Strona 1 z 1

Astra H 1.3 cdti 90KM brak mocy

: 15 kwie 2015, 21:55
autor: jeys
Witam,

Mam problem w postaci spadku, braku mocy. Turbo się załącza, ale późno, przy małych prędkościach muli i dopiero około 40 km/h dostaje kopa, później znowu chwilę muli i znowu turbo . Sczytałem błędy i oto one: ECN 024304, ECN 068304, ECN 210300. Brak mocy pojawił się po wymianie EGR i czyszczeniu kolektora, na co był już czas. Wężyki od ciśnienia do vacu sprawdzone. Czujnik przy kolektorze wyczyszczony, bo był od czarnego nagaru. Czy ktoś z Was może coś podpowiedzieć co sprawdzić, od czego zacząć?

Re: Astra H 1.3 cdti 90KM brak mocy

: 18 kwie 2015, 12:07
autor: Ritex
Witaj :)

Jeśli nie chce Ci się czytać przejdź ten akapit ;)
Mam ten sam silnik. I miałem podobne objawy, tzn. turbo załączało się w okolicach 2500 obr/min. Miałem jeszcze jeden objaw. Przejście w tryb serwisowy (odłączenie turbo) przy 3000 obr/min. Wyobrażasz jak się nim jeździło? :D Wracając do tematu: skoro miałeś nagar przed blokiem to masz go również za! W naszych silnikach jest turbo ze zmienną geometrią, tzn. są wyposażone w takie łopatki, które kierunkują strumień powietrza na wał turbiny. U mnie nagar doprowadził do stanu gdy te łopatki nie dochodziły do początkowego położenia ani do końcowego. U Ciebie nie łopatki nie kierują powietrza bezpośrednio na wał i dlatego później się on rozkręca. Jak się już pewnie domyśliłeś, należy przeczyścić turbo a dokładniej łopatki. Sam osobiście próbowałem to zrobić. Wyjąłem turbo (Najlepiej wyjmować od dołu wraz z tłumikiem) potem rozkręciłem je ale tylko sekcje spalinową. No i niestety doszedłem do wniosku, że śruby mocujące korpus z łopatkami są po drugiej stronie. Tam gdzie jest olej, sprężone powietrze itp. i stwierdziłem, że wolę dalej jej nie rozbierać gdyż mogę więcej szkód wyrządzić. Przeczyściłem te łopatki jak tylko mogłem i była poprawa. Samochód po jakiś kilku dniach zaczął rozpędzać się już od 2000 obr/min a odcinał turbo dopiero na 3 biegu przy 3300 obr/min.

Wniosek wg mnie jest jeden: Trzeba przeczyścić/zregenerować turbo. Sam mam nowe turbo i jest bajecznie. Muszę jeszcze przeczyścić kolektor dolotowy i intercooler.

Pozdrawiam
Ritex