Zawór EGR

WaginaBlender

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
Imię: Dawid
Auto: Astra H
Silnik: z19dt
Rocznik: 2006
Województwo: podkarpackie

Zawór EGR

#1

Nieprzeczytany post autor: WaginaBlender »

Witam, jestem tutaj nowy wiec proszę o wyrozumiałość... Szukałem długo po rożnych forach ale nie moge nigdzie znaleźć, zakładu który potrafi dobrze wyproramować EGR z samochodu. Chciałbym was prosić abyście polecili jakieś miejsca w Małopolsce bądz Podkarpaciu. Czy słyszeliście coś na temat AUTO-KRAK Zbigniew Kipa? Chciałbym sie pozbyć tego urządzenia u siebie, po ostatnim czyszczeniu okazało sie że jest on nieszczelny... a cięzko znaleźć coś w tychże województwach. Kolejna rzecz o jaka chciałem zapytać to o temperature coolantu, jak wiadomo wskaźnika temperatury na descce nie ma więc przez długi czas nie byłem w stanie zorientować się ze auto jeździ niedogrzane. Maksymalna temperatura jaką udało mi sie zaobserwować w trybie servisowym na komputerku pokładowym to 60c czy to noramlne? Wydaje mi się ze powinno być w okolicach 85 90c zakupiłem więc juz nowy termostat.. ale pytanie brzmi czy mogłem uszkodzić w ten sposob silnik? Domyślam się że gorsze w skutkach byłoby przegrzanie... więc z dwojga złego .... :D :D :D

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Niedogrzanie silnika nie z powoduje jego bezpośredniego uszkodzenia jedynie przyśpiesza proces zużywania się niektórych jego części - jest to powolny ale systematyczny proces rozłożony w czasie jak również przełoży się to na zwiększenie zużycia paliwa. 60 st.C. to za mało - tak jak napisałeś temperatura powinna oscylować w zakresie 85 - 95. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Niedogrzane odmy będzie czyli zasyfienie pod pokrywą się będzie nasilać. Zwiększone spalanie w dieslu nie będzie aż tak wyczuwalne.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

WaginaBlender

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
Imię: Dawid
Auto: Astra H
Silnik: z19dt
Rocznik: 2006
Województwo: podkarpackie

#4

Nieprzeczytany post autor: WaginaBlender »

Dziękuję za szybkie odpowiedzi

Dodano po 21 minutach 22 sekundach:
Udało się termostat wymieniony.. Ale nie obyło się bez problemów.. Zlałem plyn przez korek spustowy od dołu chłodnicy wymieniłem nieszczęsny termostat, następnie wlałem plyn i pojechałem na jazdę testowa plyn wszedł praktycznie cały spowrotem więc się nie obawiałem, ponieważ wyczytałem że układ odpowietrza się sam.. Ustawiłem na komputerze opcję żeby wyświetlała mi temperaturę i jazda po około 7 km zatrzymałem się na sprawdzenie. Komputer pokazywal temp okolo 90c. Silnik po otwarciu maski wydawał mi się jakiś bardzo nagrzany po chwili WŁĄCZYŁ się wentylator i silnik zaczął prykac z wydechu
Wystraszyłem się i zgasilem silnik z obawy przed przegrzaniem. Odkręciłem korek uszło ciśnienie odpaliłem i samochód śmiga jak złoto temperatura 85c cały czas pięknie utrzymuje się... Pytanie brzmi czy jeśli silnik by został przegrzany to dało by się to w jakiś sposób zauważyć bądź komputer by mnie ostrzegł o zbyt wysokiej temperaturze? Czy to możliwe wgl żebym zagrzał zbyt bardzo silnik skoro plyn był w układzie o pokazywał mi temperature również na komputerze? Czujnik pokazuje temperaturę małego obiegu więc nie wiem czy zrobiłem.cos źle? Potem wyczytałem że należy uruchomić silnik i zostawić go tak z odkręconym korkoem... czego nie zrobiłem.. Martwię się że załatwiłem sobie silnik w ten sposób... :(

Dodano po 6 minutach 41 sekundach:
Czy czujnik temperatury który pokazuje na ekranie w samochodzie daje również sygnał so tego aby uruchomić wentylator? Czy są to dwa różne czujniki?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nie. Nic nie uszkodziłeś. Spokojnie.
Trzeba przejechać się i dolewać płynu chłodzącego.. I na koniec dać w palnik mu i w razie co uzupełnić jeszcze płynu. N
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Dokładnie tak. Pozdrawiam.

WaginaBlender

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
Imię: Dawid
Auto: Astra H
Silnik: z19dt
Rocznik: 2006
Województwo: podkarpackie

#7

Nieprzeczytany post autor: WaginaBlender »

Witam chłopaki, chciałem odświeżyć temat egr mianowicie został mi ostatni problem do rozwiązania.. czyściłem przepustnice I egr, przepustnice udało się ładnie ogarnąć egr też, ale zauważyłem że puszczą powietrze to znaczy mechanizm z tą klapka gdy jest zamknięty to mimo wszystko przepuszcza odrobinę powietrza.Czy to kwalifikuje zawór do wymiany da się to w jakiś sposób uszczelnić? Jakieś szlifowanie ? Nowy kosztuje 500zl a zamienniki podobno to śmietnik? Macie jakieś sprawdzone firmy zamienników bądź macie jakieś sposób jak to uszczelnić?

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 283
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 13 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

A to nie ma tak być?? Na czymś to musi chodzić oprócz paliwka co nie?

WaginaBlender

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2023, 8:15
Imię: Dawid
Auto: Astra H
Silnik: z19dt
Rocznik: 2006
Województwo: podkarpackie

#9

Nieprzeczytany post autor: WaginaBlender »

Wlasnie wydaje mi się że jeśli egr jest zamknięty to powinien być 100% szczelny ...

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 283
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 13 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

Myślałem że ci o przepustnicę chodziło.

EGR w dieslach otwarty i się domyka przy obrotach z tego co wybadałem w corsie 1.3, benzynowe auta zamknięte i się otwierają - przynajmniej te moje.

ODPOWIEDZ