Rozrząd w Astrze H 1.7 CDTi 101KM

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

Re: Rozrząd w Astrze H 1.7 CDTi 101KM

#151

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

te na pompie wtryskowej mialy wiekszy opor niestety na niej a z pompą CR maja mneijszy opor. DO tego tez wazna jest szerokosc paska. Najwiekszy opor dla paska maja silniki na pompowtryskach. Pasek rozrzadu napedza coprawda niby tylko walek rozrzadu ale ten niestety napedza nie tylko zawory ale takze cztery pompowtryski stanowiace bardzo duzy opor. Pasek w tdi PD ma szerokosc prawie 3 cm a mimo to wymienia sie go co 90 i 120 tys km.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
radek_n1

Astro-maniak
Posty: 760
Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
Imię: Radek
Auto: Astra h kombi
Silnik: 1.6 105KM + LPG
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Czyżew

#152

Nieprzeczytany post autor: radek_n1 »

wesoł pisze:1.7 maja co 150 tys km i spokojnie te przeloty wytrzymuje a nawet mocno przeciagniete.
No kurczę, wczoraj pisałem do serwisu dixi.car w sprawie kolegi michalastraH i dostałem następującą odpowiedź:
W silniku Z17DTH – max. na 90.000km/6 lat – koszt na częściach oryginalnych GM – ok. 1100 zl brutto
Przy okazji proszę „nieśmiałemu” koledze zareklamować naszą stronę i zachęcić także do kontaktu/zakupów.
O co chodzi bo ja już zgłupiałem z tą wymianą :shock:

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#153

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

dix\i to unikaj bo tam kreca licnziki i potem sprzedaja auta z zanizonym przebiegiem. Mozesz o nich poczytac na necie. Kretacze jak nic. A z wymiana rozrzadu to sobie sprawdz ze sa wzmianki ze przy 100 tys km i 150 tys km lub po 10 latach w obu przypadkach wiec jak nie wiedza to niech nie pitolą. Atak nawiasem mowiac to liczy sie to co w ksiazce serwisowej jest wpisane a tam bedzie tak jak pisalem w poczatkowych czesciej a w pozniejszych po 150 tys km. To nie tylko opel tak robi ale inne marki takze.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

michalastraH

Astro-maniak
Posty: 149
Rejestracja: 28 lip 2012, 10:21
Imię: Michał
Auto: ASTRA H
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok/Łapy

#154

Nieprzeczytany post autor: michalastraH »

u mnie jest rocznik 2008 wiec mam w książce serwisowej ze wymiana rozrządu co 150 tys !! dzięki wesoł !!

lg2000

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 wrz 2011, 21:56
Imię: Leszek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: podkarpackie

#155

Nieprzeczytany post autor: lg2000 »

michalastraH pisze:u mnie jest rocznik 2008 wiec mam w książce serwisowej ze wymiana rozrządu co 150 tys !! dzięki wesoł !!
To dziwne bo w mojej książce nic takiego nie ma a Astrę mam też z 2008r. 150 tyś dotyczy paska klinowego a nie rozrządu!
Obrazek

Pisze jak byk że wszystkie Z17*** oprócz Z17DTL mają wymianę co 90 tyś km/10lat.

Awatar użytkownika
Astrowy

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 lis 2012, 22:36
Imię: Andrzej
Województwo: podlaskie

#156

Nieprzeczytany post autor: Astrowy »

michalastraH też jeżdżę astrą z 2008 z silnikiem Z17DTH, rozrząd wymieniałem przy 150 tyś i pasek po wyjęciu wyglądał
prawie jak nowy. Zużycie widoczne było natomiast na rolce napinacza.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#157

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

tak jak wspomnialem. nikt tu nie twierdzi uparcie ze bylo tylko i wylacznie 150 tys w 1.7 cdti. Bylo podawane ze niby co 90 czy 100 tys km( zalezy jak kto przelicza z mil) ale pozniej wprowadzono ze co 150 tys km. GM sie nigdy nie spowiada czemu tak robi ale logicznym wytlumaczeniem jest to ze poprostu ten zestaw przelatuje wiecej. TO ze sie to serwisom nie podoba bo to odbieranie im kasy to ja tez rozumiem. Ksiazki serwisowe jak ksiazki. Mozliwe ze ksiazka moze byc z innej daty produkcji, moze byc autko z innej fabryki i wiele innych pewnie przyczyn. My jak wymienialismy to zazwyczja co 150 tys km. Tak jak w captiwach czy antarach z silnikam 2.0 cdti. To inne jednostki jak w insigni czy inych i tam rozrzad poczatkowo w ksiazkach pisano tez 90 tys km a w pozniejszych bylo 120 tys km. MEchanik od chewroletów tryzmal sie tej reguly co w ksiazce podawali by nikt mu nie zarzucil ze cos zle robi i wymienial tak jak tam pisalo choc mysmy dla siebie to wymienili po 120 tys km.

I wazna zasada o ktorej zawsze pisze. Po wymianie rozrzadu nikt ci nie zagwarantuje ze sie nic nie stanie po 40 czy 80 tys km mimo ze wymiana co 90 tys km czy nawet co 150 tys. Masz rozrzad konrolowac co pewien czas lub przebieg i jesli slyszysz jakies niepokojace odglosy to masz reagowac a nie ze olewasz bo masz jeszcze do przejechania na tym zestawie 50 tys km.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

lg2000

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 wrz 2011, 21:56
Imię: Leszek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: podkarpackie

#158

Nieprzeczytany post autor: lg2000 »

Może ktoś kto ma silnik Z17DTH pochwalił by się książką serwisową z wpisaną wartością 150 tyś km. Jakoś do mnie słabo przemawia to że Z19*** i Z17DTL mają według książki 150 tyś. km a Z17DTH i nowsze 1,7 są wyjątkiem z 90 tyś. km. Może przedliftingowe Z17DTH mają 150 tys. a wtedy chętnie bym taką książkę zobaczył.

BiałyWr

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 18 maja 2013, 9:10
Imię: Arkadiusz
Auto: OPEL OMEGA, ASTRA
Silnik: 1,7 CDTI
Województwo: dolnośląskie

#159

Nieprzeczytany post autor: BiałyWr »

A że tak zapytam panowie (wybaczcie jestem po nocce grzybobraniu i dwóch piwach przed obiadem i spaniem) Z tego co czytam to serwisujecie swoje auta, więc w czym problem. Ja się kiedyś sztywno kilometrów trzymałem jeśli chodzi o olej, potem poczytawszy, po pojeżdżeniu omegą 2,5TD sam to olałem, tym bardziej jak zgłębiłem co na półkach w marketach stoi. Ale tamto serducho miałem na łańcuchu :D Teraz niestety ale nie ryzykuję i jak przychodzi mi wymiana robię komplet, wybrałem to auto i to nie tylko na spacery ale i do zarabiania, więc muszę o nie dbać. Niestety tu na ryzyko nie bardzo mnie stać.

Fajfer3

Astro-maniak
Posty: 148
Rejestracja: 19 kwie 2012, 18:19
Imię: Rysiek
Auto: Opel Astra III Kombi 1.6 16V B+G
Silnik: ECOTEC 116KM Z16XER
Województwo: świętokrzyskie

#160

Nieprzeczytany post autor: Fajfer3 »

Czy w silniku 1.6 115KM Z16XER przy wymianie rozrządu trzeba wymieniać pompę wody czy jest na osobnym pasku?
[External Link Removed for Guests]

Opel Astra H 1.6 116KM B+G Z16XER

ODPOWIEDZ