Nietypowy błąd EGR, pojawia się i znika

Awatar użytkownika
kecoj

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 02 lut 2012, 21:14
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTR
Województwo: zachodniopomorskie

Nietypowy błąd EGR, pojawia się i znika

#1

Nieprzeczytany post autor: kecoj »

Witajcie. Przejrzałem masę stron, for i podobnego przypadku nie znalazłem.

Auto: Astra H 1.7 Z17DTR/Z17DTJ

Występuje błąd:

P0409 - Za niskie napięcie zaworu wartości rzeczywistej recyr- kulacji gazu wydechowego

Czasem jego opis Op-com rozszyfrowuje inaczej jako: Exhaust Gas Recirculation Sensor 'A' Circuit

Po skasowaniu błędu auto nie pokazuje go. Podczas jazdy pojawia się autko z kluczykiem - gdy dodam mocniej gazu znika, czasem pojawia się przy mniejszym obciążeniu silnika, po czym samo gaśnie podczas jazdy. Na odcinku 50km po kilka razy. Zapisuje się błąd w komputerze. I generalnie tu nie wiem o co chodzi. W większości przypadków o których czytałem błąd się pojawiał i nie znikał a jeśli tak to znikał dopiero po restarcie silnika.


I niby wszystko jasne - EGR do wymiany.
Czyszczenie i wymiana 2 razy (używki) nie dała poprawy. Kostka i piny przeczyszczone.

Auto zachowuje się normalnie. Wydaje mi się, że EGR nie działa bo coś jest nie tak z instalacją (np uszkodzony przewód od regulacji otwarcia) i jak egr wg komputera ma być zamknięty to błędu nie ma, pojawia się jeśli idzie sygnał do otwarcia ale EGR nie reaguje i sygnał kontrolny zwraca błąd. Jak daje gazu i komputer wysyła sygnał zamknięcia egr (a on cały czas jest zamknięty) to zwraca sygnał że ok i błąd znika podczas jazdy.
Mam rację czy nie tak to działa?
Możliwe jest, że egr jest ok tylko szukać gdzieś na wiązce problemu?
I jak np sprawdzic (na jakich pinach i gdzie podpiąć miernik) czy dochodzi napięcie sterujące (podpiać miernik pod kostkę i w op-com zrobić test egr)- wówczas będzie wiadomo czy sygnał sterowania dochodzi.
Proszę o pomoc i wyrozumiałość bo już głupieje.

ocrmind

Astro-maniak
Posty: 340
Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
Imię: Maciej
Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: ocrmind »

Nie wiem jak jest w 1.7 ale w 1.9 pod podstawą akumulatora sporo przewodów masowych jest przypiętych do karoserii. Ja ostatnio miałem błędy w 4ech obwodach czujników silnika(niskie napięcie, bądź otwarty obwód). Wyczyszczenie masy w tym miejscu, podładowanie akumulatora i auto śmiga jak nowe,
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+

Awatar użytkownika
radek78

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 27 kwie 2015, 11:12
Imię: radek
Auto: astra h 1.7 cdti 110km
Silnik: dtj
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: radek78 »

Witam kolego mialem to samo w swojej asterce 1.7 dtj 110 km ,czeka cie wymiana egera czyszczenie pomaga tylko na krotki czas i pozniej wraca to samo.Poprostu trzpien w srodku sie zacina i daje bledny odczyt powrotny z cewki egera,u mnie dodatkowo przechodzil w tryb awaryjny spadek mocy itd,po chwili przechodzilo mu to i bylo normalnie tylko blad sie zapisywal.Mi dodatkowo wywalal jeszcze blad przeplywki ale to szlo juz lawinowo podczas jazdy na trybie awaryjnym.Wymiana egera i wszystko w porzadku tylko to ustrojstwo kosztuje 1000 zl cholera drogie jak diabli.Nie jezdz tak dlugo na tym bo zapierdolisz dpf i beda dodatkowe problemy.Pozdrawiam

ODPOWIEDZ