1,7 CDTI - falowanie obrotów - bieg jałowy
- Piksel
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2016, 17:13
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
1,7 CDTI - falowanie obrotów - bieg jałowy
Witam,
Tak jak w tytule borykam się z problemem falujących obrotów. Auto odwiedziło 3 mechaników (4 do którego dzwoniłem nawet nie chciał podjąć się tematu po opisaniu problemu) i nadal nic. Z rzeczy które były robione to: czyszczony DPF(mechanik twierdził, że wymiana jest niepotrzebna), "regeneracja" pompy wtryskowej, czyszczenie samodzielne płynem liqui moly, czyszczenie płynem liqui moly w zakładzie. Dodatkowo oprócz skakania obrotów, nierównej pracy silnika (jakby się dławił), ostatnio na światłach mam wrażenie, że wyłączył się jeden cylinder. Dodam, że w aucie systematycznie zapala się i gaśnie kontrolka "auta z kluczykiem", poza tym ostatnio na 4 dni włączył się "check".
Czytałem tu trochę o SCV, ale zastanawiam się czy skoro problem jest tak "popularny", możliwe jest że nikt na to nie wpadła a wręcz "nie chce go w swoim warsztacie"?
Tak jak w tytule borykam się z problemem falujących obrotów. Auto odwiedziło 3 mechaników (4 do którego dzwoniłem nawet nie chciał podjąć się tematu po opisaniu problemu) i nadal nic. Z rzeczy które były robione to: czyszczony DPF(mechanik twierdził, że wymiana jest niepotrzebna), "regeneracja" pompy wtryskowej, czyszczenie samodzielne płynem liqui moly, czyszczenie płynem liqui moly w zakładzie. Dodatkowo oprócz skakania obrotów, nierównej pracy silnika (jakby się dławił), ostatnio na światłach mam wrażenie, że wyłączył się jeden cylinder. Dodam, że w aucie systematycznie zapala się i gaśnie kontrolka "auta z kluczykiem", poza tym ostatnio na 4 dni włączył się "check".
Czytałem tu trochę o SCV, ale zastanawiam się czy skoro problem jest tak "popularny", możliwe jest że nikt na to nie wpadła a wręcz "nie chce go w swoim warsztacie"?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2018, 18:17 przez Piksel, łącznie zmieniany 2 razy.
- MARIUSZ92
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 paź 2015, 10:32
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 cdti
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
Mam ten sam problem u siebie od momentu zakupu samoxhodu.
W ASO byly dwie teorie dwoch mechanikow:
1. Uszkodzony wtrysk
2. Uszkodzony jakis regulator - wymienilem za jedyne 900zl i dalej problem wystepuje.
Takze jak ktos bedzie stawial na ta sama teorie to wiedz ze nie warto...
W ASO byly dwie teorie dwoch mechanikow:
1. Uszkodzony wtrysk
2. Uszkodzony jakis regulator - wymienilem za jedyne 900zl i dalej problem wystepuje.
Takze jak ktos bedzie stawial na ta sama teorie to wiedz ze nie warto...
- Bałagan
- Posty: 180
- Rejestracja: 29 lut 2016, 9:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: mazowieckie
Jest jeden prosty sposób żeby wiedzieć czy to scv czy nie. Podczas pracy silnika wyciągnięcie wtyczkę od tego zaworu, jeżeli to on płata figle, to silnik zacznie pracować równo. A warto dodać, że tren zawór nie wyrzuca błędów.
Jak dobrze poszukać, to można taki zawór znaleźć za 200 zł, a jego wymiana to 15 min. pracy (włącznie z szukaniem odpowiedniego klucza).
Polecam filmik: [External Link Removed for Guests]
Jak dobrze poszukać, to można taki zawór znaleźć za 200 zł, a jego wymiana to 15 min. pracy (włącznie z szukaniem odpowiedniego klucza).
Polecam filmik: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 sty 2016, 20:05
- Imię: Przemysław
- Auto: Astra G
- Silnik: 2.0 DTI
- Województwo: wielkopolskie
Mam Astre J 1.7 CDTI i od jakiegoś czasu na zimnym silniku mam falowanie obrotów o grubość wskazówki obrotomierza. Dodatkowo silnik rytmicznie wydaje dźwięk jakby był obciążony próba ruszenia z miejsca czy coś. Na ciepłym silniku tego nie ma. Doradzi ktoś, czy to jest zawór, czy coś innego?
- astra110
- Posty: 88
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 18:11
- Auto: AsterkaH
- Silnik: Z17DTJ
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Pomocny: 1 raz
WitamBałagan pisze: ↑16 maja 2018, 8:41Jest jeden prosty sposób żeby wiedzieć czy to scv czy nie. Podczas pracy silnika wyciągnięcie wtyczkę od tego zaworu, jeżeli to on płata figle, to silnik zacznie pracować równo. A warto dodać, że tren zawór nie wyrzuca błędów.
Jak dobrze poszukać, to można taki zawór znaleźć za 200 zł, a jego wymiana to 15 min. pracy (włącznie z szukaniem odpowiedniego klucza).
Polecam filmik: [External Link Removed for Guests]
A o czym świadczy fakt że po odpięciu wtyczki od SCV auto zatelepało i zgasło?
Miałem już wymieniany scv i wtedy po odpięciu wtyczki silnik chodził tak jak w opisie tzn jak traktor,teraz zgasł.
- wazzki
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lis 2018, 9:45
- Imię: Mateusz
- Auto: astra h
- Silnik: z19dt
- Województwo: śląskie
Mam podobny problem w 1.9 cdti, dodatkowo podczas jazdy przyszarpuje w ok 1800-2000 tyś obr.Wskazówka obrotomierza faluje w trybie P(automat)oraz D z wciśniętym hamulcem.Czy ten zawór o którym piszecie w z19dt też występuje?
-
- Posty: 527
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 16:36
- Imię: Tadeusz
- Auto: Astra H Kombi Astra K kombi 1,6CDTI
- Silnik: Z1,9DTL 1,6CDTI
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Kartuzy
- Pomocny: 6 razy
- Kontakt:
Macie po prostu zasyfiały bądź niesprawny zawór EGR. Warto od czasu do czasu przegonić autko i zająć się EGR-em.
- witek78
- Posty: 76
- Rejestracja: 24 sie 2008, 0:22
- Imię: Arek
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: 1.7 CDTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Żory
- Kontakt:
U mnie w Astrze H 1.7 CDTI po uruchomieniu silnika po chwili obroty tylko raz zafalują i na tym koniec. Jeśli jednak nie poczekam do tego momentu i od razu ruszę, auto gaśnie i odpala po dłuższej chwili kręcenia rozrusznikiem.