Słaba masa, słabe ładowanie - 1.9 cdti

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

Słaba masa, słabe ładowanie - 1.9 cdti

#1

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Ostatnio miałem coraz niższe ładowanie, tzn schodziło poniżej zalecanych 13.5V. Okazało się, że przyczyną była słaba masa....ale udało się wrócić do należytego poziomu ładowania


[External Link Removed for Guests]

ocrmind

Astro-maniak
Posty: 340
Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
Imię: Maciej
Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: ocrmind »

Film bardzo fajny i dla wielu przydatny, jednak moim zdaniem ładowanie na poziomie 13,6-13,7 to nadal nie jest perfekcja. U mnie jesli dobrze pamiętam (bo nie mam już OEM radia i service menu) jest 14,2-14,3 i to chyba jest standard w tych silnikach na ori alternatorze...
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

To są wszystko pomiary na wolnych obrotach, bez jazdy i w ciepły dzień. Podczas jazdy zapewne wzrośnie, bo zawsze tak miałem, zwłaszcza zimą. Gdyż w zimne dni ładowanie jest zwykle wyższe. Wzorowe ładowanie dla tego silnika to 13.7-14.1V

Artur272

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:43
Imię: Artur
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Kutno

#4

Nieprzeczytany post autor: Artur272 »

Niestety klemy, a zwłaszcza minusowa nie są mocną stroną astry. U mnie ładowanie wahało się w okolicach 13,2 - 13,4 V. Okazało się, że klema minusowa po 10 minutowej jeździe jest tak gorąca, że nie można jej było dotknąć. W ruch poszła lutownica kolbowa. Z kabla minusowego przy klemie, tego najgrubszego, odciąłem z 1 cm izolacji i zalutowałem ten odkryty kawałek, zaciągając cyną również klemę. Efekt: ładowanie 14,2-14,3 na postoju, przy włączonych ksenonach, radiu, ładowarce telefonu. Podczas jazdy 14,3 - 14,4 V. Klemy się nie grzeją, aku doładowany :D

jacek_1

Astro-maniak
Posty: 599
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:12
Auto: ASTRA TT
Silnik: Z19DTH
Województwo: Zagranica - Azja
Lokalizacja: Sosnowiec / Warszawa
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: jacek_1 »

A czemu nie sprawdziles przewodu na alternatorze? Zapewne tam styk jest slaby i dlatego masz słabe ladowanie według mnie wystarczy wyczyścić styk i będzie ok :-)
Pozdrawiam Jacek

"W tym roku jestem gwiazdą, ale kim będę w następnym ? Czarną dziurą ?" W.Allen

Mobil: 2xPresident Wilson+ Sirio ml145
Uniden 68XL + cos :)

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

tak jak pisałem, w trasie rośnie ładowanie do 14.1V

[External Link Removed for Guests]

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

U mnie jest trochę inna za zabawa... Bez klimy zawsze mam 14.4-14.5V, natomiast z klimą na biegu jałowym 13.00-13.50V, a gdy dodam choć odrobinę gazu wskakuje na 14.4v... Dodatkowo jak mi 2 dni temu rozlał się płyn chłodniczy z tyłu na kable to miałem 12.7V a dzisiaj trzyma nawet na jałowym na klimie 14.5V o.O zabawa jest nie ziemska z tym ładowaniem
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 14:16 przez Ritex, łącznie zmieniany 1 raz.

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Problem powrócił, tym razem na przewodzie plusowym. Dołożyłem przewód i jak ręką odciął. Klemy w AH i ZB to rzeczywiście porażka.


[External Link Removed for Guests]

termin

#9

Nieprzeczytany post autor: termin »

U mnie pomogło prze lutowanie zacisków przy akumulatorze i alternatorze. Zrobił to elektromechanik za 80 zł.
Zimą miałem spadki do 13,5 na wolnych a podczas jazdy z trudem 13,9 po przylutowaniu 14,1 na wolnych do 14,4 podczas jazdy.

Latem mam 13,8 na wolnych 14,1 podczas jazdy, warto to zrobić bo szybciutko zasiarczy się aku.

kaliope

Astro-maniak
Posty: 153
Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
Imię: Paweł
Auto: zafira
Silnik: z19dt
Województwo: małopolskie
Pomocny: 8 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: kaliope »

Spadki są na klemie ale również na zacisku przy rozruszniku, ponieważ plus leci najepierw na rozruszk a potem na kelmę. Stąd nie masz wciaż tego co daje altek, czyli 14.1 nawet na wolnych obrotach. Ja teraz cały czas widzę co najmniej 14

ODPOWIEDZ