Klimatyzacja czujnik zmorżenia parownika -40 stopni prośba o sprawdzenie
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Dokładnie tak mam i klima działa - jedyny minus to słaba wydajność ale to raczej nie kwestia tych ustawień...termin pisze:QR_BBPOST Natomiast czy ktoś może mi jeszcze potwierdzić czy w klimatroniku w module Nadwozie,ECC (Klimatyzacja)
ma wartości:
Temperatura parowania,-40 °C
Temperatura parowania,5.00 V
A pomimo tego klima działa ?
Daj e-mail to ci podeślę zrzut z bloków pomiarowych.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2017, 16:13 przez przemty, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 527
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 16:36
- Imię: Tadeusz
- Auto: Astra H Kombi Astra K kombi 1,6CDTI
- Silnik: Z1,9DTL 1,6CDTI
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Kartuzy
- Pomocny: 6 razy
- Kontakt:
Przemty, rozwiązałeś problem?przemty pisze:QR_BBPOST U mnie klima co prawda działa, miesiąc temu nabita, ciśnienie idzie do 1300 kPa i następuje załączenie wentylatora i spada i tak w kółko. Czyli niby wszystko w normie. Ale klima strasznie słabo chłodzi. Temperatura powietrza z kratek to 19 stopni.
- Teyndeld
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lut 2016, 19:52
- Imię: Konrad
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
U mnie wartości temp. takie same - klima nie działa
Nabita, trzyma ciśnienie od nabicia prawie 600.
Sprężarka nie startuje - za tydzień na kanale sprawdzę prąd na cewce, bo raczej tu jest problem.
Nabita, trzyma ciśnienie od nabicia prawie 600.
Sprężarka nie startuje - za tydzień na kanale sprawdzę prąd na cewce, bo raczej tu jest problem.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
U mnie wszystko wróciło do normy.
Zawinił czynni ludzki (najprawdopodobniej), nabito za mało czynnika. Po tygodniu czy dwóch zobaczymy czy jest go tyle samo czy jest gdzieś nieszczelność - narazie jej nie można zlokalizować.
Po nabicu prawidłowej ilości wszystko wróciło do normy, parametry z komputera nie zmieniły się.
Zawinił czynni ludzki (najprawdopodobniej), nabito za mało czynnika. Po tygodniu czy dwóch zobaczymy czy jest go tyle samo czy jest gdzieś nieszczelność - narazie jej nie można zlokalizować.
Po nabicu prawidłowej ilości wszystko wróciło do normy, parametry z komputera nie zmieniły się.
[External Link Removed for Guests]
Jako że założyłem wątek potwierdzam. -40 stopni na czujniku parowania (zmrożenia) nie powoduje awarii klimy. Tak się odczytuje nie tylko u mnie. tttm.
- Teyndeld
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lut 2016, 19:52
- Imię: Konrad
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
U mnie termik w cewce padnięty był - na szybko go zmostkowałem i jak będę miał czas, to ponownie rozbiorę i wsadzę bezpiecznik normalny
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Tak samo jak odczytana w ECC temperatura zewnętrna 0 stopni. TTTMtermin pisze:QR_BBPOST Jako że założyłem wątek potwierdzam. -40 stopni na czujniku parowania (zmrożenia) nie powoduje awarii klimy. Tak się odczytuje nie tylko u mnie. tttm.
[External Link Removed for Guests]
- maciekw287
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 sie 2019, 16:57
- Imię: Maciek
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: lubuskie
Witam, czy udało się może odnależć wspomniany czujnik temperatury parownika lub rozwiąząć problem?
