Wymiana Silnika Decyzja Mechanika Z19DT 120km na 150km
- Panicfears
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 maja 2017, 18:26
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: wielkopolskie
Wymiana Silnika Decyzja Mechanika Z19DT 120km na 150km
Witam ,
Dziś wróciłem od mechanika który stwierdził że w moim samochodzie poszedł wał wraz z panewkami więc silnik do wymiany
Stwierdził że jest w stanie zdobyć silnik z dobrego źródła tylko że jest to wersja 1,9 o mocy 150km ( Też z Opla Astry GTC)
Pytanie czy montaż takiego silnika to dobry pomysł ? patrząc na to że miałem wersję 120km
Dodam najważniejsze że mam automatyczną skrzynie biegów ! :/
Mechanik twierdzi że akurat w tym przypadku wszystko będzie dobrze i że nie mam się co martwić
Doradźcie mi proszę
Dziś wróciłem od mechanika który stwierdził że w moim samochodzie poszedł wał wraz z panewkami więc silnik do wymiany
Stwierdził że jest w stanie zdobyć silnik z dobrego źródła tylko że jest to wersja 1,9 o mocy 150km ( Też z Opla Astry GTC)
Pytanie czy montaż takiego silnika to dobry pomysł ? patrząc na to że miałem wersję 120km
Dodam najważniejsze że mam automatyczną skrzynie biegów ! :/
Mechanik twierdzi że akurat w tym przypadku wszystko będzie dobrze i że nie mam się co martwić
Doradźcie mi proszę
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Ja robiłem przekładkę w VW Polo żony. Fabrycznie było 1.0, a włożyłem 1.4. Mechanicznie wszystko pasowało (skrzynia, mocowanie silnika, osprzęt).
Musiałem wymienić komputer silnika i przeprogramować IMO.
U Ciebie powinno być podobnie. To praktycznie ten sam silnik. Różnica ewentualnie w osprzęcie i programie.
Jak się mylę to niech ktoś sprostuje.
Musiałem wymienić komputer silnika i przeprogramować IMO.
U Ciebie powinno być podobnie. To praktycznie ten sam silnik. Różnica ewentualnie w osprzęcie i programie.
Jak się mylę to niech ktoś sprostuje.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 29 paź 2015, 11:19
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Poszedł wał z panewkami. Wiesz jaka przyczyna tego? Przebieg grubo ponad 600tys. km?
pozdrawiam
pozdrawiam
- Dickies
- Posty: 796
- Rejestracja: 08 paź 2015, 20:53
- Auto: Inne
- Silnik: 2.0/2.2
- Województwo: zachodniopomorskie
- Pomocny: 1 raz
a musi byc 600tysi? Jest tyle czynnikow ktore potrafia uwalic panewke i wal przy 1/10 tego przebiegu wiec nie musial miec 6 paczek najechane.
A jak koszta?
Na Twoim miejscu kupilbym kompletna jezdzaca astre z UK,a reszte zostawil na graty jak masz gdzie trzymac.
A jak koszta?
Na Twoim miejscu kupilbym kompletna jezdzaca astre z UK,a reszte zostawil na graty jak masz gdzie trzymac.
Kiedyś Astra H 1.6 16v XER 2009' technical grey
- Panicfears
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 maja 2017, 18:26
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: wielkopolskie
Mechanik też był zdziwiony przy mnie sprawdzał kamerką w środku silnika ..
Samochód kupiłem z przebiegiem 153 tys . Nawet kumpel z Opla sprawdzał że w Francji rok temu przy przebiegu 143 tys miał wymieniany alternator .. Autko w super stanie w środku prawie jak z salonu :/ + automat . tylko ten silnik .. no ale kupiłem go dość tanio więc liczę się z tym że trzeba ten silnik zrobić
EDIT:
Tu Macie filmiki jak chodził
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Samochód kupiłem z przebiegiem 153 tys . Nawet kumpel z Opla sprawdzał że w Francji rok temu przy przebiegu 143 tys miał wymieniany alternator .. Autko w super stanie w środku prawie jak z salonu :/ + automat . tylko ten silnik .. no ale kupiłem go dość tanio więc liczę się z tym że trzeba ten silnik zrobić
EDIT:
Tu Macie filmiki jak chodził
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Krzysiek05
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 maja 2009, 20:31
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Witam, miałem coś podobnego w octavii 1.9 tdi, (głos pracy silnika identyczny) okazało się, że urwała się jedna śruba podpory/stopy wału, po wymianie jej na szczęście wszystko wróciło do normy i nic się nie stało.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2017, 18:58 przez Krzysiek05, łącznie zmieniany 1 raz.
- Panicfears
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 maja 2017, 18:26
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: wielkopolskie
Mi mechanik powiedział że normalnie wał jest luźny można go na centymetr wyciągnąć i że to na 100% pęknięcie
- Krzysiek05
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 maja 2009, 20:31
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Mi na szczęście robił to ojciec i on znalazł kawałek urwanej śruby w misce olejowej, wymieniłem od razu wszystkie za pare złotych, aż strach pomyśleć co zaczął by wymyślać nieznajomy mechanik i jak by mnie skasował. Samochód miał w 100% oryginalny przebieg, było to 235 000 km.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2017, 14:35 przez Krzysiek05, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech mnie ktoś poprawi ale silnik z pękniętym wałem to raczej nie powinien w ogóle działać albo wydawać z siebie hałas na całą okolicę.