Z17DTJ wolno wchodzi w obroty

Kapeciu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 13:06
Imię: Karol
Auto: Astra H 2008
Silnik: Z17DTJ
Województwo: wielkopolskie

Z17DTJ wolno wchodzi w obroty

#1

Nieprzeczytany post autor: Kapeciu »

Witam serdecznie.

Czy wasze astry 1.7 110KM też tak wolno wchodzą w obroty na biegu jałowym?
U mnie powoduje to powolne ruszanie samochodu (ciężko nim dynamicznie ruszyć).
Odgłos, który słychać to wciśnięcie pedału gazu w podłogę.

[External Link Removed for Guests]

EDIT:
Wydaje mi się, że znalazłem filmik z tym samym silnikiem, ale w nowszej astrze:
[External Link Removed for Guests]

Widać mega różnicę w dodawaniu gazu na biegu jałowym.

Co może powodować takiego muła w mojej astrze?
Ostatnio zmieniony 06 maja 2017, 17:23 przez Kapeciu, łącznie zmieniany 1 raz.

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

Noo... Moje Z13DTH zbiera się o niebo lepiej :) ewidentnie coś dolega.. Na nowsze nie patrz bo inna technologia jest stosowana na tych samych silnikach ;)

Masz dostęp do opcoma?
Kiedy filtry wymieniane?
Paliwo lub powietrze. Pytanie, kto jest winowajcą ;)

Wysłane z mojego HUAWEI Y530-U00 przy użyciu Tapatalka

Kapeciu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 13:06
Imię: Karol
Auto: Astra H 2008
Silnik: Z17DTJ
Województwo: wielkopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Kapeciu »

Akurat olej, filtr paliwa, powietrza, rozrząd były wczoraj wymieniane :)
Ogólnie problem ten mam występuje dobre kilka miesięcy.

Mam dostęp do opcoma, tylko musiałbym wiedzieć, jakie pomiary nagrać :)
Oczywiście błędów brak.

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

Na początek ciśnienie na listwie wtryskowej. Są dwa parametry. Ciśnienie zadane i rzeczywiste. Porównaj jak się wzajemnie zmieniają przy dodawaniu gazu. Jeśli prawie natychmiast jest ok.

Ja kilka miesięcy walczyłem ze swoim by mu przywrócić dawną moc.

Masz dpf? Sprawdź ciśnienia.

Wysłane z mojego HUAWEI Y530-U00 przy użyciu Tapatalka

Kapeciu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 13:06
Imię: Karol
Auto: Astra H 2008
Silnik: Z17DTJ
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Kapeciu »

Pytanie co masz na myśli pisząc prawie natychmiast :)
Pomiędzy zmianą wymaganego a aktualnego ciśnienia jest różnica ok. 0.3 sekundy.

Dpf usunięty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

Jutro sprawdzę na swoim jak to dokładnie się odbywa, ale wydaje mi się, że różnica jest zbyt duża jeśli chodzi o zadane ciśnienie rzeczywiste. 5MPa to dużo. Wstępnie zainteresuj się tematem zaworu regulującego ciśnienie na listwie. Bodajże nazywa się zawór CSV. Szeroko opisany na tym forum. W silnikach Isuzu były bardzo wadliwe

Wysłane z mojego HUAWEI Y530-U00 przy użyciu Tapatalka

EDIT:
Re: Z17DTJ wolno wchodzi w obroty
Daj mi jeszcze wykres ciśnienia doładowania powietrza w zależności od obrotów.

Wysłane z mojego HUAWEI Y530-U00 przy użyciu Tapatalka

Kapeciu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 13:06
Imię: Karol
Auto: Astra H 2008
Silnik: Z17DTJ
Województwo: wielkopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Kapeciu »

Ciśnienie ładowania trzyma idealnie :)

Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś sprawdził jak to u Ciebie wygląda z tym ciśnieniem na listwie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

No właśnie.. Jedno rozwiązane. Winne jest paliwo :)

Co prawda u mnie wykres będzie zupełnie inny gdyż mam turbinę ze zmienną geometrią i np ciśn doładowania u mnie dochodzi do 200 kPa. Zrobię próbę podczas jazdy bo u mnie pokaże tylko trzy punkty na luzie ;P Nie zdziw się gdy dane będą u mnie się wachały przy 2100 obr/min gdyż sprzęgło mi się ślizga..

Wysłane z mojego HUAWEI Y530-U00 przy użyciu Tapatalka

EDIT:
Korzystałem z delphi więc mam dwa różne wykresy, ale i tak widać jak przebiega wykres. Jest idealny. Wahania są minimalne. Zauważ, że gdy zapotrzebowanie spada to rzeczywiste również spada i to tak samo. U Ciebie z opóźnieniem.

Moim zdaniem znowu masz do zrobienia zawór.. Na jakich stacja tankujesz?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kapeciu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 13:06
Imię: Karol
Auto: Astra H 2008
Silnik: Z17DTJ
Województwo: wielkopolskie

#9

Nieprzeczytany post autor: Kapeciu »

Właśnie widzę, że u Ciebie to ciśnienie o wiele lepiej wygląda, na pewno nie masz takiego opóźnienia jak ja :)

Tankuje tylko na orlenie.
Wygląda na to, że będę musiał wymienić ten zawór i zobaczyć czy się coś poprawi.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

proponuje tez wymienic filtr paliwa

ODPOWIEDZ