Jak sprawdzić, czy komputer pokazuje błąd?

maniuu

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
Auto: Astra H
Województwo: wielkopolskie

Jak sprawdzić, czy komputer pokazuje błąd?

#11

Nieprzeczytany post autor: maniuu »

może po wycięciu DPFa odłączali kontrolkę "spiralkę" bo sygnalizowała "trwałe uszkodzenie systemu usuwania spalin" czy coś w tym stylu...
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 18:07 przez maniuu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

nie zawsze usuniecie dpf jest takie proste. Raz widzialem ze byly problemy z kastracja bo najlpeiej sie to robi jak uklad jest sprawny i wtedy sie kastruje o ten element. Przy kastracji dpf kiedy ktos juz wycial go fizycznie z auta to moze byc klopotliwe dla tunera. nie zawsze jest to tak ze sie tu klika czy tam i po temacie. Potrafia sie po tym zabiegu palic kontrolki na szafie i wtedy tuner ratujac sie wylacza diagnostyke. Auto owszem pracuje normalnie ale szkoda tego ze nie bedzie juz nam sygnalozowac pewnych rzeczy.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Kapeciu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2015, 13:06
Imię: Karol
Auto: Astra H 2008
Silnik: Z17DTJ
Województwo: wielkopolskie

#13

Nieprzeczytany post autor: Kapeciu »

Rzeczywiście po usunięciu DPF została usunięta cała tablica błędów. Podobno było to bardzo częste w starszych programach dla Denso. Nowy program rozwiązał problem.

ocrmind

Astro-maniak
Posty: 340
Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
Imię: Maciej
Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: ocrmind »

Standardzik. Jakimś ECUSAFE usunięto sporą część tablicy błędów. Życzę potem powodzenia w diagnozowaniu takiego auta. (Już pomijam to że nie wiem jak auto w przyszłości przejdzie przegląd gdy będą sprawdzać DPFy)
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+

Awatar użytkownika
Kiecio

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2018, 9:01
Imię: Mateusz
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie

#15

Nieprzeczytany post autor: Kiecio »

a u mnie metoda gaz hamulec w ogóle nie działa, też mam rzekomo wycięty DPF i po wciśnięciu gazu i hamulca do końca przekręcam kluczyk na zapłon czekam i nic się nie pojawia

Awatar użytkownika
bazyl86

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 04 kwie 2018, 9:02
Imię: Seba
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Województwo: mazowieckie

#16

Nieprzeczytany post autor: bazyl86 »

Widać nie masz błędów:) Należy też pamiętać, że błędy check można odczytać zwykłym kablem diagnostycznym elm327, można też te błędy skasować, natomiast błędy "samochód z kluczykiem" można odczytać metodą gaz/hamulec, kasowanie ich wymaga op-coma.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Do odczytu błędów z ECU silnika starczy ELM od chińczyka na BT. Kilka razy używałem tego w AH i zawsze czytał i kasował błędy.

Oczywiście w aucie nie było nic grzebane przy sterowniku przy okazji wycinki.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