odpowietrznik silnika
- jarkomandos
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 cze 2014, 15:32
- Imię: jaroslaw
- Auto: astra h 1.7cdti 101km
- Silnik: z17dth
- Województwo: dolnośląskie
odpowietrznik silnika
czesc jestem tu nowy nie wiem czy był już ten temat mam astre h 1.7 cdti 101km 190 000 tys. od pewnego czasu mam wycieki oleju z układu dolotu powietrza do turbo wycieka przed turbina .najpierw mechanik stwierdził uszkodzone turbo-zrobiłem regeneracje dalej to samo teraz twierdzi ze silnik wyrzuca olej przez ten krutki wężyk na pokrywie zaworow który laczy się z dolotem powietrza i wycieka przez nieszczelna uszczelke w plastikowej obudowie.co mogę z tym zrobić?dodam ze turbina po regeneracji zaczela wyc az się ludzie ogladaja
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 cze 2014, 15:57
- Imię: Waldek
- Auto: astra f cabrio
- Silnik: X18XE
- Województwo: mazowieckie
odgłos po regeneracji turbo bardziej nazwał byś świstem dużego ciśnienia powietrza czy bardziej metaliczny dźwięk?
podczas montażu zregenerowanego turbo trzeba założyć turbo i zalać je olejem miejsce które ma być smarowane przewód doprowadzający smarowanie czyli olej do turbo nie może mieś pół pęcherza powietrza bo w przeciwnym razie może się łożysko ślizgowe przytrzeć, podczas pierwszego odpalania powinno się zablokować odpalenie np. odcinając paliwo ale rozrusznik ma pompę oleju uruchomić i zapewnić smarowanie turbo już podczas pierwszego odpalenia
a co do wycieku podczas zakładania turbo był wyciągany intercooler? i przewody powietrza? bo to powinno być wyczyszczone wypłukane i odtłuszczone, cały układ od turbo do kolektora ssącego powinny być suche jak pieprz bo olej to taka franca że jak ma już jedną drogę znalezioną to będzie pełzał mówiąc obrazowo
kolejną sprawą jest w jakim stanie jest filtr powietrza? kiedy był wymieniany? bo jeśli jest stary czyt. zapchany, to łatwiej silnikowi jest pobrać powietrze razem z olejem z "odpowietrznika silnika" czyli odmy
podczas montażu zregenerowanego turbo trzeba założyć turbo i zalać je olejem miejsce które ma być smarowane przewód doprowadzający smarowanie czyli olej do turbo nie może mieś pół pęcherza powietrza bo w przeciwnym razie może się łożysko ślizgowe przytrzeć, podczas pierwszego odpalania powinno się zablokować odpalenie np. odcinając paliwo ale rozrusznik ma pompę oleju uruchomić i zapewnić smarowanie turbo już podczas pierwszego odpalenia
a co do wycieku podczas zakładania turbo był wyciągany intercooler? i przewody powietrza? bo to powinno być wyczyszczone wypłukane i odtłuszczone, cały układ od turbo do kolektora ssącego powinny być suche jak pieprz bo olej to taka franca że jak ma już jedną drogę znalezioną to będzie pełzał mówiąc obrazowo
kolejną sprawą jest w jakim stanie jest filtr powietrza? kiedy był wymieniany? bo jeśli jest stary czyt. zapchany, to łatwiej silnikowi jest pobrać powietrze razem z olejem z "odpowietrznika silnika" czyli odmy
- jarkomandos
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 cze 2014, 15:32
- Imię: jaroslaw
- Auto: astra h 1.7cdti 101km
- Silnik: z17dth
- Województwo: dolnośląskie
dźwięk przypomina glosny gwizd raczej nie metaliczny z tego co mowil mechanik przy wymianie turbiny został zmieniony olej filtr powietrza i wypłukany silnik jakims preparatem auto dobrze przyspiesza ale olej cieknie w tym samym miejscu co przed regeneracja tak ze zastanawiam się czy było to konieczne fakt ze przestal kopcic na czarno przy gwałtownym przyspieszaniu.czytalem cos o/oil catch tank/może to załatwi sprawę wycieku?nie wiem tez co jest zamontowane przed tym wężykiem do odpowietrzania może to nalezalo by wymienic
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 cze 2014, 15:57
- Imię: Waldek
- Auto: astra f cabrio
- Silnik: X18XE
- Województwo: mazowieckie
- jarkomandos
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 cze 2014, 15:32
- Imię: jaroslaw
- Auto: astra h 1.7cdti 101km
- Silnik: z17dth
- Województwo: dolnośląskie
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:44
- Imię: Michał
- Auto: Opel Astra H 2008r.
- Silnik: 1.7 cdti 125 KM
- Województwo: mazowieckie
Podepnę się pod temat. Czy macie jakieś pomysły w jaki sposób zlikwidować wyciek oleju z przewodu doprowadzającego powietrze do turbo. Wygląda że cieknie (mocne zapocenie raczej) spod uszczelnienia tego plastikowego przewodu prowadzącego z filtra powietrza do turbo. Zapocenie jest przy samej sprężarce i rozchodzi się w dół i na boki. Skąd tam olej, z odmy? Czy jest jakaś pasta na którą da się zmontować ten przewód z uszczelnieniem? Moc raczej jest, oleju nie ubywa, wypalanie dpf co 350km około. Poz.20 na zdjęciu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Michał