Gaśnie po odpaleniu - prośba o sprawdzenie log'u

Haifisch

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 20 cze 2015, 19:19
Imię: Szymon
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Gaśnie po odpaleniu - prośba o sprawdzenie log'u

#1

Nieprzeczytany post autor: Haifisch »

Witam,

i mnie po ponad 30 000km bezawaryjnej jazdy spotkał problem.
Zaczęło się parę dni temu, wracając z pracy autostradą silnik nagle stracił moc i osiągał maksymalnie 2000 obr. Co dziwne, nie włączył się tryb awaryjny (brak świecącego checka czy auta z kluczykiem - na op-comie też zero błędów. Po kilku dniach znów ta sama sytuacja - po ponownym odpaleniu problem znika - znów brak błędów. Kolejnego dnia już nie było spadku mocy tylko po protu silnik zgasł. Zapalił bez problemu i jechał normalnie nadal bez trybu awaryjnego. Poczytałem trochę i doszedłem do wniosku, że może to być przepustnica. Wyciągnąłem więc ją i wyczyściłem. W części elektronicznej pełno oleju więc wszystko ładnie obmyte, wysuszone i poskładane. Ku mojemu zdziwieniu auto po tym zabiegu zaczęło się dławić i gasnąć już praktycznie bez przerwy. Teraz zapala i niemal momentalnie gaśnie.

Teraz tak. DPF i EGR wycięte/ zaślepione i wyprogramowane, kolektor bez klap wirowych. Czy to może tłumaczyć, dlaczego nie wyświetla się błąd o niesprawnej przepustnicy? Chyba, że to coś innego. Trochę też przesadziłem z filtrem paliwa. Już ponad
17 000km na nim zrobiłem. Jutro wymienię i zobaczę czy jest jakaś poprawa.

Op-comem robiłem test przepustnicy i ta na wyłączonym silniku drga - rusza się na dwie strony tak jakby coś ją blokowało.
Na odpalonym silniku żadnych zmian.

Błędów dalej brak.

Gdyby ktoś mógł w jakiś sposób pomóc to byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, 21:35 przez Haifisch, łącznie zmieniany 1 raz.

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

Masz elektroniczną przepustnicę? Jak odłączysz kostkę od przepustnicy to jest ona w położeniu otwartym? Jeśli tak to odepnij, pojeździj i zobacz czy się problem pojawia. Pamiętaj że jak odepniesz przepustnicę to będzie bardzo nierówno gasł. Jest to normalne, gdyż owa przepustnica to tak naprawdę dławik do wygaszenia silnika :)

Haifisch

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 20 cze 2015, 19:19
Imię: Szymon
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Haifisch »

Tak mam elektroniczną. Właśnie to samo mi poradził wczoraj kumpel i pomogło ale na pare kilometrów. Z podpiętą wtyczką tak samo jak i bez

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

Jeśli jest to samo to nie wina przepustnicy/dławika. A patrzyłeś w jakim stanie jest filtr powietrza? odepnij kostkę od przepływomierza i sprawdź. Drugie zalecenie: sprawdź na opcomie co się dzieje na listwie wtryskowej. Czy utrzymuje ciśnienie nadane podczas odpalania i chwile po odpaleniu?

Haifisch

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 20 cze 2015, 19:19
Imię: Szymon
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Haifisch »

Dzieki Ci za podpowiedzi ale silnik juz w ogóle nie reaguje. Błędów dalej brak. Zawiozlem więc do mechanika. Napisze w przyszłym tygodniu co sie stało.

EDIT
Czwarty dzień nie potrafią nic poradzić. Niby im teraz pracuje normalnie i nic sie nie dzieje. Jutro chyba odbiore samochód i popróbuje coś samemu albo znajdę jakiegoś speca od diesli/opli. Jak tylko dostane samochód to sprawdzę op-comem to co mi Ritex proponowałeś. Jakieś jeszcze pomysły?

EDIT2:

Odebrałem dziś samochód. Już w sumie sami chcieli mi go dać na próbę bo im normalnie działa.
Więc pojeździłem trochę po mieście, wymieniłem filtr paliwa i powietrza i wszystko było ok. Zajechałem sobie przed chwilą na myjnie i po umyciu odpaliła za trzecim razem i to jak nacisnąłem na gaz. Przejechałem się po autostradzie kilka km i dwa razy króciutki spadek mocy (po prostu gasła). Pod domem podpiąłem kompa - oczywiście błędów brak. Zgasiłem samochód i odpalił dopiero za drugim razem.

Powtórzyłem kilka razy to odpalanie i udało mi się nagrać loga z takiej nieudanej próby odpalania. Czy jakbym go wrzucił tu, to ktoś mógłby spróbować go rozszyfrować? Z góry dzięki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, 17:51 przez Haifisch, łącznie zmieniany 4 razy.

Kfiatos

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 03 lip 2014, 7:45
Imię: Michał
Auto: Zafira C
Silnik: B14NET
Rocznik: 2017
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: Kfiatos »

Rozwiązałeś problem? Ja w tych logach nic nie widzę nieprawidłowego

Haifisch

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 20 cze 2015, 19:19
Imię: Szymon
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Haifisch »

NIestety jestem trzeci tydzień bez auta. Teraz już w ogóle nie odpala. Oddałem go wczoraj do kolejnego magika. Jak się problem rozwiąże to dam znać.

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

Teraz mi się nasuneła pewna myśl..
Dostarczanie powietrza -> prawidłowe. Zaślepiony EGR
Odprowadzanie spalin -> prawidłowe. Wycięty PDF
Pozostaje układ sterowania pracą silnika -> paliwo wtrysk węże. Najprostrzy sposób na sprawdzenie jak funkcjonuje układ to zrobić test przelewowy. Jeśli układ przelewowy nie pracuje poprawnie to wtryski niedostarczają paliwa bo nie ma różnicy ciśnień na tłoczku. Ja jakiś czas temu wymieniałem przewody przelewowe i niby różnica była. Jak będziesz miał dalej problem po magiku to daj znać. Na priv też.

Kfiatos

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 03 lip 2014, 7:45
Imię: Michał
Auto: Zafira C
Silnik: B14NET
Rocznik: 2017
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: Kfiatos »

Ja obstawiam ECU bo ciśnienie raila rosło jak kręcił rozrusznik. Może też być tak, że podczas usuwania DPF usunięto obsługę niektórych błędów i nie zapisują się w sterowniku... Znaczy błąd jest i występuje ale nie możesz go odczytać

Haifisch

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 20 cze 2015, 19:19
Imię: Szymon
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Haifisch »

Byłem wczoraj u tego elektryka. Rozmawiał akurat przez telefon a mi się spieszyło i powiedział mi tylko, że gdzieś jest zwarcie na wtyczce. Może jutro się dowiem czegoś więcej.

EDIT

Możecie nie wierzyć ale astra dalej u elektryka. Załatwił na razie jeden problem - rozrusznik w ogóle przestał kręcić. Winny był moduł UEC, który ponoć wykrywał błąd w obwodzie rozrusznika, choć ten był sprawny. Mimo kręcenia rozrusznikiem na krótko, nadal nie odpalał. Moduł ten też powodował jakąś awarie z immobilizerem. Po wymianie UEC auto odpaliło, pojechałem ale po zgaszeniu znów nie odpala czyli jesteśmy w punkcie wyjścia.

Niby jest to jakiś przekaźnik albo inne ustrojstwo bo nie rusza pompa paliwa i pada sterowanie jakimś zaworem.

Jak się problem rozwiąże to dam znać ;)
Ostatnio zmieniony 16 mar 2017, 21:24 przez Haifisch, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