Kalendarz AKP 2019

Etap I: zgłoszenia zdjęć: tutaj (do 07.10.2018 12:00)
Etap II: głosowanie: tutaj (od 08.10.2018 08:00)

Z19DTH - czyszczenie/wymiana/usunięcie EGR? (co z DPF?)

tikej Nie określono
Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 06 cze 2018, 20:52
Auto: Astra H 1.7
Silnik: Z 17DTJ
Województwo: dolnośląskie

Z19DTH - czyszczenie/wymiana/usunięcie EGR? (co z DPF?)

Nieprzeczytany post #21 autor: tikej » 06 cze 2018, 21:33

Sorry jeżeli odświeżam kotleta, ale również staję przed dylematem co zrobić z EGR. Wycinać, czyścić czy wymieniać.
Czytałem, że wycięcie/zablokowanie może wpłynąć na inne podzespoły w dłuższej perspektywie (w tym na sam silnik), ale to był tekst bez jakichś odnośników i potwierdzeń.
W innym miejscu wyczytałem, że wycinanie w Astrze H musi wiązać się z aktualizacją oprogramowania, bo inne podzespoły nie mają informacji, że nie ma EGR (to znaczy komputer niby próbuje otwierać EGR, więc inne części próbuje sterować jakby EGR był otwarty i cofało spaliny, więc coś innego się może z czasem uszkodzić). Pytanie jak to faktycznie i w praktyce wygląda? Ktoś ma doświadczenia z tym?
kisiol pisze:....
Polecam też blaszkę, która zmniejszy otwór i tym samym ilość powietrza i spalin, które tamtędy przechodzą.
...

Pytanie czy zmniejszenie otworu również powinno wiązać się z aktualizacją oprogramowania? Czy to jedynie kwestia tego, że mniej spalin trafia z powrotem? Więc sobie jakoś reszta podzespołów poradzi?

ppablo88 pisze:...oczywiscie ze ma klapy wirowe wystarczy sciagnać pokrywe silnika i je widac https://www.youtube.com/watch?v=YLQo8Wbe6s4. powiazanie jest takie ze przez to ze EGR puszcza spaliny do srodka i sa ciepłe plus odma z silnika gdzie zawsze cos oleju idzie robi sie smoła w kolektorze i klapy sie zacieraj , taki urok wszystkich diesli co to maja ...

Czy zawalony EGR może wpływać na to, że diesel się z olejem miesza? Mianowicie mam problem z bagnetem albo mój silnik ma problem. Pół roku jeszcze od wymiany oleju i sprawdzam bagnet, i jest powyżej stanu MAX? Trochę ściągnąłem strzykawką, ale zastanawiam się czy właśnie EGR nie syfi odmy i stąd też mam niby więcej oleju w silniku (czy też zmieszanego oleju z dieslem, czy też czym innym?)?
Odciąganie oleju strzykawką co chwila mi się nie widzi. A dwóch mechaników stwierdziło, że silnik chodzi ok i samochód nie szarpie, więc nie ma sensu sprawdzać odmy. Pewnie oddam do ASO dla pewności, bo teraz ciężko trafić na profesjonalnego mechanika :/


Wróć do „[H] silnik diesel”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość