Z19DTH - czyszczenie/wymiana/usunięcie EGR? (co z DPF?)

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5067
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: Signum
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Z19DTH - czyszczenie/wymiana/usunięcie EGR? (co z DPF?)

#11

Nieprzeczytany post autor: FalconTech » 16 kwie 2016, 23:52

Teoretycznie tak, bo mniejsze luzy, lepsze uszczelki, dłużej potrwa zanim w odczuwalny sposób coś się zapcha.

Ale tak samo jest z silnikiem, im starszy tym częściej się wymienia olej a nie koniecznie trzeba go wymieniać ;)
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czewony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
Panaś

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:12
Imię: Rafał
Auto: Astra H Caravan wcześniej Astra F
Silnik: Z19DTH i X17DTL
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Siemiatycze
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Panaś » 04 maja 2016, 21:02

cóż co do DPF-a to jeżeli jeździsz po mieście w miarę często to lepiej jest usunąć ja wcześniej byłem też tego zdania, że jak jest i jest ok to po co ruszać zaraz po zakupie zmieniłem tylko czujnik różnicy ciśnień 200zł i był rok spokoju aż padł mi czujnik podciśnieniowy doładowania turbiny wtedy po paru dniach wymiana lecz niestety pomogło to skończyć żywot i moją cierpliwość do DPF-a. Po usunięciu widzę tylko same Plusy... :D
-żwawsze auto
-mniejsze spalanie
-nie musisz pilnować się z wypalanką
-mniejsza temperatura na wydechu z racji braku DPF (kolektor wydechowy ma lżej ... :D i z tego co zauważyłem od naprężeń przy Z19DTH jest tendencja właśnie do urywania się śruby na kolektorze wydechowym bądź pękania samego kolektora widzę, że to częsty przypadek szczególnie kiedy DPF jest)
-jeżeli samochodem jeździ i żona jak i w moim przypadku to bezcenny plus tego, że już na pewno nie będzie musiała się pilnować z wypalanką xD
Co do samego EGR wystarczy, że przeczyścisz go co jakiś czas tyle, że według mnie to razem z czujnikiem ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym.

ocrmind

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
Imię: Maciej
Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#13

Nieprzeczytany post autor: ocrmind » 05 maja 2016, 22:19

Panaś pisze:QR_BBPOST -żwawsze auto
-mniejsze spalanie
-nie musisz pilnować się z wypalanką
-mniejsza temperatura na wydechu z racji braku DPF (kolektor wydechowy ma lżej
Dodałbym do tych cech jeszcze sprawniejszą pracę turbiny. Wysoka temperatura wypalania dpf po pewnym czasie zapieka łopatki w turbinie. Auto nie przyspiesza jak powinno + przeładowania turbo.
Z drugiej strony po wycięciu dpf auto przestaje spełniać warunki homologacji. Musimy koniecznie powiadomić o tym fakcie potencjalnego kolejnego kupca auta. Wyjazd samochodem do niemiec może się skończyć soczystym mandatem i powrotem na lawecie. Kto wie, może za parę lat wprowaszą na stacjach diagnostycznych sprawdzenie sprawności działania dpf, wtedy ludzie się pozabijają o te parę dpf które jest na allegro...
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+

Awatar użytkownika
Panaś

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:12
Imię: Rafał
Auto: Astra H Caravan wcześniej Astra F
Silnik: Z19DTH i X17DTL
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Siemiatycze
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Panaś » 05 maja 2016, 23:06

Myślę, że do tego nie dojdzie i nie będzie tak strasznie po za tym już nie jedne problemy polak przechodził i w ogóle jest na to ogólne przyzwolenie i tyle i na razie tak pozostanie :) do tego czasu może coś się z tym zmieni i znajdzie się inna alternatywna metoda pożyjemy zobaczymy :D

maniuu

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
Auto: Astra H
Województwo: wielkopolskie

