Z19DTH jedzie jak chce, późno wstaje turbo
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 03 lip 2014, 7:45
- Imię: Michał
- Auto: Zafira C
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Otwock
- Pomocny: 1 raz
Z19DTH jedzie jak chce, późno wstaje turbo
Mam od jakiegoś czasu problem z autkiem. Najpierw na czym stoimy:
-kolektor zmieniony na taki bez klap,
-dpf wypala się co 600-700km
-nowy zawór 'N75' taki od VW zamienny z oryginalnym
-zmienna geometria podobno działa lekko i w granicach fabrycznych paramterów
-usunięty akumulator podciśnienia
-nowy IC
EDIT:
-egr zaślepiony i wyprogramowany
Objawy:
Późno wstaje turbo.
Mam minimalną nieszczelność na kolektorze wydechowym (słychać) ale to było wcześniej też i jechał normalnie
Podczas spokojnego przyspieszania pod górkę na 3 biegu potrafi koło 3k obrotów nie mieć siły się rozpędzać i walić auto z kluczem na sekundę. Jak zdejmę nogę z gazu i znowu wcisnę to lampka się nie zapaliła i poszedł ale turbo od 2800 dopiero. Błąd się oczywiście nie zapisał, a przynajmniej nie da się go wypedałować. Obstawiam że to będzie P2279... (odczytam go jutro bo pożyczyłem op-coma) Właśnie podmienilem przepływomierz i to nie to. Zostaje map sensor i przepustnica. Chyba że mechanik zebal i kierowce jednak się zacinają.
Faktem jest że na 5tym biegu jedzie od 2000 a im niższy bieg tym wyżej.
Na 2ce strzał jest przy 3k obrotów
Na 3ce przy 2800,
na 4ce przy 2300
5 i 6 w miarę normalnie ok 2000
Jakieś sugestie? Może ktoś z Wawy/okolic ma czas przejechać się moim autkiem i coś podpowiedzieć. Mam op-com ale w niczym mi to nie pomaga
-kolektor zmieniony na taki bez klap,
-dpf wypala się co 600-700km
-nowy zawór 'N75' taki od VW zamienny z oryginalnym
-zmienna geometria podobno działa lekko i w granicach fabrycznych paramterów
-usunięty akumulator podciśnienia
-nowy IC
EDIT:
-egr zaślepiony i wyprogramowany
Objawy:
Późno wstaje turbo.
Mam minimalną nieszczelność na kolektorze wydechowym (słychać) ale to było wcześniej też i jechał normalnie
Podczas spokojnego przyspieszania pod górkę na 3 biegu potrafi koło 3k obrotów nie mieć siły się rozpędzać i walić auto z kluczem na sekundę. Jak zdejmę nogę z gazu i znowu wcisnę to lampka się nie zapaliła i poszedł ale turbo od 2800 dopiero. Błąd się oczywiście nie zapisał, a przynajmniej nie da się go wypedałować. Obstawiam że to będzie P2279... (odczytam go jutro bo pożyczyłem op-coma) Właśnie podmienilem przepływomierz i to nie to. Zostaje map sensor i przepustnica. Chyba że mechanik zebal i kierowce jednak się zacinają.
Faktem jest że na 5tym biegu jedzie od 2000 a im niższy bieg tym wyżej.
Na 2ce strzał jest przy 3k obrotów
Na 3ce przy 2800,
na 4ce przy 2300
5 i 6 w miarę normalnie ok 2000
Jakieś sugestie? Może ktoś z Wawy/okolic ma czas przejechać się moim autkiem i coś podpowiedzieć. Mam op-com ale w niczym mi to nie pomaga
Ostatnio zmieniony 13 mar 2017, 9:44 przez Kfiatos, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jac00
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 lis 2017, 8:26
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Województwo: śląskie
Czesc, walcze z podobnym problemem. Turbo zyje swoim zyciem, a jak juz zyje to i tak od 2500obr. W aucie zrobilem:
-dpf off
-klapy off
-egr off
-rozrzad+ sprawdzenie walkow
- trubo zamienione na regenerowane
- wtryski sprawdzane na maszynie
- map zmieniony
- n75 podmieniony
- auto strojone 2razy
Nic nie pomaga na kompie brak bledow, 2 tunerow w parametrach nie widzialo nic zlego. Teraz moja uwage zwrocilo podcisnienie, podlaczylem vacuometr na trojniku i w droge, okazuje ze podcisnienie bardzo skacze w momencie kiedy geometria sie otwiera. Mozliwe ze problem tkwi w zasilaniu n75, pompa vacu na jalowym -0,9, poza tym podcisnieniem to juz nie wiem gdzie szukac.
-dpf off
-klapy off
-egr off
-rozrzad+ sprawdzenie walkow
- trubo zamienione na regenerowane
- wtryski sprawdzane na maszynie
- map zmieniony
- n75 podmieniony
- auto strojone 2razy
Nic nie pomaga na kompie brak bledow, 2 tunerow w parametrach nie widzialo nic zlego. Teraz moja uwage zwrocilo podcisnienie, podlaczylem vacuometr na trojniku i w droge, okazuje ze podcisnienie bardzo skacze w momencie kiedy geometria sie otwiera. Mozliwe ze problem tkwi w zasilaniu n75, pompa vacu na jalowym -0,9, poza tym podcisnieniem to juz nie wiem gdzie szukac.
