1,7 CDTI - falowanie obrotów - bieg jałowy

Awatar użytkownika
Piksel

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 16 lut 2016, 17:13
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTR
Województwo: kujawsko-pomorskie

1,7 CDTI - falowanie obrotów - bieg jałowy

#1

Nieprzeczytany post autor: Piksel »

Witam,
Tak jak w tytule borykam się z problemem falujących obrotów. Auto odwiedziło 3 mechaników (4 do którego dzwoniłem nawet nie chciał podjąć się tematu po opisaniu problemu) i nadal nic. Z rzeczy które były robione to: czyszczony DPF(mechanik twierdził, że wymiana jest niepotrzebna), "regeneracja" pompy wtryskowej, czyszczenie samodzielne płynem liqui moly, czyszczenie płynem liqui moly w zakładzie. Dodatkowo oprócz skakania obrotów, nierównej pracy silnika (jakby się dławił), ostatnio na światłach mam wrażenie, że wyłączył się jeden cylinder. Dodam, że w aucie systematycznie zapala się i gaśnie kontrolka "auta z kluczykiem", poza tym ostatnio na 4 dni włączył się "check".
Czytałem tu trochę o SCV, ale zastanawiam się czy skoro problem jest tak "popularny", możliwe jest że nikt na to nie wpadła a wręcz "nie chce go w swoim warsztacie"?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2018, 18:17 przez Piksel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Jest check-trzeba odczytać błady.

Awatar użytkownika
MARIUSZ92

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 05 paź 2015, 10:32
Imię: Mariusz
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 cdti
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: MARIUSZ92 »

Mam ten sam problem u siebie od momentu zakupu samoxhodu.
W ASO byly dwie teorie dwoch mechanikow:
1. Uszkodzony wtrysk
2. Uszkodzony jakis regulator - wymienilem za jedyne 900zl i dalej problem wystepuje.

Takze jak ktos bedzie stawial na ta sama teorie to wiedz ze nie warto...

Awatar użytkownika
Bałagan

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 29 lut 2016, 9:03
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Silnik: A17DTJ
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: Bałagan »

Jest jeden prosty sposób żeby wiedzieć czy to scv czy nie. Podczas pracy silnika wyciągnięcie wtyczkę od tego zaworu, jeżeli to on płata figle, to silnik zacznie pracować równo. A warto dodać, że tren zawór nie wyrzuca błędów.
Jak dobrze poszukać, to można taki zawór znaleźć za 200 zł, a jego wymiana to 15 min. pracy (włącznie z szukaniem odpowiedniego klucza).
Polecam filmik: [External Link Removed for Guests]

Ricki

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 18 sty 2016, 20:05
Imię: Przemysław
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTI
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Ricki »

Mam Astre J 1.7 CDTI i od jakiegoś czasu na zimnym silniku mam falowanie obrotów o grubość wskazówki obrotomierza. Dodatkowo silnik rytmicznie wydaje dźwięk jakby był obciążony próba ruszenia z miejsca czy coś. Na ciepłym silniku tego nie ma. Doradzi ktoś, czy to jest zawór, czy coś innego?

Awatar użytkownika
astra110

Astro-maniak
Posty: 88
Rejestracja: 14 kwie 2015, 18:11
Auto: AsterkaH
Silnik: Z17DTJ
Województwo: warmińsko-mazurskie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: astra110 »

Bałagan pisze:
16 maja 2018, 8:41
Jest jeden prosty sposób żeby wiedzieć czy to scv czy nie. Podczas pracy silnika wyciągnięcie wtyczkę od tego zaworu, jeżeli to on płata figle, to silnik zacznie pracować równo. A warto dodać, że tren zawór nie wyrzuca błędów.
Jak dobrze poszukać, to można taki zawór znaleźć za 200 zł, a jego wymiana to 15 min. pracy (włącznie z szukaniem odpowiedniego klucza).
Polecam filmik: [External Link Removed for Guests]
Witam
A o czym świadczy fakt że po odpięciu wtyczki od SCV auto zatelepało i zgasło?

Miałem już wymieniany scv i wtedy po odpięciu wtyczki silnik chodził tak jak w opisie tzn jak traktor,teraz zgasł.

Awatar użytkownika
wazzki

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 10 lis 2018, 9:45
Imię: Mateusz
Auto: astra h
Silnik: z19dt
Województwo: śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: wazzki »

Mam podobny problem w 1.9 cdti, dodatkowo podczas jazdy przyszarpuje w ok 1800-2000 tyś obr.Wskazówka obrotomierza faluje w trybie P(automat)oraz D z wciśniętym hamulcem.Czy ten zawór o którym piszecie w z19dt też występuje?

tadekfo

Astro-maniak
Posty: 527
Rejestracja: 28 wrz 2008, 16:36
Imię: Tadeusz
Auto: Astra H Kombi Astra K kombi 1,6CDTI
Silnik: Z1,9DTL 1,6CDTI
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kartuzy
Pomocny: 6 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: tadekfo »

Macie po prostu zasyfiały bądź niesprawny zawór EGR. Warto od czasu do czasu przegonić autko i zająć się EGR-em.

Awatar użytkownika
astra110

Astro-maniak
Posty: 88
Rejestracja: 14 kwie 2015, 18:11
Auto: AsterkaH
Silnik: Z17DTJ
Województwo: warmińsko-mazurskie
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: astra110 »

Egr czyszczę profilaktycznie co 2 lata.
Też mam problem z szarpaniem. Najbardziej czuć na pierwszym biegu gdy jedziemy powoli z jednostajna prędkością.

Awatar użytkownika
witek78

Astro-maniak
Posty: 76
Rejestracja: 24 sie 2008, 0:22
Imię: Arek
Auto: Astra H Kombi
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: witek78 »

U mnie w Astrze H 1.7 CDTI po uruchomieniu silnika po chwili obroty tylko raz zafalują i na tym koniec. Jeśli jednak nie poczekam do tego momentu i od razu ruszę, auto gaśnie i odpala po dłuższej chwili kręcenia rozrusznikiem.

ODPOWIEDZ