P0234 Przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2015, 8:54
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Województwo: mazowieckie
P0234 Przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki
Witam. Powoli moja Astra z ukochanego samochodu staje się utrapieniem. Jesteście ostatnią nadzieją. Ale po kolei.
Samochód: Opel Astra H 1,7 CDTI 110KM (z17DTJ) z roku 2007. DPF usunięty. Przebieg ok 220 tys.
Problem: Podczas jazdy powyżej 140km/h (najlepiej 150-170) kilkanaście minut (najlepiej bez odpuszczania gazu) samochód odcina turbinę i wyrzuca kontrolkę "auta z kluczem" - czyli chyba standardowy LIMP MODE.
Błędy które pojawiają się na komputerze (nawet po usunięciu): P0234 i P0030
Oczywiście nie wiem czy P0030 pojawia się niezależnie od P0234 bo zawsze sprawdzam błędy jak wyskoczy P0234.
Dodatkowe obserwacje:
1) Mam wrażenie, ze turbina bardzo ospale działa do 1600 obrotów, silnik ciężko wkręca się do 1600 obrotów.
2) Przy puszczaniu pedału gazu w okolicach 2000-2500 obr/min i pod obciążeniem, słuchychać głośny syk - tak jak by upuszczane ciśnienie, coś jak blow-off - i tego nie było wcześniej.
3) Auto czasem przy maksymalnym przyśpieczaniu trochę puszcza dymek z rury.
4) cięgno sterujące klapkami zawirowań w kolektorze dolotowym na wolnych obrotach (nie testowałem na wyższych) cały czas się rusza dosyć szybko
5) Wydaje mi się, że auto ma więcej mocy niż fabrycznie - powinno przyśpieszać od 0-100km/h w ok 12 sekund, a mierzyłem kilka razy i u mnie jest to ok 10,5 sek.
6) Prędkość maksymalna 200-210km/h
Co zostało zrobione:
1) Wymiana zaworu (solenoid) sterującego podciśnieniem turbiny oraz przedmuchanie wężyków podciśnienia.
2) Wyczyszczenie kompletnie zabitego węglem czujnika ciśnienia doładowania turbiny znajdującego się w kolektorze dolotowym.
Po tych akcjach dalej nie było poprawy więc oddałem samochód do warsztatu na czyszczenie całego układu dolotowego i turbiny. Wymiana oleju i filtrów oczywiście też - standard.
3) Zabity sadzą kolektor i egr zostały wyczyszczone w warsztacie
4) Turbina została zregenerowana
5) Zaolejony (z zewnątrz) intercooler został wymieniony na nowy (był raczej nieszczelny, bo olej na nim nie mógł się znaleźć inaczej niż poprzez dziurę w nim)
Dalej nie ma poprawy i błąd wyskakuje. Dalej słuchać ten syk przy puszczaniu gazu kiedy turbina jest wkręcona na obroty - a jak kupowałem samochód to tego nie było. Dalej ciężko wstaje z obrotów. Generalnie warsztat wywiązał się z zadania bo patrzyłem jak robią mój samochód - i robili wszystko ok, nie oszukiwali. Mam zdjęcia warsztatu z pracy.
Pomocy... Kolejny krok jaki chyba mam zamiar podjąć to wymiana czujnika ciśnienia doładowania - był bardzo mocno zabity sadzą, może uległ uszkodzeniu jednak, albo sadza dalej jest wewnątrz czujnika (moczył się w benzynie i był przedmuchany kompresorem).
Zdjęcia:
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Czekam na wasze opinie, Mateusz.
Samochód: Opel Astra H 1,7 CDTI 110KM (z17DTJ) z roku 2007. DPF usunięty. Przebieg ok 220 tys.
Problem: Podczas jazdy powyżej 140km/h (najlepiej 150-170) kilkanaście minut (najlepiej bez odpuszczania gazu) samochód odcina turbinę i wyrzuca kontrolkę "auta z kluczem" - czyli chyba standardowy LIMP MODE.
Błędy które pojawiają się na komputerze (nawet po usunięciu): P0234 i P0030
Oczywiście nie wiem czy P0030 pojawia się niezależnie od P0234 bo zawsze sprawdzam błędy jak wyskoczy P0234.
Dodatkowe obserwacje:
1) Mam wrażenie, ze turbina bardzo ospale działa do 1600 obrotów, silnik ciężko wkręca się do 1600 obrotów.
2) Przy puszczaniu pedału gazu w okolicach 2000-2500 obr/min i pod obciążeniem, słuchychać głośny syk - tak jak by upuszczane ciśnienie, coś jak blow-off - i tego nie było wcześniej.
