Problemy po wymianie kompletu dwumasy i sprzęgła
- Marek1947
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 cze 2023, 10:19
- Imię: Marek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Rocznik: 2007
- Województwo: dolnośląskie
Problemy po wymianie kompletu dwumasy i sprzęgła
Cześć,
Szukałem rozwiązania mojego problemu na forum, niestety nie znalazłem podobnego tematu. Prośba o wsparcie.
Opel Astra 1.7 CTDI, Z17DTI, 252 k przebiegu, 2007 rok.
Poniżej w telegraficznym skrócie sekwencja zdarzeń:
1. Bardzo dobry warsztat, stwierdził koniec sprzęgła i dwumasy. Sprzęgło mocno hałasowało przy wciskaniu. Wymieniamy pełny komplet ze sprzęgłem(LUK).
2. Po odebraniu auta nie dojechałem do domu (5 km), sprzegło wpadło w podłoge, zero oporu, wyciek płynu pod silnikiem. Laweta warsztatu, diagnoza wypadł przewód. Czytałem że mógł to być również siłownik sprzęgła w obudowie skrzyni biegów. W tym samym dniu odbieram auto. Nie wiem czy ten fakt mógł mieć wpływ na kolejną usterkę.
3. Na następny dzień przejechałem może z 10 km i na biegu jałowym słyszę wyraźny hałas (klekotanie). Hałas po wciśnięciu sprzęgła znika. Na zimnym nie słychać tych odgłosów. Powrót do warszatu, mechanik który robił auto po 15 sekundach słuchania stwierdził, że przykro mu ale to skrzynia, wymieniana dwumasa podobno była w fatalnym stanie, a nowe elementy obnażyły problem ze skrzynią. Osobiście przed wymianą dwumasy i sprzęgła nie słyszałem takich dzwięków. Zaproponował jeszcze wymiane oleju. Po wymianie bez zmian.
4. Wizyta u speca od skrzyni (20 lat zajmuje się tylko tym, dobre opinie). Gość wsiada do auta, poruszał biegami, pobawił się sprzęgłem i mówi, że nie ma opcji, żeby to była skrzynia. Przy bardzo powolnym puszczaniu sprzęgła hałas nie wraca, przy energicznym hałas pozostaje. Stwierdził, że to może być coś z tarczą sprzegła lub tulejki prowadzące na skrzynie.
Po tej opini szykuje się do kolejnej reklamacji. Robiłem testy szumów na 2,3,4,5 biegu(mocno gaz i puszczanie gazu) i sprawdzanie ruchów drążka - wszystko ok. Biegi wchodzą ok. Czasami tylko mam problem z przejsciem z 2 na 3 bieg - wpada luz, lub jakby szedł na 1, nie zdarza się to często - spec od skrzyni stwierdził, że to kwestia regulacji przy ponownym montażu skrzyni. Mechanik od dwumasy stwierdził że tam nie ma co regulować.
Poniżej filmik, najpierw delikatne puszczanie sprzęgła: hałas znika, później energiczne: pozostaje bez zmian.
[External Link Removed for Guests]
Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem, czy jest możłiwe że przy wymianie popełnili jakieś błędy lub po prostu nowe sprzęgło/dwumas nie hula - do reklamacji ? Do warsztatu miałem pełne zaufanie, robiłem wiele rzeczy - drogo ale zawsze solidnie, bardzo dobre opinie.
Świadomość regeneracji skrzyni (słynnej M32) po kosztownej zabawie z dwumasą trochę mnie przerażą.
Z góry dzięki za każdą podpowiedź.
Szukałem rozwiązania mojego problemu na forum, niestety nie znalazłem podobnego tematu. Prośba o wsparcie.
Opel Astra 1.7 CTDI, Z17DTI, 252 k przebiegu, 2007 rok.
Poniżej w telegraficznym skrócie sekwencja zdarzeń:
1. Bardzo dobry warsztat, stwierdził koniec sprzęgła i dwumasy. Sprzęgło mocno hałasowało przy wciskaniu. Wymieniamy pełny komplet ze sprzęgłem(LUK).
2. Po odebraniu auta nie dojechałem do domu (5 km), sprzegło wpadło w podłoge, zero oporu, wyciek płynu pod silnikiem. Laweta warsztatu, diagnoza wypadł przewód. Czytałem że mógł to być również siłownik sprzęgła w obudowie skrzyni biegów. W tym samym dniu odbieram auto. Nie wiem czy ten fakt mógł mieć wpływ na kolejną usterkę.
3. Na następny dzień przejechałem może z 10 km i na biegu jałowym słyszę wyraźny hałas (klekotanie). Hałas po wciśnięciu sprzęgła znika. Na zimnym nie słychać tych odgłosów. Powrót do warszatu, mechanik który robił auto po 15 sekundach słuchania stwierdził, że przykro mu ale to skrzynia, wymieniana dwumasa podobno była w fatalnym stanie, a nowe elementy obnażyły problem ze skrzynią. Osobiście przed wymianą dwumasy i sprzęgła nie słyszałem takich dzwięków. Zaproponował jeszcze wymiane oleju. Po wymianie bez zmian.
