Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!
Od około dwóch miesięcy jestem (prawie) szczęśliwym posiadaczem ślicznej astry kombi z pakietem OPC.
Miesiąc temu autko zostało "wykastrowane" - wycięty DPF. Od momentu zabiegu, zauważyłem w aucie dziwny objaw:
Podczas jazdy na 1 i 2 biegu, kiedy delikatnie przyspieszam (sprzęgło puszczone) a następnie zdejmuje nogę z gazu, autko w dalszym ciągu samoistnie przyspiesza przez 2-3 sekundy, po czym następuje gwałtowne szarpnięcie i obroty spadają.
Zjawisko to występuje wyłącznie na 1 i 2 biegu. Podczas pracy na luzie jak i jazdy na biegach 3+ i wstecznym, zdjęcie nogi z gazu powoduje natychmiastowy spadek obrotów. Odczyt metodą "gaz+hamulec" nie pokazuje żadnych błędów.
Mechanik, który usuwał filtr stwierdził, że winę za to ponosi zawieszający się czujnik sprzęgła, który współpracuje również z tempomatem (na wyposażeniu astry) i odpowiada m. in. za chwilowe podtrzymanie obrotów dla zapewnienia płynnej zmiany biegów.
Czy spotkaliście się już z takim zachowaniem auta? Czy mechanik może mieć rację?
Z góry dziękuję za uwagę i wszelkie pomysły
3 wrz 2017, o 10:55
Po wymianie czujnika sprzęgła problem nadal występuje...ktoś ma jakiś pomysł?
wczoraj, o 10:35
Objawy pasowały mi również do zacinającej się przepustnicy..po jej wyczyszczeniu problem nadal występuje...
Z19DTH "zawieszające sie" obroty
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 31 lip 2017, 19:58
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
Z19DTH "zawieszające sie" obroty
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017, 21:18 przez Dido, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 13 sty 2015, 17:47
- Imię: Maciej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 1 raz
Przepustnica w dieslu służy tylko i wyłącznie do gaszenia auta. W żaden sposób nie powinna wpływać na zachowanie auta.
Wydaje mi się że już ktoś robił śledztwo w tej sprawie. Tylko nie wiem czy na twoim silniku.. Ale teraz to ja idę pracować
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wydaje mi się że już ktoś robił śledztwo w tej sprawie. Tylko nie wiem czy na twoim silniku.. Ale teraz to ja idę pracować
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 31 lip 2017, 19:58
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
Po dłuższej przerwie...
Wywalone klapy wirowe, wymieniona przepustnica...
Dalej nic.
Czujnik pedału gazu? Styki?
Najgłupsze jest to, że takie rzeczy dzieją się tylko na 1 i 2 biegu, co przynajmniej dla mnie wyklucza 90% możliwości, bo gdyby coś było uwalone, to problem byłby cały czas.
Może turbina? Nie wiem sam już czego można się czepić
Wywalone klapy wirowe, wymieniona przepustnica...
Dalej nic.
Czujnik pedału gazu? Styki?
Najgłupsze jest to, że takie rzeczy dzieją się tylko na 1 i 2 biegu, co przynajmniej dla mnie wyklucza 90% możliwości, bo gdyby coś było uwalone, to problem byłby cały czas.
Może turbina? Nie wiem sam już czego można się czepić
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Przydałby się log dynamiczny z tego wydarzenia zrobiony opcomem. Tak to ciężko powiedzieć. Turbina odpada na bank, nie ma żadnego powiązania. Pedał gazu też jakoś mi tu nie pasuje, w końcu ma dwa potencjometry, oba musiałby pokazywać źle na raz a wątpię żeby Ci się pedał gazu blokował tylko na drugim biegu. Ja bym swoje pieniądze stawiał na wtryski i ich diagnozę.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 31 lip 2017, 19:58
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
Dzieki za odpowiedź!
Zrobiłem logi, wysłałem do gościa, który programował auto po wywaleniu DPF...
A co do wtrysków... korekcje mam dobrą, tylko na czwartym mam +0,6, pierwszy zerowa, drugi i trzeci w granicach -0,3.
Poza tym spalanie na biegu jałowymi na ciepłym silniku to 0,3-0,4 l/h w zależności od odbiorników prądu. Więc raczej są ok...
A może czyszczenie przepływomierza?
Zrobiłem logi, wysłałem do gościa, który programował auto po wywaleniu DPF...
A co do wtrysków... korekcje mam dobrą, tylko na czwartym mam +0,6, pierwszy zerowa, drugi i trzeci w granicach -0,3.
Poza tym spalanie na biegu jałowymi na ciepłym silniku to 0,3-0,4 l/h w zależności od odbiorników prądu. Więc raczej są ok...
A może czyszczenie przepływomierza?
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Dawki korekcyjne na wolnych obrotach to mogą co najwyżej powiedzieć że wtryski nie leją na... wolnych obrotach. Ich zachowanie pod obciążeniem jest kompletnie nieznane i niemierzalne. masz log dynamiczny z momentu zawieszenia się obrotów? Podeslij mi na omega7(małpa)toya.net.pl Przepływomierz nie ma wpływu, mierzy tylko ilość powietrza i jego temperaturę. Możesz go na testy odpiąć i pojeździć.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+