Skrzynia M32
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:50
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT 101 KM
- Województwo: śląskie
Skrzynia M32
Ale nie ma reguły... Jak z resztą z wszystkim.
U siebie miałem wrażenie, że wszystko się trzęsie. I miałem rację. Jakoś drgał pedał sprzęgła, karoseria. Byłem pewien, że źle wycentrowano mi koło dwumasowe lub coś zepsuto na tej robocie . A okazało się, że winny jest uszkodzony tłumik drgań na kole pasowym wału.
Pozdrawiam.
U siebie miałem wrażenie, że wszystko się trzęsie. I miałem rację. Jakoś drgał pedał sprzęgła, karoseria. Byłem pewien, że źle wycentrowano mi koło dwumasowe lub coś zepsuto na tej robocie . A okazało się, że winny jest uszkodzony tłumik drgań na kole pasowym wału.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 20:38 przez EQALISER, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2013, 13:55
- Imię: Tadi
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: mazowieckie
Panowie rok temu robiłem remont m32. Mechanik mowil, że wlal 3 litry oleju. W międzyczasie gdzieś zobaczył nieszczelnosc. Zlał olej i zalał tym co zostało. Powiedział ,że może 100-200 ml uciekło.
Dziś wymieniałem poduszkę skrzyni biegów i przy okazji dolalem oleju myslac, że nie ma co wierzyć mechanikowi.
Myslalem, że pojemność skrzyni to jest 3 L. Powyżej wyleci odpowietrznikiem. Wlałem 1L oleju dodatkowo.
Czytam teraz temat i widzę, że ta skrzynia może mieć i 5 L... Czyli kiedy powinno polecieć odpowietrznikiem ?
Drugie pytanie, podczas redukcji z 3 na 4 mam minimalny ruch drążka. To są milimetry, 2-3 mm. Podczas jazdy czy to 3 czy 4 bieg, przyspieszanie i puszczanie gazu, lewarek stoi w miejscu. Tylko podczas zmiany z 3 na 4 to występuje.
Na innych biegach wszystko ok, skrzynia pracuje cicho, żadnych niepożądanych dźwięków. Poduszka skrzyni biegów wymieniona reszta poduszek jest ok. Miałem zrobić jeszcze ustawienie linek, ale zabrakło czasu.
Czy to jest skrzynia czy coś innego może powodować delikatny ruch ?
Dziś wymieniałem poduszkę skrzyni biegów i przy okazji dolalem oleju myslac, że nie ma co wierzyć mechanikowi.
Myslalem, że pojemność skrzyni to jest 3 L. Powyżej wyleci odpowietrznikiem. Wlałem 1L oleju dodatkowo.
Czytam teraz temat i widzę, że ta skrzynia może mieć i 5 L... Czyli kiedy powinno polecieć odpowietrznikiem ?
Drugie pytanie, podczas redukcji z 3 na 4 mam minimalny ruch drążka. To są milimetry, 2-3 mm. Podczas jazdy czy to 3 czy 4 bieg, przyspieszanie i puszczanie gazu, lewarek stoi w miejscu. Tylko podczas zmiany z 3 na 4 to występuje.
Na innych biegach wszystko ok, skrzynia pracuje cicho, żadnych niepożądanych dźwięków. Poduszka skrzyni biegów wymieniona reszta poduszek jest ok. Miałem zrobić jeszcze ustawienie linek, ale zabrakło czasu.
Czy to jest skrzynia czy coś innego może powodować delikatny ruch ?
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2013, 13:55
- Imię: Tadi
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: mazowieckie
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:50
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT 101 KM
- Województwo: śląskie
Ten ruch lewarka, jeśli występuje tylko gdy zasprzęgla się bieg, a nie podczas jazdy, oznacza zapewne nadal problem z poduszkami. Albo właśnie nieprawidłowości w ustawieniu linek. Ja, od remontu mojej M32, około 15 kkm temu, cały czas obserwuję to ale co najważniejsze - nie nasila się, nie zmienia się.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2013, 13:55
- Imię: Tadi
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: mazowieckie
Czyli też masz minimalny ruch lewarka ?
Tylko podczas gdy puszczam sprzęgło na 4 biegu to można zaobserwować. To jest jedyne co mnie niepokoi. Może rzeczywiście spróbować z ustawieniem linek...
Tą poduszkę wymieniałem bo wcześniej widziałem pęknięcie gumy, reszty poduszek nie jestem na 100% pewny(oprócz przedniej). Uszkodzenia widać tak naprawdę tylko po wyjęciu.
Jak ruszam z jedynki wszystko jest w porządku, żadnych szarpnięć, wszystko sztywne.
Tylko podczas gdy puszczam sprzęgło na 4 biegu to można zaobserwować. To jest jedyne co mnie niepokoi. Może rzeczywiście spróbować z ustawieniem linek...
Tą poduszkę wymieniałem bo wcześniej widziałem pęknięcie gumy, reszty poduszek nie jestem na 100% pewny(oprócz przedniej). Uszkodzenia widać tak naprawdę tylko po wyjęciu.
Jak ruszam z jedynki wszystko jest w porządku, żadnych szarpnięć, wszystko sztywne.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2017, 21:08 przez tadix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:50
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT 101 KM
- Województwo: śląskie
Ano właśnie. Tylko po wyjęciu.
Mam takie ruchy lewarka na 3 i 4 biegu. Totalnie się przyzwyczaiłam. Pewne jest, że się zakres tych ruchów nie zmienił. Stąd obstawiam bardziej linki niż poduszki. Kupę czasu szukałem info na temat tego.
Mam takie ruchy lewarka na 3 i 4 biegu. Totalnie się przyzwyczaiłam. Pewne jest, że się zakres tych ruchów nie zmienił. Stąd obstawiam bardziej linki niż poduszki. Kupę czasu szukałem info na temat tego.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2013, 13:55
- Imię: Tadi
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: mazowieckie
U mnie tylko 4. Trzeci bieg i lewarek w miejscu..
Może TTTM ? Jak czas pozwoli jutro spróbuje wyregulować linki. Jak coś to dam znać.
No właśnie, jeśli mój mechanik mówi prawdę to teraz mam okolo 4L oleju w skrzyni... trochę dużo ?
Może TTTM ? Jak czas pozwoli jutro spróbuje wyregulować linki. Jak coś to dam znać.
No właśnie, jeśli mój mechanik mówi prawdę to teraz mam okolo 4L oleju w skrzyni... trochę dużo ?
Ostatnio zmieniony 07 sie 2017, 21:16 przez tadix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:50
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT 101 KM
- Województwo: śląskie
Niekoniecznie tttm. Jestem w posiadaniu 2 takich samych samochodów. Różnią się kolorem i wyposażeniem. Motory i skrzynie biegów te same. W drugim lewarek ani drgnie!