Wpadanie w tryb awaryjny, obroty do 3tyś, ECN 000175,P0001 - za niskie ciśnienie szyny.

Awatar użytkownika
Alexc19dt

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2019, 22:00
Imię: Aleksander
Auto: Astra H GTC 1.9 CDTI 150KM
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie

Wpadanie w tryb awaryjny, obroty do 3tyś, ECN 000175,P0001 - za niskie ciśnienie szyny.

#1

Nieprzeczytany post autor: Alexc19dt »

Cześć! Mam problem z Astrą H 1.9 cdti 150km. Auto wpada w tryb awaryjny po przekroczeniu ok. 3tyś obrotów i ogranicza obroty do ok. 3tyś-3.2tyś. Silnik pracuje równo i da się tym jechać, (max 150km/h pojechał na równym) ale przyśpiesza to gorzej niż jakiś chiński skuter 50cc. Błąd jaki jest po wypedałowaniu: ECN 000175, po podpięciu komputera to P0001 - za niskie ciśnienie szyny (błąd niestały). Auto było już u jednego mechanika, który stwierdził, że mechanicznie wszystko jest sprawne, (jedynie EGR nie domyka w 10%???) i usterka jest w elektronice/elektryce. Pierwszy mechanik wymienił mi listwę wtryskową, bo w mojej był zerwany gwint (mam tę szynę i faktycznie gwintu nie ma na tej rurce osobnej). Sam wymieniłem po zakupie auta i przed oddaniem do mechanika filtr powietrza, paliwa, oleju, sam olej, czujnik ten co jest na listwie wtryskowej, MAP sensor. Dziś miałem odebrać auto od drugiego mechanika, który stwierdził, że uszkodzony jest zawór/czujnik na pompie wysokiego ciśnienia (stary był też mocno usyfiony). Daliśmy jeszcze auto na rolki bo podobno była robiona mapa (mówił tak sprzedawca auta i mechanik ten drugi, niby jedzie lepiej niż te co oni jeździli). Na rolkach wyszło, że auto ma 158km i 370Nm, a podczas jazdy z komputerem wyszło, że turbo trochę przeładowuje i dmucha 2,4bar (nie wiem czy to istotne ale piszę jak najwięcej informacji). Na rolkach jak auto było wszystko było w porządku mechanik też jeździł i mówił, że błąd nie wyskoczył (także mechanik zrobił wcześniej Logi). Wracam nim do domu na równej drodze i jedzie jak powinien, zbiera się, przyśpiesza, powyżej 3tyś obrotów błąd nie wyskakuje. No i tu postanowiłem pojechać do domu inną drogą, która jest pod górę i niestety wyskoczył mi ten sam błąd i tak samo ograniczyło moc i obroty do 3tyś. Jak wyłączę i włączę auto to błąd znika ale i tak wyskakuje ponownie w okolicy 3tyś obrotów. Auto było sprowadzone przez handlarza do Polski z Francji z okolic Marsylii, a następnie lawetą przywiózł je mi pod dom (miało wymeldowany dowód, nie miało polskich blach więc nie chciałem ryzykować), astra miała prawie pusty zbiornik paliwa (ok. 15km zasięgu pokazywał komputer po zjechaniu z lawety). Dodam, że jeździłem nim przed zakupem i żaden błąd się nie pojawił. Nie mam już pojęcia co może być z tym autem. :roll: :roll: :roll: EDIT: w uszczelkach drzwi, bagażnika, w gumach na amortyzatorach było sporo piasku. Może jest też w układzie paliwowym ?