3) Auto czasem przy maksymalnym przyśpieczaniu trochę puszcza dymek z rury.
4) cięgno sterujące klapkami zawirowań w kolektorze dolotowym na wolnych obrotach (nie testowałem na wyższych) cały czas się rusza dosyć szybko
5) Wydaje mi się, że auto ma więcej mocy niż fabrycznie - powinno przyśpieszać od 0-100km/h w ok 12 sekund, a mierzyłem kilka razy i u mnie jest to ok 10,5 sek.
6) Prędkość maksymalna 200-210km/h
Co zostało zrobione:
1) Wymiana zaworu (solenoid) sterującego podciśnieniem turbiny oraz przedmuchanie wężyków podciśnienia.
2) Wyczyszczenie kompletnie zabitego węglem czujnika ciśnienia doładowania turbiny znajdującego się w kolektorze dolotowym.
Po tych akcjach dalej nie było poprawy więc oddałem samochód do warsztatu na czyszczenie całego układu dolotowego i turbiny. Wymiana oleju i filtrów oczywiście też - standard.
3) Zabity sadzą kolektor i egr zostały wyczyszczone w warsztacie
4) Turbina została zregenerowana
5) Zaolejony (z zewnątrz) intercooler został wymieniony na nowy (był raczej nieszczelny, bo olej na nim nie mógł się znaleźć inaczej niż poprzez dziurę w nim)
Dalej nie ma poprawy i błąd wyskakuje. Dalej słuchać ten syk przy puszczaniu gazu kiedy turbina jest wkręcona na obroty - a jak kupowałem samochód to tego nie było. Dalej ciężko wstaje z obrotów. Generalnie warsztat wywiązał się z zadania bo patrzyłem jak robią mój samochód - i robili wszystko ok, nie oszukiwali. Mam zdjęcia warsztatu z pracy.
Pomocy... Kolejny krok jaki chyba mam zamiar podjąć to wymiana czujnika ciśnienia doładowania - był bardzo mocno zabity sadzą, może uległ uszkodzeniu jednak, albo sadza dalej jest wewnątrz czujnika (moczył się w benzynie i był przedmuchany kompresorem).
Zdjęcia:
[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
Czekam na wasze opinie, Mateusz.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Dobry interfejs potrzebny. Koniecznie trzeba wiedzieć czy to przeładowanie czy nie doładowanie bo przyczyny są zgoła różne tych usterek. Do tego log dynamiczny na 3cim biegu i będzie można coś stwierdzic.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2015, 8:54
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Województwo: mazowieckie
A masz w Warszawie jakieś dobre miejsce gdzie mi to zdiagnozują tak jak pisałeś?
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Opcom z aliexpress za 15usd. Ewentualnie popatrz na forum lokalne i popytaj kto na zlocie może pożyczyć opcom żeby lepiej zdiagnozować auto. Z mechanikow których poznałem z forum vkp zbigos74 i Piotreq dobrze robią ople, zbigos74 diagnozuje tech2-em. Mało kto ma ori opcom żeby robić to profesjonalnie a chwalenie się chińskim klonem to kiepski pomysł.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
- Mariusz_s14
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2008, 21:17
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra H Kombi
- Silnik: 19DT
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie było podobnie i został wymieniony zawór ciśnienia doładowania i wyczyszczony egr (to masz zrobione), po tym zabiegu auto odżyło. Koszt zaworu z robocizną 450 zł.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2015, 8:54
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Województwo: mazowieckie
Dzięki za info. A które objawy miałeś podobne? Zawór ciśnienia doładowania wymieniałem i nie pomogło - jeśli mówimy o tym tak zwanym solenoidzie który steruje podciśnieniem.
- Mariusz_s14
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2008, 21:17
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Astra H Kombi
- Silnik: 19DT
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy solenoid, coś mi się kojarzy elektor zawór podciśnienia turbiny czy jakoś tak, później zejdę do samochodu to wezmę fakturę i dokładnie napiszę co mi wymieniali, też miałem taki syk dziwny jak puszczałem pedał gazu i odcinało mi turbo jak przekroczyłem pewna prędkość bądź jak obroty coś około 4-4.5tyś i był ten sam błąd.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2015, 8:54
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Województwo: mazowieckie
No to ja na samym początku wymieniłem ten elektrozawór podciśnienia turbiny. Raczej niesądze, że wymieniłem na uszkodzony bo kupiłem nowy.
EDIT:
Mam na naklejce silnika napis Z17DTR a w dowodzie wbije 81kW. To w końcu który mam silnik?
EDIT:
Mam na naklejce silnika napis Z17DTR a w dowodzie wbije 81kW. To w końcu który mam silnik?
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2015, 8:54
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Województwo: mazowieckie