p0303, p0301 przy wlaczeniu klimy
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
p0303, p0301 przy wlaczeniu klimy
Witam. Silnik z17dtj. Zauwazylem problem - kiedy odpalam samochod przy wlaczanej klimie mam nierowno prace silnika i blad p0303, rzadziej p0301. Praca wraca do normy po skasowaniu bladow. No i jakos mam wrazeniu ze chodzi jakos kulawo po odpaleniu, a potem przez pare sekund rowno. Obroty nie faluja, tylko bywaja drgania przy wlaczeniu wentylatora chlodnicy. Odrazu po odpaleniu mam cisnienie paliwa w listwie 25 MPa, potem jak rowno pracuje 28 MPa. Nauczanie malej dawki paliwa przechodzie sukcesyjnie, na zagrzanym silniku na jalowym zuzycie ma 0,5 l/h. No i prosze o rade, jak go wyleczyc.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Ale to nie wina samej klimatyzacji tylko tego że Ci w trakcie jej włączenia sterownik podnosił obroty silnika i to jest prawidłowe bo wszyscy tak mają... dodatkowym obciążeniem jest fakt załączenie się razem wentylatora/ów które powodują zwiększenie zapotrzebowania w prąd co za tym idzie alternatora.
Ja z tymi drganiami chłodnicy wentylatora skraplacza sobie poradziłem: zamontowałem małe dystansy gumowe aby obie chłodnice nie przylegały jak to jest fabrycznie do siebie i teraz czasami zastanawiam się czy on działa
Ja z tymi drganiami chłodnicy wentylatora skraplacza sobie poradziłem: zamontowałem małe dystansy gumowe aby obie chłodnice nie przylegały jak to jest fabrycznie do siebie i teraz czasami zastanawiam się czy on działa
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
Tak jest i przy wyłączonej klimatyzacji z obrotami(czyli 800 przy samym odpaleniu, 3 sekundy i zwiększają się do 900 albo 1000), drgał sam silnik a nie osłona wentylatora, mam teraz wgrany soft bez EGR i DPF, ma 150 koni, teraz dymi przy większym wciśnięci gazu, no i jest jeszcze problem z tempomatem. Wina tego softu mysle
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Coś ktoś źle ustawił mapę, dymi bo za duże dawki paliwa? nie przepala i wywala? ale weź też teraz po uwagę że jeździsz tak jak byś nie miał w ogóle EGR i DPF czyli na prosto ja na szczęście mam ostatni rocznik może nawet miesiąc gdzie nie było jeszcze DPF
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
Najpierw u mnie pękł sam filtr DPF wtedy go wyciąłem i zrobiony był program. EGR został i nie było żadnego dymienia. Potem była awaria sterownika silnika no i po tej awarii założyłem inny sterownik silnika i był wgrany już soft bez DPF i EGR. Sprzedawca powiedział mi że soft z mojego starego silnika już nie nadaje się do tego nowego sterownika bo jest różnica w procesorach.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2023, 18:31 przez andb, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
Sterownik znajduje się przed lewym przednim kołem za zderzakiem bardzo zle miejsce. Dostaje się dotąd woda i ona zabija sterownik. Nawet kiedy blacha jest zdrowa koroduje aluminium