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Skacze w sensie spada? Może masz gdzieś nieszczelność na podciśnieniu między zaworem a turbo. Albo nawet sam zawór od turbiny jest uszkodzony i wypuszcza powietrze zamiast zaciągnąć z gruszki turbiny.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- Jac00
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 lis 2017, 8:26
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Województwo: śląskie
Wyglada to tak, geometria zamknieta pokazuje -0,6 pedal w podloge i w momencie otwarcia lopat, skazowka zamiast wskoczyc na -0,3 (tak pokazalo w sprawnym idealnie ciagnacym z dolu z19dth) to pulsuje miedzy tym --0,6 a -0,3. Podcisnienia wszystkie wymienione, gruszka tu winna nie jest, bo na starej sprezarce bylo to samo. Chyba ze vacu pompa na wyzszych obrotach szaleje.
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Bez logów mogę powróżyć z fusów. Miałeś ruszane turbo. Śrubeczka sterująca wychyleniem łopatek jest minimalnie w złej pozycji. Jak depczesz gaz, początkowo ECU bierze parametry ustawień turbiny z mapy a dopiero po chwili na bierząco dostraja łopatki w zależności od ciśnienia doładowania. Na dwójce jest mało czasu na dostrojenie geomtetrii dlatego ciąg pojawia sie przy 3000obr/min. Na 5tym biegu obroty przyrastają powoli i ECU ma sporo czasu żeby szybciutko wyregulować łopatki w turbo.Kfiatos pisze:QR_BBPOST Jakieś sugestie? Może ktoś z Wawy/okolic ma czas przejechać się moim autkiem i coś podpowiedzieć. Mam op-com ale w niczym mi to nie pomaga
Tutaj też bez logów ciężko powiedzieć ale po objawach obstawiam bardzo podobny problem z wyregulowaniem geometrii.Jac00 pisze:QR_BBPOST Nic nie pomaga na kompie brak bledow, 2 tunerow w parametrach nie widzialo nic zlego. Teraz moja uwage zwrocilo podcisnienie, podlaczylem vacuometr na trojniku i w droge, okazuje ze podcisnienie bardzo skacze w momencie kiedy geometria sie otwiera. Mozliwe ze problem tkwi w zasilaniu n75, pompa vacu na jalowym -0,9, poza tym podcisnieniem to juz nie wiem gdzie szukac.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 03 lip 2014, 7:45
- Imię: Michał
- Auto: Zafira C
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Otwock
- Pomocny: 1 raz
Miałem podobne problemy i regulacja geometrii pomogła. Udało się to zrobić na aucie. Zmiana - próba aż do skutku. U mnue było przeładowanie pomimo płynnie działającej geometri
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 sie 2012, 11:17
- Imię: jacek
- Auto: opel astra h
- Silnik: 1,7 cdti
- Województwo: wielkopolskie
Tak jak kolega wyzej napisal zle wyregolowana sztanga efekt regeneracji suszary .Teraz trzeba samemu ustawic
- robert19725
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 maja 2023, 16:43
- Imię: Robert
- Auto: Astra h
- Silnik: 17dth
- Rocznik: 2005
- Województwo: śląskie
---------------------------------------------------------------------------------------Jac00 pisze: ↑02 lis 2017, 8:50Czesc, walcze z podobnym problemem. Turbo zyje swoim zyciem, a jak juz zyje to i tak od 2500obr. W aucie zrobilem:
-dpf off
-klapy off
-egr off
-rozrzad+ sprawdzenie walkow
- trubo zamienione na regenerowane
- wtryski sprawdzane na maszynie
- map zmieniony
- n75 podmieniony
- auto strojone 2razy
Nic nie pomaga na kompie brak bledow, 2 tunerow w parametrach nie widzialo nic zlego. Teraz moja uwage zwrocilo podcisnienie, podlaczylem vacuometr na trojniku i w droge, okazuje ze podcisnienie bardzo skacze w momencie kiedy geometria sie otwiera. Mozliwe ze problem tkwi w zasilaniu n75, pompa vacu na jalowym -0,9, poza tym podcisnieniem to juz nie wiem gdzie szukac.
ok. info jest zrozumiałe, jednak pozostaje pytanie jaką macie pewność że geometria się otwiera ( obserwacja ? ciężkie dojście do obserwacji na hamowni , czy tylko dane z parametrów-??? )
żeby sprawdzić pompę po co ci droga zrób 1-1 i zobacz do ile rośnie, a po z gaszeniu sprawdź ile czasu się utrzymuje będziesz miał sprawność ciśnienia pompy.
żeby sprawdzić drogę podłącz odsysacz oleju ma największe dostępne narzędziowo stałe z kontrolą podciśnienie na manometrze z zaworem odcinającym za nim vacuometer i będziesz wszystko wiedział czy w czasie jałowego ci ucieka ciśnienie czy nieszczelność na gratach.
pozdro