbiny wymiana I bez zmian. Jedyne co zauważyłem że gruszka przy turbo nie docisk do maksa w dół na niskich można ją jeszcze docisnac ręką.
Błagam pomóżcie poradzcie coś bo mam ochotę zezlomowac to auto...
Astra H GTC 1.7 110 KM. Silnik Z17.

Poradzi ktoś coś w temacie? Gruszki turban sprawdzałem podciśnieniowe I działa dobrze. Czujnik ciśnienia czysty i nadal problem jest.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2017, 19:45 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Regulacja gruszki turba itd.

PiotrWłocławek

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 29 paź 2015, 11:19
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#26

Nieprzeczytany post autor: PiotrWłocławek »

lg2000 pisze:QR_BBPOST Najpewniejszą metodą sprawdzenia zaworu jest jego podmiana. Ja kiedyś skorzystałem z informacji z forum i po zdjęciu z zaworu wszystkich wężyków zaaplikowałem WD40 we wszystkie króćce. Pomogło od razu na jakieś 3 miesiące. Powtórne zaaplikowanie tak samo, tym razem smaru silikonowego w sprayu działa już około 1,5 roku.
Dać smarem na gruszkę przy turbo?
Ciekawe co tutaj kolega napisał. Robił to ktoś?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
MKZygu

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 06 paź 2017, 16:39
Imię: Marcin
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z17D
Województwo: opolskie

#27

Nieprzeczytany post autor: MKZygu »

Regulacja turba była zaraz w zakładzie przy regeneracji. Co do zaworu do zaworu podciśnieniowe od gruszki to będę wymieniał bo podmiany nic nie wniosła więc kupuje oryginalny i może na oryginale coś pomoże.
Co do wd40 to nie rozpuścić on membrany w gruszce.?

EDIT:
Dodam również iż że podciśnieniowe na krótko zrobiłem i gruszka dociaga do końca. Tzn zamiast zaworu podcisnienia dałem kawałek wężyka że go zmostkowalem.

EDIT:
Jak coś sorry za błędy I literówki ale fon mi zmienia słowa ciągle.

lg2000

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 wrz 2011, 21:56
Imię: Leszek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: podkarpackie

#28

Nieprzeczytany post autor: lg2000 »

PiotrWłocławek pisze:Dać smarem na gruszkę przy turbo?
Ciekawe co tutaj kolega napisał. Robił to ktoś?

pozdrawiam
Zawór sterowania turbiny marki Pierburg! W tym roku wymieniłem zawór na sprawną używkę, bo znów pojawiły się problemy z odcięciem mocy przy trybie awaryjnym, a stary rozebrałem i wyczyściłem i mam teraz w zapasie.

Awatar użytkownika
kubson84

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2022, 18:25
Imię: Jakub
Auto: Astra H
Rocznik: 2007
Województwo: mazowieckie

#29

Nieprzeczytany post autor: kubson84 »

U mnie było tak samo. Bez znaczenia jaka prędkością jechałem. Kilka razy wskoczył tryb awaryjny na postoju. Auto już stoi u mechanika. Diagnoza jest taka ze blokuje się geometria zmienna turbiny.

Awatar użytkownika
vobi1orbi

Rekrut
Posty: 158
Rejestracja: 30 kwie 2016, 20:20
Imię: Bogusław
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z17DTH
Rocznik: 2004
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Świdnica
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 4 razy

#30

Nieprzeczytany post autor: vobi1orbi »

czujnik ciśnienia doładowania.jpg
Elektrozawór sterowania turbiną EGR 1.jpg
Wymieńcie te elementy i po ptokach, przekraczacie 3000obr. za każdym razem i po trybie awaryjnym
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