Mam podobny problem, w moim przypadku zdefiniowałem że auto nie podaje napięcia na cewkę kompresora klimatyzacji. Jestem po wymianie sprężarki klimatyzacji (Sprężarka miała wybitą miseczkę tak że cała cewke się ruszała), czujnika klimatyzacji (kolejna diagnoza), sprawdzeniu szczelności,nabicu układu i podpięcia komputera - wykasowania błędów. Obecna diagnoza padła na czujnik temperatury parownika wskazujący ujemną wartośc temperatury (tj. -40). Ciężko było znaleźć ten czujnik więc finalnie został on zamówiony po numerze nadwozia w serwisie Opla. Podjąłem środki i zacząłęm go szukać, niestety bez skutku (znazłem inne czujniki, ale żaden nie pasował do tego który juz miałem dobrany po numerze VIN). Postanowiłem oddać sprawę do mechanika - niestety też bez skutku - stwierdził że nie ma tego czujnika w tym miejscu w którym powinien być - poszukiwania były prowadzone w okolicy spodu nagrzewnicy oraz parownika z wewnątrz auta. Pojechałem do serwisu upewnić się gdzie oni mają ten czujnik w astrze H, i wygląda na to że patrzyliśmy w poprawnym miejscu.
1. Gdzie znajdę czujnik temperatury parownika w Opel Astra H (2007r) 1.3 CDTI?
2. Pytanie czy może tak być że tego czujnika poprostu nie ma (gdzie po numerze nadwozia powinien być)?
3. Czy może wogóle to nie jest wina tego czujnika i występuje jakiś inny powód nie załączenia klimy?
4. Czy może to być wina ECU? (czytałem gdzieś na forum że się komuś rozkodował i zgubił klimatyzacje po awarii)
4. Czy ktoś miał podobny problem?
Dodam że na panelu klimy jak wcisnę to duże środkowe koło i chcę zaznaczyć AC, to mogę to zrobić bez problemu, a silnik jakby na chwile wchodził na obroty i chciał załączyć sprężarkę ale nie podaje prądu na cewke... (sprężarka i cewka nowa)
Pozdrawiam
Mam podobny problem, w moim przypadku zdefiniowałem że auto nie podaje napięcia na cewkę kompresora klimatyzacji. Jestem po wymianie sprężarki klimatyzacji (Sprężarka miała wybitą miseczkę tak że cała cewke się ruszała), czujnika klimatyzacji (kolejna diagnoza), sprawdzeniu szczelności,nabicu układu i podpięcia komputera - wykasowania błędów. Obecna diagnoza padła na czujnik temperatury parownika wskazujący ujemną wartośc temperatury (tj. -40). Ciężko było znaleźć ten czujnik więc finalnie został on zamówiony po numerze nadwozia w serwisie Opla. Podjąłem środki i zacząłęm go szukać, niestety bez skutku (znazłem inne czujniki, ale żaden nie pasował do tego który juz miałem dobrany po numerze VIN). Postanowiłem oddać sprawę do mechanika - niestety też bez skutku - stwierdził że nie ma tego czujnika w tym miejscu w którym powinien być - poszukiwania były prowadzone w okolicy spodu nagrzewnicy oraz parownika z wewnątrz auta. Pojechałem do serwisu upewnić się gdzie oni mają ten czujnik w astrze H, i wygląda na to że patrzyliśmy w poprawnym miejscu.
1. Gdzie znajdę czujnik temperatury parownika w Opel Astra H (2007r) 1.3 CDTI?
2. Pytanie czy może tak być że tego czujnika poprostu nie ma (gdzie po numerze nadwozia powinien być)?
3. Czy może wogóle to nie jest wina tego czujnika i występuje jakiś inny powód nie załączenia klimy?
4. Czy może to być wina ECU? (czytałem gdzieś na forum że się komuś rozkodował i zgubił klimatyzacje po awarii)
4. Czy ktoś miał podobny problem?
Dodam że na panelu klimy jak wcisnę to duże środkowe koło i chcę zaznaczyć AC, to mogę to zrobić bez problemu, a silnik jakby na chwile wchodził na obroty i chciał załączyć sprężarkę ale nie podaje prądu na cewke... (sprężarka i cewka nowa)
Pozdrawiam