Ubywanie płynu chłodniczego
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
- Auto: Astra 3
- Województwo: podlaskie
Re: Ubywanie płynu chłodniczego
Nie zdążyłem dzisiaj zdjąć przodu ale zauważyłem takie coś... Nie wiem czy to nie jest łączenie IC z turbina.. Specem to ja nie jestem. Ale syf tam ostry
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
- Auto: Astra 3
- Województwo: podlaskie
nie, olej jest w normie
-
- Posty: 269
- Rejestracja: 06 paź 2013, 13:10
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H, htb, 2006. Kia Ceed JD.
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Norwegia
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 4 razy
Miałem podobny problem. Płyn ubywał a pod autem sucho. Okazało się że węże - doprowadzający i odprowadzający - płyn do/z nagrzewnicy były zużyte i przy samej nagrzewnicy na łączenich kapał sobie po troszkę płyn.
Dotknij dłonią węże w miejscu łączenia z nagrzewnicą ( przy scianie grodziowej pod szybą przednią) czy nie jest tam mokro.
Dotknij dłonią węże w miejscu łączenia z nagrzewnicą ( przy scianie grodziowej pod szybą przednią) czy nie jest tam mokro.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
- Auto: Astra 3
- Województwo: podlaskie
miałeś rację, chłodnica do wymiany. Właśnie wymieniają...pytanie co dalej? Czy nie będzie tak jak pisałeś, że po wymianie chłodnicy płyn będzie żarł.... :/
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
- Auto: Astra 3
- Województwo: podlaskie
mechanik robi to co ja mogę....chyba wie? stwierdził, że chłodnica do wymiany. Do tego uszczelka intercoolera i czujnik doładowania turbiny bo coś błędy wywala z dawkowaniem paliwa itd. Przekopiuj jeszcze raz bo nie widzę tego co pisałeś co sprawdzić by kolejnej chłodnicy nie wymieniać....
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Chłodnica mogła sie rozszczelnić z dwu powodów. Pierwszy to sama z siebie, drugi to nadmierne cisnienie w układzie. Podejrzewam ze sama z siebie, ale...Ja zawsze byłem przekonany ze cisnienie nie jest w stanie uszkodzic chłodnicy, ale rozmawiałem z gosciem co naprawia chłodnice i wg niego czesto sie zdarza ze nadmierne cisnienie rozszczelnia chłodnice.
Mozesz obserwowac czy weze nie sa zbyt twarde, ewentualnie zakupic test na zawartosc spalin, jak pisałem wczesniej.
Mozesz obserwowac czy weze nie sa zbyt twarde, ewentualnie zakupic test na zawartosc spalin, jak pisałem wczesniej.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
- Auto: Astra 3
- Województwo: podlaskie
Odebralem samochód. Co zauważyłem.... Odpala gorzej niz odpalal.... Jak odpalam to tak jakby samochód się zatrzęsie... Po odpaleniu wywala samochls z kluczykiem. Jest to blad ECN 038008 (sprawdzilem metodą gaz-hamulec). Z tego co wyczytałem blad dotyczy podcinania czynnika chlodzacego lub jakas usterka w ukladzie swiec zarowych. Czy mechanik mogl cos zmajstrowac przy wymianie chlodnicy i wymianie uszczelki intetcoolera? I stad ten blad i gorsze odpalanie?mk5 pisze: ↑21 sty 2019, 11:58Chłodnica mogła sie rozszczelnić z dwu powodów. Pierwszy to sama z siebie, drugi to nadmierne cisnienie w układzie. Podejrzewam ze sama z siebie, ale...Ja zawsze byłem przekonany ze cisnienie nie jest w stanie uszkodzic chłodnicy, ale rozmawiałem z gosciem co naprawia chłodnice i wg niego czesto sie zdarza ze nadmierne cisnienie rozszczelnia chłodnice.
Mozesz obserwowac czy weze nie sa zbyt twarde, ewentualnie zakupic test na zawartosc spalin, jak pisałem wczesniej.