Rolka paska rozrządu Z17DTH.

Seyn

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 30 gru 2015, 23:54
Imię: Hubert
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101km :P
Województwo: mazowieckie

Rolka paska rozrządu Z17DTH.

#1

Nieprzeczytany post autor: Seyn »

Witam!
Mam problem otóż ostatnio zaczęło mi piszczeć z okolic paska rozrządu. Zauważyłem, że rolka zaznaczona niżej na zdjęciu co jakiś czas drga i trzeszczy co jest dla mnie dziwne, bo nie widzę tam żadnej możliwości dokręcenia jej. Ale to nie do końca od tego piszczy według mnie. Przyjrzałem się i zauważyłem, że w połowie tych rowków paska jest wilgotno najprawdopodobniej od oleju bądź od płynu chłodzącego. Czy to od tego tak pasek piszczy? Czytałem, ze olej szkodzi paskowi i może się przyczynić do jego zerwania itp, więc czy da się jakoś to wyczyścić?
Druga sprawa jak nazywa się ta rolka ze zdjęcia? Bo według mnie to nie jest ta napinająca ale nie znam się aż tak dobrze.
Co byście polecali zrobić wykluczając wstępnie wymianę kompletnego rozrządu?

[External Link Removed for Guests]

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4835
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

A to nie jest czasem pompa wody ? napedzana paskiem wielorowkowym. Rorzad jest pod oslona i go nie widac.

Seyn

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 30 gru 2015, 23:54
Imię: Hubert
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101km :P
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: Seyn »

Zgłupiałem :shock: To ten pasek nie napędza jednocześnie rozrządu?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4835
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Nie. Pasek wielorowkowy napedza pompe wody, alternator.
Pasek zebaty-rorrzadu jest pod obudowa.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6260
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Wymien pompę, zanim sama się rozleci.

Seyn

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 30 gru 2015, 23:54
Imię: Hubert
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 101km :P
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: Seyn »

To co w takim razie powinienem zrobić? Pasek piszczy nie z powodu pompy tylko raczej tego oleju. Czy się mylę?
Da się pasek jakoś wyczyścić z oleju?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4835
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Mysle ze nie pasek jest tu problemem, tylko cieknaca pompa..

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6260
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Pompa jest na stałe, powina pracować równiomiernie(to nie napinacz), Piotr Ci wyżej napisdał, ja tez tak uważam pompa przecieka, mało tego prawdopodobnie sie przyciera i od tego może piszczec pasek.
Mi sie rozleciała ponad 150km od domu i robiłem gościnnie na czyimś podwórku.

Awatar użytkownika
kaslo

Astro-maniak
Posty: 327
Rejestracja: 17 mar 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra , Zafira, Corsa
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: kaslo »

Widzę że nie za bardzo znasz się na tym. ale postaram się Ci pomóc. Zdejmij pasek napędzający alternator i pompę wody ( to to co zaznaczyłeś na zdjęciu) złap za koło i zobacz czy pompa nie ma luzu na łożysku. Jeśli taki posiada to pompa do wymiany. Po zdjęciu paska możesz ocenić jego stan tego czy jest do wymiany czy można go oczyścić np zmywaczem. Aby wyjąć pompę pamiętaj o tym że musisz spuścić płyn z układu a przy okazji dobrze było by go wymienić na nowy jeśli nie był dawno wymieniany. Pamiętaj o tym ze stary płyn nie wylewa się w glebę czy do kanalizacji a można go zdać do warsztatu (prawie wszędzie bezpłatnie)
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektryka, mechanika, klimatyzacja, regeneracja - czyszczenie dpf, modernizacja oprogramowania, diagnostyka Tech 2-MDI
Norwida 4 T. 501807749

ODPOWIEDZ