Z19DTH "zawieszające sie" obroty

coostosz

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 31 lip 2017, 19:58
Auto: Astra H
Województwo: dolnośląskie

Z19DTH "zawieszające sie" obroty

#1

Nieprzeczytany post autor: coostosz »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

Od około dwóch miesięcy jestem (prawie) szczęśliwym posiadaczem ślicznej astry kombi z pakietem OPC.
Miesiąc temu autko zostało "wykastrowane" :) - wycięty DPF. Od momentu zabiegu, zauważyłem w aucie dziwny objaw:

Podczas jazdy na 1 i 2 biegu, kiedy delikatnie przyspieszam (sprzęgło puszczone) a następnie zdejmuje nogę z gazu, autko w dalszym ciągu samoistnie przyspiesza przez 2-3 sekundy, po czym następuje gwałtowne szarpnięcie i obroty spadają.
Zjawisko to występuje wyłącznie na 1 i 2 biegu. Podczas pracy na luzie jak i jazdy na biegach 3+ i wstecznym, zdjęcie nogi z gazu powoduje natychmiastowy spadek obrotów. Odczyt metodą "gaz+hamulec" nie pokazuje żadnych błędów.

Mechanik, który usuwał filtr stwierdził, że winę za to ponosi zawieszający się czujnik sprzęgła, który współpracuje również z tempomatem (na wyposażeniu astry) i odpowiada m. in. za chwilowe podtrzymanie obrotów dla zapewnienia płynnej zmiany biegów.

Czy spotkaliście się już z takim zachowaniem auta? Czy mechanik może mieć rację?

Z góry dziękuję za uwagę i wszelkie pomysły :)

3 wrz 2017, o 10:55
Po wymianie czujnika sprzęgła problem nadal występuje...ktoś ma jakiś pomysł?

wczoraj, o 10:35
Objawy pasowały mi również do zacinającej się przepustnicy..po jej wyczyszczeniu problem nadal występuje...
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017, 21:18 przez Dido, łącznie zmieniany 2 razy.

Ritex

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
Imię: Maciej
Auto: Astra H
Silnik: Z13DTH
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: Ritex »

Przepustnica w dieslu służy tylko i wyłącznie do gaszenia auta. W żaden sposób nie powinna wpływać na zachowanie auta.

Wydaje mi się że już ktoś robił śledztwo w tej sprawie. Tylko nie wiem czy na twoim silniku.. Ale teraz to ja idę pracować :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

coostosz

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 31 lip 2017, 19:58
Auto: Astra H
Województwo: dolnośląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: coostosz »

Po dłuższej przerwie...
Wywalone klapy wirowe, wymieniona przepustnica...
Dalej nic.
Czujnik pedału gazu? Styki?
Najgłupsze jest to, że takie rzeczy dzieją się tylko na 1 i 2 biegu, co przynajmniej dla mnie wyklucza 90% możliwości, bo gdyby coś było uwalone, to problem byłby cały czas.
Może turbina? Nie wiem sam już czego można się czepić :P

ocrmind

Astro-maniak
Posty: 340
Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
Imię: Maciej
Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: ocrmind »

Przydałby się log dynamiczny z tego wydarzenia zrobiony opcomem. Tak to ciężko powiedzieć. Turbina odpada na bank, nie ma żadnego powiązania. Pedał gazu też jakoś mi tu nie pasuje, w końcu ma dwa potencjometry, oba musiałby pokazywać źle na raz a wątpię żeby Ci się pedał gazu blokował tylko na drugim biegu. Ja bym swoje pieniądze stawiał na wtryski i ich diagnozę.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+

coostosz

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 31 lip 2017, 19:58
Auto: Astra H
Województwo: dolnośląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: coostosz »

Dzieki za odpowiedź!
Zrobiłem logi, wysłałem do gościa, który programował auto po wywaleniu DPF...
A co do wtrysków... korekcje mam dobrą, tylko na czwartym mam +0,6, pierwszy zerowa, drugi i trzeci w granicach -0,3.
Poza tym spalanie na biegu jałowymi na ciepłym silniku to 0,3-0,4 l/h w zależności od odbiorników prądu. Więc raczej są ok...
A może czyszczenie przepływomierza?

ocrmind

Astro-maniak
Posty: 340
Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
Imię: Maciej
Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: ocrmind »

Dawki korekcyjne na wolnych obrotach to mogą co najwyżej powiedzieć że wtryski nie leją na... wolnych obrotach. Ich zachowanie pod obciążeniem jest kompletnie nieznane i niemierzalne. masz log dynamiczny z momentu zawieszenia się obrotów? Podeslij mi na omega7(małpa)toya.net.pl Przepływomierz nie ma wpływu, mierzy tylko ilość powietrza i jego temperaturę. Możesz go na testy odpiąć i pojeździć.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+

ODPOWIEDZ