Z19DTH jedzie jak chce, późno wstaje turbo

Kfiatos

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 03 lip 2014, 7:45
Imię: Michał
Auto: Zafira C
Silnik: B14NET
Rocznik: 2017
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock
Pomocny: 1 raz

Z19DTH jedzie jak chce, późno wstaje turbo

#1

Nieprzeczytany post autor: Kfiatos »

Mam od jakiegoś czasu problem z autkiem. Najpierw na czym stoimy:
-kolektor zmieniony na taki bez klap,
-dpf wypala się co 600-700km
-nowy zawór 'N75' taki od VW zamienny z oryginalnym
-zmienna geometria podobno działa lekko i w granicach fabrycznych paramterów
-usunięty akumulator podciśnienia
-nowy IC

EDIT:
-egr zaślepiony i wyprogramowany


Objawy:
Późno wstaje turbo.
Mam minimalną nieszczelność na kolektorze wydechowym (słychać) ale to było wcześniej też i jechał normalnie
Podczas spokojnego przyspieszania pod górkę na 3 biegu potrafi koło 3k obrotów nie mieć siły się rozpędzać i walić auto z kluczem na sekundę. Jak zdejmę nogę z gazu i znowu wcisnę to lampka się nie zapaliła i poszedł ale turbo od 2800 dopiero. Błąd się oczywiście nie zapisał, a przynajmniej nie da się go wypedałować. Obstawiam że to będzie P2279... (odczytam go jutro bo pożyczyłem op-coma) Właśnie podmienilem przepływomierz i to nie to. Zostaje map sensor i przepustnica. Chyba że mechanik zebal i kierowce jednak się zacinają.
Faktem jest że na 5tym biegu jedzie od 2000 a im niższy bieg tym wyżej.
Na 2ce strzał jest przy 3k obrotów
Na 3ce przy 2800,
na 4ce przy 2300
5 i 6 w miarę normalnie ok 2000

Jakieś sugestie? Może ktoś z Wawy/okolic ma czas przejechać się moim autkiem i coś podpowiedzieć. Mam op-com ale w niczym mi to nie pomaga
Ostatnio zmieniony 13 mar 2017, 9:44 przez Kfiatos, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jac00

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 02 lis 2017, 8:26
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Województwo: śląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: Jac00 »

Czesc, walcze z podobnym problemem. Turbo zyje swoim zyciem, a jak juz zyje to i tak od 2500obr. W aucie zrobilem:
-dpf off
-klapy off
-egr off
-rozrzad+ sprawdzenie walkow
- trubo zamienione na regenerowane
- wtryski sprawdzane na maszynie
- map zmieniony
- n75 podmieniony
- auto strojone 2razy
Nic nie pomaga na kompie brak bledow, 2 tunerow w parametrach nie widzialo nic zlego. Teraz moja uwage zwrocilo podcisnienie, podlaczylem vacuometr na trojniku i w droge, okazuje ze podcisnienie bardzo skacze w momencie kiedy geometria sie otwiera. Mozliwe ze problem tkwi w zasilaniu n75, pompa vacu na jalowym -0,9, poza tym podcisnieniem to juz nie wiem gdzie szukac.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Skacze w sensie spada? Może masz gdzieś nieszczelność na podciśnieniu między zaworem a turbo. Albo nawet sam zawór od turbiny jest uszkodzony i wypuszcza powietrze zamiast zaciągnąć z gruszki turbiny.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
Jac00

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 02 lis 2017, 8:26
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Województwo: śląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Jac00 »

Wyglada to tak, geometria zamknieta pokazuje -0,6 pedal w podloge i w momencie otwarcia lopat, skazowka zamiast wskoczyc na -0,3 (tak pokazalo w sprawnym idealnie ciagnacym z dolu z19dth) to pulsuje miedzy tym --0,6 a -0,3. Podcisnienia wszystkie wymienione, gruszka tu winna nie jest, bo na starej sprezarce bylo to samo. Chyba ze vacu pompa na wyzszych obrotach szaleje.

ocrmind

Astro-maniak
Posty: 340
Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
Imię: Maciej
Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: ocrmind »

