Obroty silnika i pedał gazu
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
- Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
- Województwo: śląskie
Obroty silnika i pedał gazu
Po przejechaniu ok. 50 km a więc nagrzaniu silnika zaczyna się mój problem. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia obroty powinny natychmiast spaść a u mnie spadają za wolno.Komp. powinien pokazać natychmiast zużycie 0.00 l/100km, a w moim przypadku zużycie to spada zauważalnie do wartości ok. 4 l/100km i nie osiąga 0.00. Silnik jest w tym przypadku oczywiście na wyższych obrotach co jest denerwujące podczas zmiany biegów. Wyższe są również obroty biegu jałowego na postoju. Przy prze gazowaniu na postoju zdarza się czasem że jakby się zacięły i utrzymują się na wysokich obrotach i nie spadają. Zauważyłem że jak odciągam na siłę podał gazu to jest dobrze ale jak puszczę to znowu źle. Na zimnym silniku auto pracuje bez zastrzeżeń. Brak błędów.
EDIT:
Proszę o sugestię co może być przyczyną takiego zachowanie auta. Od czego zacząć sprawdzanie?
EDIT:
Proszę o sugestię co może być przyczyną takiego zachowanie auta. Od czego zacząć sprawdzanie?
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
- Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
- Województwo: śląskie
Domyślam się że problem mój jest nie typowy, ale sądziłem że może mi ktoś pomoże
-
- Posty: 4858
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Sprawdź linkę( w całym zakresie) gazu na zimno i na ciepło...czy chodzi swobodnie bez zacięć...być może w pancerzu przycina,szczególnie na ciepło.grzegorz52 pisze:QR_BBPOST Zauważyłem że jak odciągam na siłę podał gazu to jest dobrze ale jak puszczę to znowu źle. Na zimnym silniku auto pracuje bez zastrzeżeń. Brak błędów.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Przyznam szczerze,że nie wiem jak to jest w istocie w AH( mam ją dopiero ponad 2 lata),ale może od pedału do potencjometru biegnie jakaś linka.Jeszcze nie miałem okazji tam zaglądać.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2018, 16:23 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 42 razy
Przykład.
[External Link Removed for Guests]
Co prawda nie mam już od 3 lat asty h, ale tak jak pisałem, wydaje mi się, że w opcomie można było odczytać położenie pedału przyspieszenia.
[External Link Removed for Guests]
Co prawda nie mam już od 3 lat asty h, ale tak jak pisałem, wydaje mi się, że w opcomie można było odczytać położenie pedału przyspieszenia.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Wow...nie widzę linki ..jeden kłopot z głowy.Da się wymienić sam potencjometr,czy trzeba cały pedał z potencjometrem ?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2018, 19:26 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:31
- Auto: astra H III 1.7 cdti 2004 r.
- Województwo: śląskie
W/w problem powstał po wymianie kompa ( z powodu wchodzenia w tryb awaryjny z kodami 112025 i 112225) Wymiana była chyba nie trafiona po nadal wchodzi w tryb z tymi kodami. Ostatnio wyświetlił mi że spalona jest lampa p. mgielna a później że lampa kierunk. - w obu przypadkach błędnie bo wszystko było dobrze a komunikat sam się wyłączył.grzegorz52 pisze:QR_BBPOST Po przejechaniu ok. 50 km a więc nagrzaniu silnika zaczyna się mój problem. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia obroty powinny natychmiast spaść a u mnie spadają za wolno.Komp. powinien pokazać natychmiast zużycie 0.00 l/100km, a w moim przypadku zużycie to spada zauważalnie do wartości ok. 4 l/100km i nie osiąga 0.00. Silnik jest w tym przypadku oczywiście na wyższych obrotach co jest denerwujące podczas zmiany biegów. Wyższe są również obroty biegu jałowego na postoju. Przy prze gazowaniu na postoju zdarza się czasem że jakby się zacięły i utrzymują się na wysokich obrotach i nie spadają. Zauważyłem że jak odciągam na siłę podał gazu to jest dobrze ale jak puszczę to znowu źle. Na zimnym silniku auto pracuje bez zastrzeżeń. Brak błędów.
EDIT:
Proszę o sugestię co może być przyczyną takiego zachowanie auta. Od czego zacząć sprawdzanie?
Jak uważacie czy można to powiązać w jedną przyczynę czy raczej nie ma tu wspólnego mianownika?