brak ciśnienia sprężania

grzegorz52

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
Województwo: śląskie

brak ciśnienia sprężania

#1

Nieprzeczytany post autor: grzegorz52 »

Na drugim cylindrze brak ciśnienia sprężania. Proszę podać prawdopodobne przyczyny i koszty naprawy. Silnik nie brał oleju ani płynu chłodniczego. Gdyby nie to że na biegu jałowym i zaraz po rozruchu była nie równa jego praca to bym się nawet nie zorientował. Generalnie nie było kłopotów z odpaleniem nawet na mrozie.

EDIT:
ASTRA H 1.7 CDTI 2004 r. 100 KM

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

Na jakiej podstawie twierdzisz, że brak sprężania? Przyczyny? uszkodzone pierścienie, wtryskiwacz, świeca żarowa, głowica... Mechanik Ci nie mógł odpowiedzieć?

Wysłane z mojego HUAWEI Y530-U00 przy użyciu Tapatalka

grzegorz52

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: grzegorz52 »

Mechanik zmierzył chyba kompem. Teraz demontują głowicę aby znaleźć przyczynę. Martwię się o koszty. Świeca żarowa chyba nie ma wpływu na ciśnienie?

EDIT:
Podejrzewał wałek rozrządu ale jest o.k

EDIT:
Gdyby były pierścienie lub głowica to chyba by brał olej?

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Może po prostu zawieszony zawór.
Robił próbę olejową?
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 18:38 przez przemty, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]

grzegorz52

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: grzegorz52 »

Próby olejowe robi się jak jest złe sprężanie. W moim przypadku sprężanie nie ma w ogóle na drugim zaworze.

EDIT:
cylindrze oczywiście. Zawieszony zawór - jest to możliwe. Jakie jeszcze ewentualności i jakie szacunkowe koszty naprawy?

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: przemty »

No i co mechanik określił bo już przez godzinę głowicę pewnie zwalił ?

Nie będziemy bawić się w zgadywanie na odległość skoro czapka i tak jest zrzucona. :!:
[External Link Removed for Guests]

grzegorz52

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
Województwo: śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: grzegorz52 »

Czapkę będzie zrzucał jutro. Dzisiaj nie zdążył

wojtekpl

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:44
Imię: Wojtek
Auto: Fiesta MK7 Trend; GOLD X 2013
Silnik: 1,4i; 96ps, LPG
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: KR

#8

Nieprzeczytany post autor: wojtekpl »

Jaki przebieg? Być może tylko podparty zawór. Do diagnozy tegoż nie trzeba głowicy zrzucać.
pozdrawiam ;)

były użytkownik AH kombi Z17DTH 2005

grzegorz52

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: grzegorz52 »

Po zrzuceniu głowicy okazało się że: głowica krzywa - poszła do planowania oraz bardzo duża ilość nagaru na zaworach. Ponieważ żadnej dziury nie stwierdzono przypuszczalnie nagar powoduje podpieranie zaworów. Mam nadzieję że w tym tygodniu mechanik upora się z naprawą. Jak sądzicie ile to może mnie kosztować? Czy ilość nagaru ma związek z jakością paliwa jeśli tak to u jakiego producenta najlepiej tankować?

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Jak już masz głowice na wierzchu to odrazu sprawdź/zrob:
- luz zaworowy
- zawory i gniazda zaworowe
- uszczelniacze wałków
No i mam nadzieję, że zakładasz nowy pasek rozrządu.
Jeżeli chcesz autem jeździć dłużej to wydane teraz pieniądze zwrócą ci się w przyszłości...
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