1.7 CDTI 74kw NIE ODPALA

Awatar użytkownika
Aris321

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 gru 2017, 4:50
Auto: Astra h
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie

1.7 CDTI 74kw NIE ODPALA

#1

Nieprzeczytany post autor: Aris321 »

Witam, po przyjściu tych niskich temperatur auto odmówiło posłuszeństwa... Zaczęło się od tego, że odpaliło i po chwili zgasło, po godzinie kolejna próba i zapalił, tego dnia problem już nie wystąpił, auto jeździło bez żadnych problemów. Kolejnego dnia to samo z tym, że nie odpaliło już wcale. Po wielu próbach aku zdechł. Po naładowaniu i podpięciu pod opcoma mówi to samo co wypedałowane błedy: ecn 062101, 007071, 210870, 05007F, 21397F, 213970, 065074.(doczytałem, że to standard jak aku zdechnie?) Teraz jest tak, że po męczarni odpali ale po chwili znowu zgaśnie. Prosiłbym o nakierowanie od czego zacząć, przejrzałem chyba wszystkie fora i zdania są podzielone... Zaczynając od akumulatora, filtra paliwa i wody w nim, pompy paliwa (z opinii osób próbujących uruchomić ze mną silnik twierdzą, że słychać pompę paliwa jak się załącza) i kończąc na czujniku położenia wału korbowego. Zarówno próbowałem odpalić na plaka jednak za późno wpadłem na ten pomysł i ponownie akumulator się wyładował jednak było słychać, że już prawie łapał. Auto dopiero w przyszłym tygodniu trafi do mechanika (brak miejsc), a aktualnie stoi pod firmą i chciałbym zrobić cokolwiek co mogę bez ingerencji mechanika (bądź go naprowadzić bo sam mówił ze przyczyn może być kilka) i odstawić auto w garaż. Jestem totalnie zielony w tym temacie, więc z góry przepraszam jeżeli coś napisałem źle. Liczę kolejny raz na waszą pomoc.

Usunięty użytkownik 861235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Jeżeli wcześniej nie było problemów to niestety temperatury robią zło.
No ten filtr paliwa to tak wypada wymieniać co roku przed zimą, nie wiem jaki jest interwał wymiany.
Chyba co 2 lata, zależy ile się tłucze km.

Na stacji paliw kupisz samostart, lepszy jak plak.
Dolej dodatków do paliwa i może będzie odpalał.

Świece żarowe to są w tym? Chyba są?
Nie znam silnika/auta.

U mechanika zmień filtr paliwa.

Jak mi padły świece w busie w T4 2.4 (aluminiowy kolektor) wtrysk pośredni, to opalarkę brałem i w dolot dmuchałem i odpalał.
Tu pewnie plastik, to w takim przypadku ratuj się suszarką do włosów, 2000W w dolot dmucha i jak paliwo poda to musi odpalić.

Takie trochę na partyzanta, ale działa.
Samostartu też tylko psik żeby nie rozwalić silnika.
Najlepiej we dwóch.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Najlepiej byłoby wstawić do ciepłego garażu. Można próbować zmienić filtr paliwa. Ale jak paliwo liche to po chwili będzie to samo. Z plakiem czy samostartem bym się wstrzymał.
Stary gruz jak odpali to najwyżej nie będzie chciał wejść na obroty, a common rail zgaśnie. Mi to wygląda na słabe paliwo
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
krychu101

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 01 mar 2018, 9:27
Imię: Krystian
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: małopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: krychu101 »

