Pierwsza Astra Kombi - kręci ale nie odpala :(((
- sebste
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lis 2019, 19:14
- Imię: Sebastian
- Auto: ASTRA H 1.7 CDTI,
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
Pierwsza Astra Kombi - kręci ale nie odpala :(((
Witajcie Chłopaki,
W niedziele kupiłem mojego pierwszego OPLA, w dodatku pierwszego w życiu DIESLA, więc jestem zielony lekko.
Opel ASTRA H, 1.7 CDTI, rok 2005.
Przyjechaliśmy do sprzedającego auto odpaliło na dotyk, gdy się rozgrzało odpalał ale dłużej kręcił.
Gdy przejechałem nim 30km, dojechałem do domu i chciałem zaprezentować Żonie auto - nie odpaliło.
Kręcić kręci, bezpieczniki sprawdziłem wszystkie ok. Przekaźniki pstrykają. No i nagle na forum wyczytaliśmy o odpaleniu na PLAKA.
Odpalił od razu - szok. No i można powiedzieć, że kolejne dwa dni jeździłem na krótkich dystansach, bez problemu odpalał zimny.
Pewnego dnia wybrałem się ciut dalej, auto się porządnie rozgrzało i problem wrócił przestał odpalać. Działa jedynie metoda na PLAKA.
Pierwsze moje podejrzenie to pompa paliwa, bo w drugim aucie w benzynie ją słyszę po przekręceniu kluczyka, tej nie słyszę, chyba że tak to tu jest.
Drugie podejrzenie czujnik położenia wału. Gdzieś na innym forum pisali, że często zimny działa, a ciepły już blokuje i auto nie odpala.
Czasami w czasie jazdy zapala się samochodzik z kluczem ale po chwili gaśnie. Tak samo po odpaleniu na plaku, zapala się samochodzik jak auto się rozgrzeje, ikonka znika.
Ale czy mimo to rozrusznik może się kręcić ?? Podłączyłem moje OBD II i wyświetliło mi takie błędy:
PO380 - glow plugs, circuit A - malfunction
P1614 - Loss of RIM serial data
P1616 - Incorect signal
P0234 - Turbocharger, engine boost condition - limit exceeded
Czy ktoś mi pomoże ?? Czy po prostu zaraz się okaże, że kupiłem jakiegoś złoma!?!?!?
W niedziele kupiłem mojego pierwszego OPLA, w dodatku pierwszego w życiu DIESLA, więc jestem zielony lekko.
Opel ASTRA H, 1.7 CDTI, rok 2005.
Przyjechaliśmy do sprzedającego auto odpaliło na dotyk, gdy się rozgrzało odpalał ale dłużej kręcił.
Gdy przejechałem nim 30km, dojechałem do domu i chciałem zaprezentować Żonie auto - nie odpaliło.
Kręcić kręci, bezpieczniki sprawdziłem wszystkie ok. Przekaźniki pstrykają. No i nagle na forum wyczytaliśmy o odpaleniu na PLAKA.
Odpalił od razu - szok. No i można powiedzieć, że kolejne dwa dni jeździłem na krótkich dystansach, bez problemu odpalał zimny.
Pewnego dnia wybrałem się ciut dalej, auto się porządnie rozgrzało i problem wrócił przestał odpalać. Działa jedynie metoda na PLAKA.
Pierwsze moje podejrzenie to pompa paliwa, bo w drugim aucie w benzynie ją słyszę po przekręceniu kluczyka, tej nie słyszę, chyba że tak to tu jest.
Drugie podejrzenie czujnik położenia wału. Gdzieś na innym forum pisali, że często zimny działa, a ciepły już blokuje i auto nie odpala.
Czasami w czasie jazdy zapala się samochodzik z kluczem ale po chwili gaśnie. Tak samo po odpaleniu na plaku, zapala się samochodzik jak auto się rozgrzeje, ikonka znika.
Ale czy mimo to rozrusznik może się kręcić ?? Podłączyłem moje OBD II i wyświetliło mi takie błędy:
PO380 - glow plugs, circuit A - malfunction
P1614 - Loss of RIM serial data
P1616 - Incorect signal
P0234 - Turbocharger, engine boost condition - limit exceeded
Czy ktoś mi pomoże ?? Czy po prostu zaraz się okaże, że kupiłem jakiegoś złoma!?!?!?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2019, 19:26 przez sebste, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 wrz 2019, 15:50
- Imię: Robert
- Auto: BMW
- Silnik: 2.0
- Rocznik: 2015
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 5 razy
- sebste
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lis 2019, 19:14
- Imię: Sebastian
- Auto: ASTRA H 1.7 CDTI,
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
Czyli rokowania kiepskie? po tych błędach wnioskujesz, że to dno??
A może to faktycznie jakiśczujnik tylko pierdyknął albo pompa paliwa ??
Facet mówił, że 2tygodnie auto stało i nie ruszane było... Ale jak to sprzedający powiedzą wszystko by upchnąć...
A może to faktycznie jakiśczujnik tylko pierdyknął albo pompa paliwa ??
Facet mówił, że 2tygodnie auto stało i nie ruszane było... Ale jak to sprzedający powiedzą wszystko by upchnąć...
Ostatnio zmieniony 07 lis 2019, 19:33 przez sebste, łącznie zmieniany 1 raz.
- sebste
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lis 2019, 19:14
- Imię: Sebastian
- Auto: ASTRA H 1.7 CDTI,
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
i przez to może nie odpalać??? ale kręcić...
mogę to jakoś sam naprawić czy tylko serwis ???
mogę to jakoś sam naprawić czy tylko serwis ???
-
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 wrz 2019, 15:50
- Imię: Robert
- Auto: BMW
- Silnik: 2.0
- Rocznik: 2015
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 5 razy
możesz, choć to żmudna robota, przynajmniej sam to robiłem , przez 2 lata narazie spokój
- sebste
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lis 2019, 19:14
- Imię: Sebastian
- Auto: ASTRA H 1.7 CDTI,
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
naprawde to przez ten CIM może nie odpalać ?? ale dlaczego kręci ?? i dlaczego na plaka jedzie...
- Windgate
- Posty: 226
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
- Auto: Astra H Hatchback 2005
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 5 razy
Wątpię żeby to była bezpośrednio wina CIMa, u mnie raz na parę tygodni też wywali 1614 i 1616, nie kręci wtedy i miga kontrolka z kluczykiem, trzeba wyjąć kluczyk, poczekać chwilę i włożyć ponownie.
Per aspera ad Astra
- sebste
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lis 2019, 19:14
- Imię: Sebastian
- Auto: ASTRA H 1.7 CDTI,
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Windgate
- Posty: 226
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
- Auto: Astra H Hatchback 2005
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 5 razy
Zobacz tak z ciekawości jakie temperatury widzi silnik - to nic nie kosztuje, da się podejrzeć nawet bez żadnej aplikacji w test mode.
Per aspera ad Astra