#15

Nieprzeczytany post autor: maniuu » 11 maja 2016, 22:45

ja czyściłem EGR rok temu po wywaleniu błędu - za pierwszym razem z 2h roboty.
Kupiłem wtedy w IC za 20zł preparat do czyszczenia EGRów i na dwa razy wystarczył (tydzień temu czyściłem drugi raz) - już w niecałą godzinkę bo wiedziałem co i jak. A w sumie nie był zasyfiony - po prostu prewencyjnie go teraz wyczyściłem :)

w mojej opinii jaka jest ekologia wypalania się DPFa np. w korku? ŻADNA - tylko dusi się siebie i ludzi w koło bo tego graństwa nie można załączyć z automatu, a jeśli wyłączysz silnik, to zalewasz ropą silnik...
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 18:35 przez maniuu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4182
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Silnik: ASZ i AUY
Lokalizacja: Goleniow
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: wesoł » 12 maja 2016, 6:33

nie jak wylaczasz silnik to nic nei zalewasz. alewanie jest z automatu zawsze jak wypala sie dpf. Nawet jak wy0pala sie poprawnie. Poprost wtrysk ropy jest w fazie wydechu wiec po sciankach paliwo trafia do miski olejowej. Przerywac wypalania nie powinno sie co nei znaczy ze jak sie przerwie to katastrowa. Zawsze wszyscy wyolbrzymiaja. Sa tacy co jezdza caly czas w miescie i jak sie chce wypalic to nie ma kiedy. Poprostu tak sie dzieje jedno po drugim. I potem po pol roku nagle chcemy jechac gdzies dalej i cisniemy a tu auto ani jechac nei chce ani sie juz wypalac.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ by TUNE UP i GOLF 1.9TDI ASZ+
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5067
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: Signum
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#17

Nieprzeczytany post autor: FalconTech » 12 maja 2016, 13:16

Ostatnio w serwisie Bosch usłyszałem, że dawno nie widzieli u siebie auta z tak ładnie wypalonym dpf jak u mnie. Zawsze jak przyjeżdżali klienci to musieli ręcznie aktywować wypalanie bo z automatu sam się nie chciał załączać prawdopodobnie przez ciągłą jazdę po mieście.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czewony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

maniuu

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
Auto: Astra H
Województwo: wielkopolskie

#18

Nieprzeczytany post autor: maniuu » 12 maja 2016, 17:29

wesoł pisze:QR_BBPOST nie jak wylaczasz silnik to nic nei zalewasz. alewanie jest z automatu zawsze jak wypala sie dpf. Nawet jak wy0pala sie poprawnie. (...)
to dziwne, bo słyszałem że ludzie żalą się na rozrzedzony olej
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 18:36 przez maniuu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4182
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Silnik: ASZ i AUY
Lokalizacja: Goleniow
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: wesoł » 12 maja 2016, 22:47

co innego sprawny uklad a co innego uklad gdzie masz problem z tym. Producent przewidzial ze ludzie nie zawsze beda migli wypalic dpf kiedy zajdzie potrzeba ale wiadomo ze nie moze to trwac wiecznie.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ by TUNE UP i GOLF 1.9TDI ASZ+
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi

Awatar użytkownika
GanjaFighter

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 18 sty 2011, 7:16
Imię: RaDeK
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z19DTH
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Rzepin FSL

#20

Nieprzeczytany post autor: GanjaFighter » 25 kwie 2018, 21:02

Witam,

Podepnę się pod ten temat.
Wczoraj usłyszałem jakieś dziwne "szumienie", zaobserwowałem również czarny dym z wydechu i zapach spalin w kabinie.
Zauważyłem, że w EGR brakuje jakiejś zaślepki, poniżej zdjęcie:
Obrazek
Na zdjęciach w necie zauważyłem, że otwór ten jest zaślepiony.
Obrazek
Czy taką zaślepkę można dokupić czy do wymiany cały zawór EGR?
Czy można tak jeździć bo spaliny lecą teraz w kierunku pompy abs oraz zbiorniczka z płynem chłodzącym?
Czy jeżeli odłączę wtyczkę od EGR to spaliny nadal będą leciały do komory silnika? (spaliny czuć również w kabinie) Zawór będzie wówczas otwarty czy zamknięty? Jakie będą konsekwencje odłączenie wtyczki?
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2018, 8:04 przez GanjaFighter, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI
Obrazek

ODPOWIEDZ