Mam dokladnie to samo auto i temat przerabialem w zeszla zime. U mnie przyczyna problemu byla parafina, ktora zawalila 3/4 filtru paliwa. Troche mnie to zdziwilo bo zmieniany byl na wiosne i tankuje na "markowych" stacjach, ale mniejsza z tym. Objawy mialem dokladnie te same, czyli rano wsiadam, przekrecam, auto odpala, pochodzi kilka sekund i gasnie. Potem krecenia bylo dobre kilkadziesiat sekund z przerwami az wkoncu odpalil i jedzil normalnie do czasu az nie postal przez noc.
Tutaj uwaga, Astra 1.7 CDTI (ja mam z 2005) nie ma pompy paliwa wiec wszystko co masz do zmiany to odlaczenie/podlaczenie dwoch wezykow paliwa, wymiana starego filtru na nowy i zalanie zbiorniczka swieza ropa. Dobrze jest pociagnac ustami (lub szczykawka) pozniej zeby zobaczyc czy paliwo leci. Mnie ten proces nie wyszedl niestety i skonczylo sie na wizycie u mechanika, ktory odpowietrzyl uklad paliwowy (odkrecil wtryski na silniku), ale mysle ze jak bedziesz uwazal aby zalozyc uszczelki ktore ida w zestawie z filtrem, zalejesz pelen zbiorniczek to bedzie dobrze.

Co do czujnika polozenia walu to rowniez mi padl, ale przy innej okazji. Mialem wtedy 150k km. Objaw podobny ale inny, tzn jezdzi, jezdzi i nagle gasnie. Dobrze jest go wymienic profilaktycznie przy 150 tys bo to cecha wspolna tego moedlu.

Awatar użytkownika
Aris321

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 gru 2017, 4:50
Auto: Astra h
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Aris321 »

Dzisiaj jestem umówiony na wymianę filtra paliwa, oby to było to. Dzisiaj astra zaraziła cytrynę c3 stojąca obok w tamtym przypadku pomogło podgrzewanie filtra opalarka i odpalił. Spróbuje po pracy tego samego żeby uniknąć holy bądź lawety. :evil: Napisze efekty po wymianie filtra


EDIT:
Pomogło... do kolejnego dnia... po wymianę zalałem do pełna arktyczny diesel a starego paliwa było Ok 1/4 ale nie dolewalem antyzelu. (Mechanik twierdzi ze paliwo mogło się nie wymieszać i znowu problemu są we filtrze...) Mam pytanie co do prawidłowych wartości temperatury w testmode. Coolant na zapłonie pokazuje 73 przy kręceniu 1,natomiast sensor raz 0 przy kręceniu skacze od -40 do 2. Czy to może być przyczyna czy teraz wymieniać świece (ale czy w przypadku świec odpalałby i po chwili gasł?)

EDIT:
Niestety brak odzewu. Podam dalsze obserwacje tenatu. Auto stało Ok. 3dni i kilka razy dziennie próbowałem odpalać - bez skutku, aku znowu padł. Podłączyłem go pod prostownik na raptem 3godziny i po zamontowaniu go spowrotem auto odpaliło za pierwszym ze zstrzala po czym zgasło i kolejne próby nic. Czekam na wizytę u elektryka. Błędów nie doszło. Pytanie czy za tym wszystkim może stać bateria (alternator wymieniany w sierpniu, natomiast z obserwacji napięcia przy zapłonie z testmode 12.4V, przy kręceniu spada do 10,3V) czy po prostu w ciemno wymieniać obudowę filtra (choć żadnych wycieków nie widać, również z pompy CR.) i tu tez miałbym kolejne pytanie. W aucie była wymieniana pompa wspomagania a zaraz przed nią jest zawor SCV. Można przypuszczać ze podczas demontażu jakoś został uszkodzony, ale czy komputer nie wyświetlałby błędów? W dalszym ciągu liczę na pomoc
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 19:10 przez Aris321, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Aku raczej nie, skoro odpalił. Najlepiej podpiac pod kompa i zobaczyc cisnienie na listwie.

Awatar użytkownika
Aris321

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 gru 2017, 4:50
Auto: Astra h
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Aris321 »

Właśnie na to czekam, żeby ktoś ogarnięty posprawdzał ciśnienia, niestety trzeba czekać. Postaram się ustawić auto tyłem wyżej i po czasie spróbować zapalić - tak wyczytałem gdzieś na forum, ze jeżeli to pomoże to warto wtedy przyjrzeć się dokładniej całej obudowie filtra paliwa.

EDIT:
Ok, sytuacja opanowana. Na filtrze były pomylone miejscami węże w tym jeden nie był wpięty do końca. Wszystko śmiga jak należy dzięki za zainteresowanie tematem.

ODPOWIEDZ