Zawór EGR
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H
- Silnik: z19dt
- Rocznik: 2006
- Województwo: podkarpackie
Zawór EGR
Witam, jestem tutaj nowy wiec proszę o wyrozumiałość... Szukałem długo po rożnych forach ale nie moge nigdzie znaleźć, zakładu który potrafi dobrze wyproramować EGR z samochodu. Chciałbym was prosić abyście polecili jakieś miejsca w Małopolsce bądz Podkarpaciu. Czy słyszeliście coś na temat AUTO-KRAK Zbigniew Kipa? Chciałbym sie pozbyć tego urządzenia u siebie, po ostatnim czyszczeniu okazało sie że jest on nieszczelny... a cięzko znaleźć coś w tychże województwach. Kolejna rzecz o jaka chciałem zapytać to o temperature coolantu, jak wiadomo wskaźnika temperatury na descce nie ma więc przez długi czas nie byłem w stanie zorientować się ze auto jeździ niedogrzane. Maksymalna temperatura jaką udało mi sie zaobserwować w trybie servisowym na komputerku pokładowym to 60c czy to noramlne? Wydaje mi się ze powinno być w okolicach 85 90c zakupiłem więc juz nowy termostat.. ale pytanie brzmi czy mogłem uszkodzić w ten sposob silnik? Domyślam się że gorsze w skutkach byłoby przegrzanie... więc z dwojga złego ....
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Niedogrzanie silnika nie z powoduje jego bezpośredniego uszkodzenia jedynie przyśpiesza proces zużywania się niektórych jego części - jest to powolny ale systematyczny proces rozłożony w czasie jak również przełoży się to na zwiększenie zużycia paliwa. 60 st.C. to za mało - tak jak napisałeś temperatura powinna oscylować w zakresie 85 - 95. Pozdrawiam.
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Niedogrzane odmy będzie czyli zasyfienie pod pokrywą się będzie nasilać. Zwiększone spalanie w dieslu nie będzie aż tak wyczuwalne.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H
- Silnik: z19dt
- Rocznik: 2006
- Województwo: podkarpackie
Dziękuję za szybkie odpowiedzi
Dodano po 21 minutach 22 sekundach:
Udało się termostat wymieniony.. Ale nie obyło się bez problemów.. Zlałem plyn przez korek spustowy od dołu chłodnicy wymieniłem nieszczęsny termostat, następnie wlałem plyn i pojechałem na jazdę testowa plyn wszedł praktycznie cały spowrotem więc się nie obawiałem, ponieważ wyczytałem że układ odpowietrza się sam.. Ustawiłem na komputerze opcję żeby wyświetlała mi temperaturę i jazda po około 7 km zatrzymałem się na sprawdzenie. Komputer pokazywal temp okolo 90c. Silnik po otwarciu maski wydawał mi się jakiś bardzo nagrzany po chwili WŁĄCZYŁ się wentylator i silnik zaczął prykac z wydechu
Wystraszyłem się i zgasilem silnik z obawy przed przegrzaniem. Odkręciłem korek uszło ciśnienie odpaliłem i samochód śmiga jak złoto temperatura 85c cały czas pięknie utrzymuje się... Pytanie brzmi czy jeśli silnik by został przegrzany to dało by się to w jakiś sposób zauważyć bądź komputer by mnie ostrzegł o zbyt wysokiej temperaturze? Czy to możliwe wgl żebym zagrzał zbyt bardzo silnik skoro plyn był w układzie o pokazywał mi temperature również na komputerze? Czujnik pokazuje temperaturę małego obiegu więc nie wiem czy zrobiłem.cos źle? Potem wyczytałem że należy uruchomić silnik i zostawić go tak z odkręconym korkoem... czego nie zrobiłem.. Martwię się że załatwiłem sobie silnik w ten sposób...
Dodano po 6 minutach 41 sekundach:
Czy czujnik temperatury który pokazuje na ekranie w samochodzie daje również sygnał so tego aby uruchomić wentylator? Czy są to dwa różne czujniki?
Dodano po 21 minutach 22 sekundach:
Udało się termostat wymieniony.. Ale nie obyło się bez problemów.. Zlałem plyn przez korek spustowy od dołu chłodnicy wymieniłem nieszczęsny termostat, następnie wlałem plyn i pojechałem na jazdę testowa plyn wszedł praktycznie cały spowrotem więc się nie obawiałem, ponieważ wyczytałem że układ odpowietrza się sam.. Ustawiłem na komputerze opcję żeby wyświetlała mi temperaturę i jazda po około 7 km zatrzymałem się na sprawdzenie. Komputer pokazywal temp okolo 90c. Silnik po otwarciu maski wydawał mi się jakiś bardzo nagrzany po chwili WŁĄCZYŁ się wentylator i silnik zaczął prykac z wydechu
Wystraszyłem się i zgasilem silnik z obawy przed przegrzaniem. Odkręciłem korek uszło ciśnienie odpaliłem i samochód śmiga jak złoto temperatura 85c cały czas pięknie utrzymuje się... Pytanie brzmi czy jeśli silnik by został przegrzany to dało by się to w jakiś sposób zauważyć bądź komputer by mnie ostrzegł o zbyt wysokiej temperaturze? Czy to możliwe wgl żebym zagrzał zbyt bardzo silnik skoro plyn był w układzie o pokazywał mi temperature również na komputerze? Czujnik pokazuje temperaturę małego obiegu więc nie wiem czy zrobiłem.cos źle? Potem wyczytałem że należy uruchomić silnik i zostawić go tak z odkręconym korkoem... czego nie zrobiłem.. Martwię się że załatwiłem sobie silnik w ten sposób...
Dodano po 6 minutach 41 sekundach:
Czy czujnik temperatury który pokazuje na ekranie w samochodzie daje również sygnał so tego aby uruchomić wentylator? Czy są to dwa różne czujniki?
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nie. Nic nie uszkodziłeś. Spokojnie.
Trzeba przejechać się i dolewać płynu chłodzącego.. I na koniec dać w palnik mu i w razie co uzupełnić jeszcze płynu. N
Trzeba przejechać się i dolewać płynu chłodzącego.. I na koniec dać w palnik mu i w razie co uzupełnić jeszcze płynu. N
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H
- Silnik: z19dt
- Rocznik: 2006
- Województwo: podkarpackie
Witam chłopaki, chciałem odświeżyć temat egr mianowicie został mi ostatni problem do rozwiązania.. czyściłem przepustnice I egr, przepustnice udało się ładnie ogarnąć egr też, ale zauważyłem że puszczą powietrze to znaczy mechanizm z tą klapka gdy jest zamknięty to mimo wszystko przepuszcza odrobinę powietrza.Czy to kwalifikuje zawór do wymiany da się to w jakiś sposób uszczelnić? Jakieś szlifowanie ? Nowy kosztuje 500zl a zamienniki podobno to śmietnik? Macie jakieś sprawdzone firmy zamienników bądź macie jakieś sposób jak to uszczelnić?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H
- Silnik: z19dt
- Rocznik: 2006
- Województwo: podkarpackie
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
Myślałem że ci o przepustnicę chodziło.
EGR w dieslach otwarty i się domyka przy obrotach z tego co wybadałem w corsie 1.3, benzynowe auta zamknięte i się otwierają - przynajmniej te moje.
EGR w dieslach otwarty i się domyka przy obrotach z tego co wybadałem w corsie 1.3, benzynowe auta zamknięte i się otwierają - przynajmniej te moje.