4. Wizyta u speca od skrzyni (20 lat zajmuje się tylko tym, dobre opinie). Gość wsiada do auta, poruszał biegami, pobawił się sprzęgłem i mówi, że nie ma opcji, żeby to była skrzynia. Przy bardzo powolnym puszczaniu sprzęgła hałas nie wraca, przy energicznym hałas pozostaje. Stwierdził, że to może być coś z tarczą sprzegła lub tulejki prowadzące na skrzynie.
Po tej opini szykuje się do kolejnej reklamacji. Robiłem testy szumów na 2,3,4,5 biegu(mocno gaz i puszczanie gazu) i sprawdzanie ruchów drążka - wszystko ok. Biegi wchodzą ok. Czasami tylko mam problem z przejsciem z 2 na 3 bieg - wpada luz, lub jakby szedł na 1, nie zdarza się to często - spec od skrzyni stwierdził, że to kwestia regulacji przy ponownym montażu skrzyni. Mechanik od dwumasy stwierdził że tam nie ma co regulować.
Poniżej filmik, najpierw delikatne puszczanie sprzęgła: hałas znika, później energiczne: pozostaje bez zmian.
[External Link Removed for Guests]
Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem, czy jest możłiwe że przy wymianie popełnili jakieś błędy lub po prostu nowe sprzęgło/dwumas nie hula - do reklamacji ? Do warsztatu miałem pełne zaufanie, robiłem wiele rzeczy - drogo ale zawsze solidnie, bardzo dobre opinie.
Świadomość regeneracji skrzyni (słynnej M32) po kosztownej zabawie z dwumasą trochę mnie przerażą.
Z góry dzięki za każdą podpowiedź.
- Marek1947
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 cze 2023, 10:19
- Imię: Marek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Rocznik: 2007
- Województwo: dolnośląskie
Na własnych częściach gwarancja do płotu, dlatego zawsze naprawiam na zamawianych przez nich. Zestaw dwumasa plus pełne sprzegło luk kosztowało 2600 pln. Pytałem o wysprzęglik czy był w zestawie i potwierdzili że tak, pełen zestaw. Zakładam że łożysko też było w komplecie przy tej cenie, uwzględniając nawet ich marże. To już chyba jest nawet w każdym zestawie razem z wysprzęglikiem.
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Tak, tak to łożysko jest zintegrowane z wysprzęglikiem.
Twój pełen zestaw powinien wyglądać tak > [External Link Removed for Guests] ale można kupić te poszczególne części oddzielnie.
Cały zestaw kosztuje dobrze poniżej 2000zł więc te 2600zł to jakaś cena zaporowa bo przecież warsztat go kupił dla Siebie gdzieś w hurtowni z dobrym rabatem więc dobrą marżę sobie policzyli
I ponawiam pytanie: czy na 100% masz zamontowane nowe koło dwumasowe? masz te wszystkie stare części lub widziałeś je?
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Pasuje mi to na: ,,Tonący brzytwy się chwyta". Widzę, że jesteś z Wrocławia. W Dobrzykowicach (parę kilometrów za Wojnowem) jest niewielki warsztat samochodowy, którego właścicielem jest mechanik, który przepracował w serwisie Opla ok. 15 lat. Uważam, że jest dobrym fachowcem - wie co mówi i wie co robi (korzystałem już z jego usług). Możesz do niego podjechać i poprosić o postawianie diagnozy, o opinię - co on o tym sądzi - wcześniej (przed jego opinią) nic nie mów, nie sugeruj co było wcześniej robione, wymieniane. Tel. do mechanika: 502 790 082, może od razu nie odebrać bo w tym momencie jest zajęty. Pozdrawiam.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Miałem dwie nowe dwumasy wyjęte z kartonu i założone i śmieć.
Jedna luk druga Sahs.
Sam kupowałem w sklepie i wyjmowałem z kartonu.
Jedna miała ślady montażu więc pewnie już ktoś wcześniej miał taką samą jak ja diagnozę oddał i wróciła na półkę. Jak ja oddałem to pewnie też wróciła na półkę.
Jedna luk druga Sahs.
Sam kupowałem w sklepie i wyjmowałem z kartonu.
Jedna miała ślady montażu więc pewnie już ktoś wcześniej miał taką samą jak ja diagnozę oddał i wróciła na półkę. Jak ja oddałem to pewnie też wróciła na półkę.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Po pierwsze nigdy nowa część jest sprawna drugą rzecz to po ściągnięciu skrzyni łapie się za wałek w skrzyni i sprawdza luz na walku podłużny i poprzeczny. Nic o tym tu nie ma. Luz na dwumasie jaki był na tej nowej. Nie mówię o luzie po łuku bo to nie jest istotne a luz między masami po osi obrotu i na boki.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Wiesz, można tak mówić do kogoś kto sam robi albo nauczać mechanika który po takich słowach odmówi roboty.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Wątpię telepie od razu
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.