Ukręcony łeb korka spustowego oleju.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: lubelskie
Ukręcony łeb korka spustowego oleju.
Cześć,
Silnik Z19DT.
Wiedząc, że mój korek spustowy już jest mocno sfatygowany, kupiłem sobie nowy w ASO. Niestety było to już o jedną wymianę oleju za późno - nie byłem w stanie odkręcić starego korka - łeb śruby już obrobiony jest na okrągło.
Próbowałem też zrobić nacięcie w kołnierzu śruby i stukać śrubokrętem pod kątem, ale materiał śruby jest zbyt miękki i po prostu odcinalem ja skrawkami. Teraz moje pytanie: jaka metoda będzie najskuteczniejsza i najbezpieczniejsza żeby ta śrubę wykręcić? Zamierzam iść do kogoś kto mi dospawa nakrętkę do tej śruby. Chyba to jest dość pewna i mało inwazyjna metoda?
Dzięki
Silnik Z19DT.
Wiedząc, że mój korek spustowy już jest mocno sfatygowany, kupiłem sobie nowy w ASO. Niestety było to już o jedną wymianę oleju za późno - nie byłem w stanie odkręcić starego korka - łeb śruby już obrobiony jest na okrągło.
Próbowałem też zrobić nacięcie w kołnierzu śruby i stukać śrubokrętem pod kątem, ale materiał śruby jest zbyt miękki i po prostu odcinalem ja skrawkami. Teraz moje pytanie: jaka metoda będzie najskuteczniejsza i najbezpieczniejsza żeby ta śrubę wykręcić? Zamierzam iść do kogoś kto mi dospawa nakrętkę do tej śruby. Chyba to jest dość pewna i mało inwazyjna metoda?
Dzięki
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:50
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT 101 KM
- Województwo: śląskie
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Ja bym zrobił otwór (nie dziurę) i wbił odpowiednio większą końcówkę torx. Na wyrobione krzyżaki działa.
Tylko nie wiem jak mocno można tam młotkiem uderzyć by wbić torx a nie korek do środka.
Tylko nie wiem jak mocno można tam młotkiem uderzyć by wbić torx a nie korek do środka.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: lubelskie
Korek jest pusty w środku więc za wiele by się nie dało wejsc wiertlem. Chyba tylko spaw uratuje sytuację
-
- Posty: 527
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 16:36
- Imię: Tadeusz
- Auto: Astra H Kombi Astra K kombi 1,6CDTI
- Silnik: Z1,9DTL 1,6CDTI
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Kartuzy
- Pomocny: 6 razy
- Kontakt:
Miałem to samo. Pojechałem do ASO na wymianę oleju. Oczywiście u nich kupiłem nowy korek. Zapłaciłem 199zł za wymianę i 53zł za korek. Trochę bolało, ale za to bez roboty. Mój olej i filtr czeka na drugą wymianę.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 sie 2016, 19:44
- Imię: seba
- Auto: astra h
- Silnik: 1.9 dth
- Województwo: podlaskie
Ja dospawalem nakretke. Od stony gwintu w nakretce do korka spawalem ją i odkrecilem bez problemu. Mysle ze dobre uderzenie ostrym przecinakiem w krawedz tez da efekt
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: lubelskie
z przecinakiem jest ryzyko ze uszczerbi sie miske i korek juz nie bedzie szczelny