Słaba masa, słabe ładowanie - 1.9 cdti
-
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
- Imię: Paweł
- Auto: zafira
- Silnik: z19dt
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 8 razy
Słaba masa, słabe ładowanie - 1.9 cdti
Ostatnio miałem coraz niższe ładowanie, tzn schodziło poniżej zalecanych 13.5V. Okazało się, że przyczyną była słaba masa....ale udało się wrócić do należytego poziomu ładowania
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Film bardzo fajny i dla wielu przydatny, jednak moim zdaniem ładowanie na poziomie 13,6-13,7 to nadal nie jest perfekcja. U mnie jesli dobrze pamiętam (bo nie mam już OEM radia i service menu) jest 14,2-14,3 i to chyba jest standard w tych silnikach na ori alternatorze...
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
-
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
- Imię: Paweł
- Auto: zafira
- Silnik: z19dt
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 8 razy
To są wszystko pomiary na wolnych obrotach, bez jazdy i w ciepły dzień. Podczas jazdy zapewne wzrośnie, bo zawsze tak miałem, zwłaszcza zimą. Gdyż w zimne dni ładowanie jest zwykle wyższe. Wzorowe ładowanie dla tego silnika to 13.7-14.1V
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 maja 2011, 19:43
- Imię: Artur
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Kutno
Niestety klemy, a zwłaszcza minusowa nie są mocną stroną astry. U mnie ładowanie wahało się w okolicach 13,2 - 13,4 V. Okazało się, że klema minusowa po 10 minutowej jeździe jest tak gorąca, że nie można jej było dotknąć. W ruch poszła lutownica kolbowa. Z kabla minusowego przy klemie, tego najgrubszego, odciąłem z 1 cm izolacji i zalutowałem ten odkryty kawałek, zaciągając cyną również klemę. Efekt: ładowanie 14,2-14,3 na postoju, przy włączonych ksenonach, radiu, ładowarce telefonu. Podczas jazdy 14,3 - 14,4 V. Klemy się nie grzeją, aku doładowany
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 28 gru 2008, 12:12
- Auto: ASTRA TT
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: Zagranica - Azja
- Lokalizacja: Sosnowiec / Warszawa
- Kontakt:
A czemu nie sprawdziles przewodu na alternatorze? Zapewne tam styk jest slaby i dlatego masz słabe ladowanie według mnie wystarczy wyczyścić styk i będzie ok
Pozdrawiam Jacek
"W tym roku jestem gwiazdą, ale kim będę w następnym ? Czarną dziurą ?" W.Allen
Mobil: 2xPresident Wilson+ Sirio ml145
Uniden 68XL + cos
"W tym roku jestem gwiazdą, ale kim będę w następnym ? Czarną dziurą ?" W.Allen
Mobil: 2xPresident Wilson+ Sirio ml145
Uniden 68XL + cos
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
- Imię: Maciej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
U mnie jest trochę inna za zabawa... Bez klimy zawsze mam 14.4-14.5V, natomiast z klimą na biegu jałowym 13.00-13.50V, a gdy dodam choć odrobinę gazu wskakuje na 14.4v... Dodatkowo jak mi 2 dni temu rozlał się płyn chłodniczy z tyłu na kable to miałem 12.7V a dzisiaj trzyma nawet na jałowym na klimie 14.5V o.O zabawa jest nie ziemska z tym ładowaniem
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 14:16 przez Ritex, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie pomogło prze lutowanie zacisków przy akumulatorze i alternatorze. Zrobił to elektromechanik za 80 zł.
Zimą miałem spadki do 13,5 na wolnych a podczas jazdy z trudem 13,9 po przylutowaniu 14,1 na wolnych do 14,4 podczas jazdy.
Latem mam 13,8 na wolnych 14,1 podczas jazdy, warto to zrobić bo szybciutko zasiarczy się aku.
Zimą miałem spadki do 13,5 na wolnych a podczas jazdy z trudem 13,9 po przylutowaniu 14,1 na wolnych do 14,4 podczas jazdy.
Latem mam 13,8 na wolnych 14,1 podczas jazdy, warto to zrobić bo szybciutko zasiarczy się aku.
-
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 lis 2015, 6:46
- Imię: Paweł
- Auto: zafira
- Silnik: z19dt
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 8 razy
Spadki są na klemie ale również na zacisku przy rozruszniku, ponieważ plus leci najepierw na rozruszk a potem na kelmę. Stąd nie masz wciaż tego co daje altek, czyli 14.1 nawet na wolnych obrotach. Ja teraz cały czas widzę co najmniej 14