Czytałem, że wycięcie/zablokowanie może wpłynąć na inne podzespoły w dłuższej perspektywie (w tym na sam silnik), ale to był tekst bez jakichś odnośników i potwierdzeń.
W innym miejscu wyczytałem, że wycinanie w Astrze H musi wiązać się z aktualizacją oprogramowania, bo inne podzespoły nie mają informacji, że nie ma EGR (to znaczy komputer niby próbuje otwierać EGR, więc inne części próbuje sterować jakby EGR był otwarty i cofało spaliny, więc coś innego się może z czasem uszkodzić). Pytanie jak to faktycznie i w praktyce wygląda? Ktoś ma doświadczenia z tym?
Pytanie czy zmniejszenie otworu również powinno wiązać się z aktualizacją oprogramowania? Czy to jedynie kwestia tego, że mniej spalin trafia z powrotem? Więc sobie jakoś reszta podzespołów poradzi?kisiol pisze:....
Polecam też blaszkę, która zmniejszy otwór i tym samym ilość powietrza i spalin, które tamtędy przechodzą.
...
Czy zawalony EGR może wpływać na to, że diesel się z olejem miesza? Mianowicie mam problem z bagnetem albo mój silnik ma problem. Pół roku jeszcze od wymiany oleju i sprawdzam bagnet, i jest powyżej stanu MAX? Trochę ściągnąłem strzykawką, ale zastanawiam się czy właśnie EGR nie syfi odmy i stąd też mam niby więcej oleju w silniku (czy też zmieszanego oleju z dieslem, czy też czym innym?)?ppablo88 pisze:...oczywiscie ze ma klapy wirowe wystarczy sciagnać pokrywe silnika i je widac [External Link Removed for Guests]. powiazanie jest takie ze przez to ze EGR puszcza spaliny do srodka i sa ciepłe plus odma z silnika gdzie zawsze cos oleju idzie robi sie smoła w kolektorze i klapy sie zacieraj , taki urok wszystkich diesli co to maja ...
Odciąganie oleju strzykawką co chwila mi się nie widzi. A dwóch mechaników stwierdziło, że silnik chodzi ok i samochód nie szarpie, więc nie ma sensu sprawdzać odmy. Pewnie oddam do ASO dla pewności, bo teraz ciężko trafić na profesjonalnego mechanika :/