Astra H 2009 1.3 CDTI 90KM - koszt wymiany turbiny, gdzie regenerować?

Rumcajs997

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2016, 18:31
Imię: Michał
Auto: Astra J GTC 2.0 CDTI
Silnik: A20DTH
Rocznik: 2014
Województwo: Zagranica - UK

Astra H 2009 1.3 CDTI 90KM - koszt wymiany turbiny, gdzie regenerować?

#1

Nieprzeczytany post autor: Rumcajs997 »

Siemanko,

U mojej matki podczas wymiany EGRa mechanior powiedział, że wywala jakiś błąd niskiego doładowania. Przebieg to 130.000km, oryginalny, ale moja matka jeździ tylko krótkie dystanse, silnik praktycznie cały czas zimny, więc wcale mnie to nie dziwi (tak, wiem, diesel nie jest do czegos takiego, ale to auto po prostu wzięła po ojcu). Niby wymiana turbiny na regenerowaną kosztowała by u niego 2000zł. Chciałem się dowiedzieć ile taka zabawa średnio kosztuje, czy te 2000zł za regenerowaną z wymianą jest standardową ceną?

Gdzie ewentualnie warto ją zregenerować, jeśli bym się zdecydował sam to załatwić? Możecie polecić jakieś sprawdzone serwisy? Okolice Oławy, Wrocławia najlepiej.

Z góry dzięki!

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Podjechać do innego mechanika by sprawdził turbinę.
130tys mimo krótkich odcinków jazdy to szybko jak na turbinę.
Błąd może byc z różnych powodów.

Rumcajs997

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2016, 18:31
Imię: Michał
Auto: Astra J GTC 2.0 CDTI
Silnik: A20DTH
Rocznik: 2014
Województwo: Zagranica - UK

#3

Nieprzeczytany post autor: Rumcajs997 »

Gość mówił, że to może też być po prostu czujnik, ale wiedząc jak to auto jest użytkowane, to turbina nie byla by dla mnie zaskoczeniem.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Ja nie stawiam na turbinę, ale do dalszej diagnozy.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Ja mogę polecić kolegę xo zajmuje się i tuningiem i robieniem wtrysków I robieniem , naprawa turbin. Kolega Jacek Bugajski z Łowicza. Gość bardzo słowny i zrobi turbinę na częściach jakie kto sobie wymyśli a ma na stanie. Bo co innego robić turbinę byle robić a później się okazuje że jakiś tani zamiennik chiński a można było zrobić z włoskiego melletta. Ja bym.odrazu poprosił o nieco większe koło kompresji. Myślę że byłoby sporo poniżej 2000 zł.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Rumcajs997

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2016, 18:31
Imię: Michał
Auto: Astra J GTC 2.0 CDTI
Silnik: A20DTH
Rocznik: 2014
Województwo: Zagranica - UK

#6

Nieprzeczytany post autor: Rumcajs997 »

wesoł pisze:
18 gru 2022, 17:34
Ja mogę polecić kolegę xo zajmuje się i tuningiem i robieniem wtrysków I robieniem , naprawa turbin. Kolega Jacek Bugajski z Łowicza. Gość bardzo słowny i zrobi turbinę na częściach jakie kto sobie wymyśli a ma na stanie. Bo co innego robić turbinę byle robić a później się okazuje że jakiś tani zamiennik chiński a można było zrobić z włoskiego melletta. Ja bym.odrazu poprosił o nieco większe koło kompresji. Myślę że byłoby sporo poniżej 2000 zł.
Nie no, trochę daleko od Oławy :) Ale dzięki za odpowiedź.

Przejechałem się teraz tym autem i faktycznie chyba turbina. Wywala ikonkę silnika na blacie i nie ma w ogóle walnięcia powyżej 2000rpm, które zawsze było. Ojciec mówił, że był z tym u jakiegoś gościa co to podpiął pod komputer i wywala niby błąd niskiego cisnienia doładowania.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

To może też być nieszczelnosc. Np wąż pękł lekko i już masz niedoladowanie. Teraz przyspieszając na wyższym biegu gdy trwa raki manewr więcej niż 5 sekund to ecm wykrywa to jako niedoladowanie i notlauf i masz odcięcie doładowania puki nie zgasisz silnika i nie odpalisz ponownie. Skoro turbo się kręci i pompuje to szukaj przyczyny w nueszczelnosci lub problemie z wysterowaniem zaworu WG na turbinie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Foton

Astro-maniak
Posty: 1200
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 64 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Oglądaj od 7:05 i dalej od 9:55
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