Kfiatos pisze:QR_BBPOST Jakieś sugestie? Może ktoś z Wawy/okolic ma czas przejechać się moim autkiem i coś podpowiedzieć. Mam op-com ale w niczym mi to nie pomaga
Bez logów mogę powróżyć z fusów. Miałeś ruszane turbo. Śrubeczka sterująca wychyleniem łopatek jest minimalnie w złej pozycji. Jak depczesz gaz, początkowo ECU bierze parametry ustawień turbiny z mapy a dopiero po chwili na bierząco dostraja łopatki w zależności od ciśnienia doładowania. Na dwójce jest mało czasu na dostrojenie geomtetrii dlatego ciąg pojawia sie przy 3000obr/min. Na 5tym biegu obroty przyrastają powoli i ECU ma sporo czasu żeby szybciutko wyregulować łopatki w turbo.
Jac00 pisze:QR_BBPOST Nic nie pomaga na kompie brak bledow, 2 tunerow w parametrach nie widzialo nic zlego. Teraz moja uwage zwrocilo podcisnienie, podlaczylem vacuometr na trojniku i w droge, okazuje ze podcisnienie bardzo skacze w momencie kiedy geometria sie otwiera. Mozliwe ze problem tkwi w zasilaniu n75, pompa vacu na jalowym -0,9, poza tym podcisnieniem to juz nie wiem gdzie szukac.
Tutaj też bez logów ciężko powiedzieć ale po objawach obstawiam bardzo podobny problem z wyregulowaniem geometrii.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+

Kfiatos

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 03 lip 2014, 7:45
Imię: Michał
Auto: Zafira C
Silnik: B14NET
Rocznik: 2017
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Otwock
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: Kfiatos »

Miałem podobne problemy i regulacja geometrii pomogła. Udało się to zrobić na aucie. Zmiana - próba aż do skutku. U mnue było przeładowanie pomimo płynnie działającej geometri

jacolex

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 25 sie 2012, 11:17
Imię: jacek
Auto: opel astra h
Silnik: 1,7 cdti
Województwo: wielkopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: jacolex »

Tak jak kolega wyzej napisal zle wyregolowana sztanga efekt regeneracji suszary .Teraz trzeba samemu ustawic

Awatar użytkownika
robert19725

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 14 maja 2023, 16:43
Imię: Robert
Auto: Astra h
Silnik: 17dth
Rocznik: 2005
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: robert19725 »

Jac00 pisze:
02 lis 2017, 8:50
Czesc, walcze z podobnym problemem. Turbo zyje swoim zyciem, a jak juz zyje to i tak od 2500obr. W aucie zrobilem:
-dpf off
-klapy off
-egr off
-rozrzad+ sprawdzenie walkow
- trubo zamienione na regenerowane
- wtryski sprawdzane na maszynie
- map zmieniony
- n75 podmieniony
- auto strojone 2razy
Nic nie pomaga na kompie brak bledow, 2 tunerow w parametrach nie widzialo nic zlego. Teraz moja uwage zwrocilo podcisnienie, podlaczylem vacuometr na trojniku i w droge, okazuje ze podcisnienie bardzo skacze w momencie kiedy geometria sie otwiera. Mozliwe ze problem tkwi w zasilaniu n75, pompa vacu na jalowym -0,9, poza tym podcisnieniem to juz nie wiem gdzie szukac.
---------------------------------------------------------------------------------------
ok. info jest zrozumiałe, jednak pozostaje pytanie jaką macie pewność że geometria się otwiera ( obserwacja ? ciężkie dojście do obserwacji na hamowni , czy tylko dane z parametrów-??? )
żeby sprawdzić pompę po co ci droga zrób 1-1 i zobacz do ile rośnie, a po z gaszeniu sprawdź ile czasu się utrzymuje będziesz miał sprawność ciśnienia pompy.
żeby sprawdzić drogę podłącz odsysacz oleju ma największe dostępne narzędziowo stałe z kontrolą podciśnienie na manometrze z zaworem odcinającym za nim vacuometer i będziesz wszystko wiedział czy w czasie jałowego ci ucieka ciśnienie czy nieszczelność na gratach.
pozdro

ODPOWIEDZ