Astra 2009 1.7 CDTI, 110 KM, silnik Z17DTJ. Po odpaleniu wszystko jest dobrze, dopiero po nagrzaniu silnika (10-15 min} zaczyna pracować nierówno , szarpie i po chwili wchodzi w tryb awaryjny. Po wyłaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu (po ok 1 min) lampka trybu awaryjnego nie zapala się, można jechać dalej. Jednak po paru minutach sytuacja się powtarza. Bład ECN030404 siedzi w pamięci dalej, jeśli się go nie usunie. Jedyne co robiłem, to zgodnie z sugestiami mechaników w warsztacie, dolałem do paliwa środka do czyszczenia układu zasilania, jednak to chyba nic nie dało. Druga sprawa, która zauważyłem, to zależność występowania błędu od temperatury zewnętrznej. Im cieplej, tym szybciej i częściej się pojawia.
Jeśli można prosić o jakieś sugestie i porady, to bardzo proszę.
Pozdrawiam
kostanis
bład P0304 i wchodzenie w tryb awaryjny
- kostanis
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 lis 2014, 21:15
- Imię: Stanisław
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ 110KM
- Województwo: pomorskie
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 09 sie 2009, 13:53
- Imię: mieczysław
- Auto: astra h
- Silnik: z17dth
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: frysztak
- Kontakt:
logicznie myslac fiksuje czujnik tempratury plynu chlodzacego
- kostanis
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 lis 2014, 21:15
- Imię: Stanisław
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ 110KM
- Województwo: pomorskie
Sprawdzałem czujnik temperatury, na zimno oporność jest ok. 3 kOhm, natomiast przy temperaturze 91 st.C oporność jest rzędu 100 Ohm. Po uruchomieniu auta wszedłem w tryb diagnostyczny i obserwowałem zmiany temperatury. Rośnie jednostajnie do ok.90 st.C, a potem powoli rośnie, w zależności od obrotów. Pomiar oprności był robiony przy temp. ok 91-92 stopni. I właśnie przy tej temperaturze szarpie silnikiem, wolne obroty zmieniają się od 850 do 950 w sposób nieregularny, mniej więcej raz na 8 sekund. W tej sytuacji nie wiem, czy jest sens wymiany czujnika temperatury.
Pozdrawiam
kostanis
Pozdrawiam
kostanis
- kostanis
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 lis 2014, 21:15
- Imię: Stanisław
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ 110KM
- Województwo: pomorskie
Dzisiaj zauważyłem, że po odkręceniu wlewu paliwa i ok. 1-minutowym przewietrzeniu, znikają falowania obrotów, silnik pracuje równo i nie wpada tryb awaryjny. Jaka jest tego przyczyna? Co należy zrobić, aby usunąć usterkę?
Pozdrawiam
kostanis
Pozdrawiam
kostanis