bład ECN68302 i 23452

Awatar użytkownika
czagucha

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2018, 17:14
Imię: Aga
Auto: Opel Astra H 1,7 CDT Cosmo
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie

bład ECN68302 i 23452

#1

Nieprzeczytany post autor: czagucha »

Hej, czy toś miał problem z powyższymi błędami w astrze h 1,7 cdti 125 KM? Była sprawdzona turbina i świece. Wszystkie elementy są ok. Mechanik sugeruje wgranie nowego softu ? Czy są jeszcze jakieś inne możliwe przyczyny awarii?
Autko póki co działa bez zarzutu. ;/ Jedyne co jeszcze dodatkowo zauważyłam że rozkodowuje się zamykanie 1 szyby z kluczyka - raz działa, raz nie ;/.

Usunięty użytkownik 857091

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

Pierwszy błąd związany jest z modułem świec oraz samymi świecami. Warto sprawdzić napięcie aku oraz ładowanie.
Drugi masz tu. [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
RaGe91

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 09 lip 2018, 17:15
Imię: Dawid
Auto: Astra h
Województwo: wielkopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: RaGe91 »

Ja mam ecn68302 a towarzyszy Tobie też na rozgrzanym silniku jego szarpanie przy stałej jeździe na obrotach 1700-2000

Awatar użytkownika
czagucha

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2018, 17:14
Imię: Aga
Auto: Opel Astra H 1,7 CDT Cosmo
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: czagucha »

Nie, nie mam żadnego szarpania. Właściwie żadnych oznak namacalnych nie odczułam przy tym błędzie, ale nie miałam okazji przetestować go na jakiejś szybszej trasie. Bo tak naprawdę całkiem przez przypadek dowiedziałam się, że w ogóle coś się dzieje - po wyjechaniu na autostradę i jeździe ok 140 nagle pojawił się samochód z kluczykiem i spadek mocy. Po wyłączeniu auta i ponownym odpaleniu nie było śladu po kontrolce. Sprawdziłam turbinę, gruchę, wymieniłam kable - pojeździłam chwile po mieście i błąd znowu wskoczył - jutro robimy aktualizację softu. Zobaczymy czy pomoże.

Wrzucam update problemu. Niestety po analizie u mechanika nie znaleźliśmy błędu. Został wgrany soft, sprawdzone elementy jak wyżej + zawór. Efekt jest taki że auto zaczęło szarpać :/ a przyczyny błędu niestety nie ustalone :/ .
Sprawdzamy dalej i nie ma pomysłu co to może być??? Ktoś miał coś takiego?
Ostatnio zmieniony 05 sie 2018, 20:11 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czagucha

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2018, 17:14
Imię: Aga
Auto: Opel Astra H 1,7 CDT Cosmo
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: czagucha »

Wizyta u kolejnego mechanika sprawiła, że zniknęły poprzednie błędy ale za to pokazały się 29552 i 2955A - czyli mechaniczna usterka turbiny. Auto szarpie przeokrutnie, szczególnie na zimnym silniku. Turbinę odcina mi juz nawet jak jeżdżę na niedużych prędkościach, choć wszyscy twierdzą że jest sprawna. Sprawdzamy dalej....
Ostatnio zmieniony 05 sie 2018, 1:04 przez czagucha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czagucha

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2018, 17:14
Imię: Aga
Auto: Opel Astra H 1,7 CDT Cosmo
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: czagucha »

Diagnozy ciąg dalszy....
Po sprawdzeniu wielu elementów mechanik odesłał nas aby sprawdzić wtryski ! Niestety i to jest pudło. ;/
Auto podstawiłam do salonu opla. Diagnoza - uszkodzony EGR. Wymieniliśmy EGR - i wszystko wróciło. Został sprawdzony cały kolektor - nic. Problem nie jest łatwy - nawet opel sobie z nim nie radzi. Ktoś może coś podobnego miał?

Awatar użytkownika
Lopos

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2019, 17:24
Auto: Astra H 1.7 tdci 110 km
Województwo: małopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Lopos »

Ja mam dokladnie taki sam problem, zauważyłem ze gdy szybciej jezdze nie wywala mi tego błędu, problem tez zaczyna sie pojawiać jak temperatura rosnie, gdy były mrozy bledu nie było, gdy jest na plusie znowu wyskakuje błąd. Blad 023452. Niestety dopiero zaczynam poszukiwania usterki.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
czagucha

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2018, 17:14
Imię: Aga
Auto: Opel Astra H 1,7 CDT Cosmo
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: czagucha »

U nas skończyło się ponownym wgraniem softu, ale takim solidnym. Auto stało z półtora miesiąca w ASO, rozebrali poł auta, zregenerowali kilka cześci, nawet pompe paliwa co oczywiście nie przyniosło żadnych skutków. Jak już nie było żadnych opcji zresetowali do zera komputer i wgrali na nowo softa - problem jak reką odjął. Przy czym takie wgrywanie przez kable nic nie pomgało - dopiero oddanie gdzies do zewnętrznej firmy i wyczyszczenia pomogło.
Życzę powodzenia w szukaniu usterki, bo wcale nie jest łatwa do wykrycia...

Awatar użytkownika
Lopos

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2019, 17:24
Auto: Astra H 1.7 tdci 110 km
Województwo: małopolskie

#9

Nieprzeczytany post autor: Lopos »

Oj tak, gdzies czytałem o wgraniu nowego softa, a pamietasz ile może to kosztowało w tym zewnętrznym serwisie?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
czagucha

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2018, 17:14
Imię: Aga
Auto: Opel Astra H 1,7 CDT Cosmo
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: czagucha »

Zamkneliśmy się w 1000 zł, przy czym 270, jest za sam wjazd do ASO,tzw. diagnostyka, i wiadomo że ceny mają też swoje.

ODPOWIEDZ