Obroty silnika i pedał gazu

grzegorz52

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
Województwo: śląskie

Obroty silnika i pedał gazu

#1

Nieprzeczytany post autor: grzegorz52 »

Po przejechaniu ok. 50 km a więc nagrzaniu silnika zaczyna się mój problem. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia obroty powinny natychmiast spaść a u mnie spadają za wolno.Komp. powinien pokazać natychmiast zużycie 0.00 l/100km, a w moim przypadku zużycie to spada zauważalnie do wartości ok. 4 l/100km i nie osiąga 0.00. Silnik jest w tym przypadku oczywiście na wyższych obrotach co jest denerwujące podczas zmiany biegów. Wyższe są również obroty biegu jałowego na postoju. Przy prze gazowaniu na postoju zdarza się czasem że jakby się zacięły i utrzymują się na wysokich obrotach i nie spadają. Zauważyłem że jak odciągam na siłę podał gazu to jest dobrze ale jak puszczę to znowu źle. Na zimnym silniku auto pracuje bez zastrzeżeń. Brak błędów.

EDIT:
Proszę o sugestię co może być przyczyną takiego zachowanie auta. Od czego zacząć sprawdzanie?

grzegorz52

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
Województwo: śląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: grzegorz52 »

Domyślam się że problem mój jest nie typowy, ale sądziłem że może mi ktoś pomoże

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: melon »

Ja bym podpiął opcoma i popatrzył jak działa ten pedał gazu, ale na odległość ciężko.
Nie wszystko da się ogarnąć przez neta.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4858
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Nieszczelny dolot, awaria przeplywowmierza, awaria pedalu gazu...

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Automat »

grzegorz52 pisze:QR_BBPOST Zauważyłem że jak odciągam na siłę podał gazu to jest dobrze ale jak puszczę to znowu źle. Na zimnym silniku auto pracuje bez zastrzeżeń. Brak błędów.
Sprawdź linkę( w całym zakresie) gazu na zimno i na ciepło...czy chodzi swobodnie bez zacięć...być może w pancerzu przycina,szczególnie na ciepło.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: melon »

Linka? W astrze H? Wydawało mi się, że jest potencjometr, ale może żyłem w błędzie.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Przyznam szczerze,że nie wiem jak to jest w istocie w AH( mam ją dopiero ponad 2 lata),ale może od pedału do potencjometru biegnie jakaś linka.Jeszcze nie miałem okazji tam zaglądać.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2018, 16:23 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: melon »

Przykład.
[External Link Removed for Guests]

Co prawda nie mam już od 3 lat asty h, ale tak jak pisałem, wydaje mi się, że w opcomie można było odczytać położenie pedału przyspieszenia.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Wow...nie widzę linki :) ..jeden kłopot z głowy.Da się wymienić sam potencjometr,czy trzeba cały pedał z potencjometrem ?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2018, 19:26 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

grzegorz52

Astro-maniak
Posty: 64
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
Województwo: śląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: grzegorz52 »

grzegorz52 pisze:QR_BBPOST Po przejechaniu ok. 50 km a więc nagrzaniu silnika zaczyna się mój problem. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia obroty powinny natychmiast spaść a u mnie spadają za wolno.Komp. powinien pokazać natychmiast zużycie 0.00 l/100km, a w moim przypadku zużycie to spada zauważalnie do wartości ok. 4 l/100km i nie osiąga 0.00. Silnik jest w tym przypadku oczywiście na wyższych obrotach co jest denerwujące podczas zmiany biegów. Wyższe są również obroty biegu jałowego na postoju. Przy prze gazowaniu na postoju zdarza się czasem że jakby się zacięły i utrzymują się na wysokich obrotach i nie spadają. Zauważyłem że jak odciągam na siłę podał gazu to jest dobrze ale jak puszczę to znowu źle. Na zimnym silniku auto pracuje bez zastrzeżeń. Brak błędów.

EDIT:
Proszę o sugestię co może być przyczyną takiego zachowanie auta. Od czego zacząć sprawdzanie?
W/w problem powstał po wymianie kompa ( z powodu wchodzenia w tryb awaryjny z kodami 112025 i 112225) Wymiana była chyba nie trafiona po nadal wchodzi w tryb z tymi kodami. Ostatnio wyświetlił mi że spalona jest lampa p. mgielna a później że lampa kierunk. - w obu przypadkach błędnie bo wszystko było dobrze a komunikat sam się wyłączył.
Jak uważacie czy można to powiązać w jedną przyczynę czy raczej nie ma tu wspólnego mianownika?

ODPOWIEDZ