Awatar użytkownika
Jeremi97

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2020, 13:38
Auto: Astra h
Silnik: Z19Dtl
Rocznik: 2006
Województwo: podkarpackie

#2

Nieprzeczytany post autor: Jeremi97 »

Znalazłeś rozwiązanie problemu ? Mam teraz to samo ;(

Awatar użytkownika
Alexc19dt

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2019, 22:00
Imię: Aleksander
Auto: Astra H GTC 1.9 CDTI 150KM
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Alexc19dt »

Jeremi97 pisze:
17 maja 2020, 13:42
Znalazłeś rozwiązanie problemu ? Mam teraz to samo ;(
Po wymianie czujnika na pompie wysokiego ciśnienia nic więcej nie zmieniałem mimo, że błąd wyskoczył tak jak napisałem. Dalej jest to dla mnie i dla mechaników zagadka co jest/było uszkodzone. Jedynie co sam zauważyłem to to, że błąd się pojawiał jak jest mniej niż 1/4 paliwa w zbiorniku, więc zatankowałem do pełna w ramach eksperymentu. Gdy opróżniałem pierwszy zbiornik i zszedłem poniżej 1/4 to właśnie wyskoczył mi ponownie ten błąd i zauważyłem go dopiero po zjechaniu z autostrady (wcześniej normlanie wszystko działało, auto zbierało się jak trzeba, żadnych błędów). Zatankowałem ponownie do pełna i znów spokój, zero błędów.

Obstawiam, że raczej będzie to coś z pompą paliwa lub jakiś syf z zbiorniku paliwa. Wcześniej jeszcze przed eksperymentem (ok. 1/4 paliwa w zbiorniku) jak jechałem raz pod górę (dość stromą) wyskoczył błąd, a innym razem auto szło jak burza. Tak samo przy zjeździe z tej góry raz jechało normalnie, a raz niecałe 3tyś obrotów i błąd się pojawiał. Ja po prostu tankuje teraz gdy mam 1/4 zbiornika paliwa i mam spokój z tym błędem już jakoś od października. Może masz jakiś syf w zbiorniku paliwa. Jeśli jeździsz bliżej rezerwy to spróbuj zalać do pełna albo przynajmniej do połowy i zobacz czy też tak będzie.

Możesz napisać jakie diagnozy stawiał mechanik? U mnie obstawiali wtryski, turbo lub przepływomierz powietrza., 😂

Awatar użytkownika
Jeremi97

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2020, 13:38
Auto: Astra h
Silnik: Z19Dtl
Rocznik: 2006
Województwo: podkarpackie

#4

Nieprzeczytany post autor: Jeremi97 »

Dzięki za odp. Wczoraj właśnie jak jechałem pod górkę to nie dość że błąd wywaliło odrazu to jeszcze zgasł też myślałem że to paliwo bo miałem poniżej połowy ale zatankowałem do pełna i też odcinało turbo przy obciążeniu , diagnozy od mechanika nie mam, sam szukam problemu a błędy w komputerze no to niskie ciśnienie szyny tak jak u ciebie.

Awatar użytkownika
Sharku

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 13 lip 2020, 18:29
Auto: Astra H
Rocznik: 2006
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Sharku »

Miałem tak samo na autostradzie, że włączał mi się tryb awaryjny. Mechanik uznał, że to wina EGR i mi go zaślepił i zrobił tak, żeby komputer go nie widział. Od tego czasu już mi "check engine" nie wyskoczył, ale dalej raz mi przeszedł w tryb awaryjny, więc prawdopodonie to nie był EGR. Działo mi się tak tylko przy wysokich prędkościach na autostradzie, a że rzadko jeżdżę po nich to nie wiem, czy nie załączałoby się to częściej.

Awatar użytkownika
wlodi1432

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 23 sie 2022, 20:03
Imię: Władysław
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTL
Rocznik: 2006
Województwo: zachodniopomorskie

#6

Nieprzeczytany post autor: wlodi1432 »

Cześć! Czy wiesz może co było przyczyną tego wszystkiego?? Mam teraz taki sam problem..

Awatar użytkownika
vobi1orbi

Rekrut
Posty: 158
Rejestracja: 30 kwie 2016, 20:20
Imię: Bogusław
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z17DTH
Rocznik: 2004
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Świdnica
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 4 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: vobi1orbi »

Wymień to

Dodano po 45 sekundach:
I sprawdź to

Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
czujnik ciśnienia doładowania i elektrozawór sterowania turbiną

Dodano po 3 minutach 49 sekundach:
0175 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2), a taki jest opis do tego błędu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