Wymiana mieszka dzwigni zmiany biegów

Usunięty użytkownik 5143

Re: Wymiana mieszka dzwigni zmiany biegów

#41

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5143 »

Nikt nie wie ? :P

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Dorzucę jeszcze swoje 2 gorsze.
Ja wymieniałem mieszki na takie ze skóry naturalnej. Bardzo fajnie to wygląda ale bardzo ciężko jest to jakoś ułożyć w miejscach białego plastiku przy gałce i przy ramce. Nie jest to niewykonalne ale trudno uzyskać zadowalający efekt.
Trudność powoduje gruby szew gdzie skóra ma podwójną grubość.
Nie piszę tego aby kogoś zniechęcić do naturalnej skóry ale aby był świadomy efektu końcowego
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
KIT GTO

ex-Staff
Posty: 2287
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
Imię: astra
Silnik: DESTRUKCJA
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: KIT GTO »

a słyszałeś o czym takim jak sprasowanie skóry naturalnej, wtedy tego problemu nie doświadczysz ;)

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Za bardzo nie wiem jak chcesz sprasować skórę na tych szwach :?:
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 5143

#45

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5143 »

Dobra panowie teraz ja opisze moją walkę z wymianą mieszków.

Najpierw wymienilem mieszek na ręcznym tu nie było zadnych problemów , na kleju ( bez takera ) połączylem plastik ten wciskany i mieszek , zacisnąłem na rączce opaske zaciskową a potem ten tył powciskalem i tyle .

Zmiana mieszka od biegów.

Odciąlem stary mieszek , walka była z białym plasticznkiem , ale w koncu poszedł w dół - skręcilem go mocno w lewo i srubokretem cisnąlem z lewej strony ( od strony kierowcy ) w dół i poddała się :)
Od strony ręcznego jest tam taki mały bolec i to chyba on tak mocno trzyma.

Nastepnie probowalem wyciagnac sama gałkę ciągnąc ja w gore ,niestety nie udalo sie i caly mechanizm wyszedl na górę z dwoma ''jabłkami'' , lepiej od razu wyciagnac całość żeby zaczepów na dolnym jabłku nie połamać .
Włożylem calosc w imadło i próbowalem wyciaganac samą gałkę , po paru próbach zrezygnowałem bo nie chcialem nic połamać , rozprulem z boku troche pokrowiec i przeciągnąłem go na przez drut , zszyłęm troche z boku .

Teraz kolejna walka była z bialym plastikiem bo szwy sa za grube zeby zalozyc pokrowiec tak jak oryginał , bo nie docisnie sie wtedy plastiku bialego do tego chromowanego .

Zrobilem to tak że oba elementy tj bialy plastik i chrom przecisnalem przez pokrowiec i docisnalem potem chrom i bialy zasick do gałki i sciagnalem miesze.k w dół .

Dolną czesc trzeba stakerowac

Nie wiem czy udało sie komuś zrobić to inaczej na nieoryginalnym mieszku ze skóry , ale nie widzialem innego rozwiazania , może komus sie udało to niech pisze , może ktoś skorzysta .
Ostatnio zmieniony 03 maja 2015, 6:57 przez Usunięty użytkownik 5143, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jackmilawa

Astro-maniak
Posty: 164
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19
Imię: Jacek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z16XER+LPG
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: jackmilawa »

Gdybyś przeczytał wcześniejsze posty w temacie obyłbyś się bez problemów typu połamane plastiki :) Ja zrobiłem tak jak ty i pewnie połamałeś to samo co ja i miałem nadzieje że nikt drugi raz się nie wkopie a tu masz......... witam w klubie uczących się na błędach :D Dodam że z tym co połamałeś da się żyć i jeździć ;)
,,Niech MOC będzie z Tobą,,

Usunięty użytkownik 5143

#47

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5143 »

A czy ja gdzies napisalem że coś połamałem.... nic nie zostało złamane , pisalem to uwzględniając wszystkie posty w temacie :)

Awatar użytkownika
jackmilawa

Astro-maniak
Posty: 164
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19
Imię: Jacek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: Z16XER+LPG
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

#48

Nieprzeczytany post autor: jackmilawa »

......lepiej od razu wyciagnac całość żeby zaczepów na dolnym jabłku nie połamać.......
Sugerowałem się tym tekstem, w takim razie miałeś troche więcej szczęścia bo ja próbowałem na chama ściągnąć gałke z dźwigni i jeden zaczep niestety się poddał.
,,Niech MOC będzie z Tobą,,

Awatar użytkownika
Mikemake

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2015, 10:22
Imię: Michał
Auto: Astra H
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#49

Nieprzeczytany post autor: Mikemake »

Witam!

Dwa tygodnie temu kupiłem Astrę H, 2004 r, 1,7 diesel.

Przeglądałem ten wątek i okazuje się, że mam zupełnie inny drążek zmiany biegów.

Oto zdjęcia.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]]

Wydaje mi się, że takie drążki były w Zafirze A, po przejrzeniu zdjęć na googlach, wydaje mi się, że mam Astrę H ale ze skrzynią biegów F23, ale nie jestem pewny...

Moje pytanie brzmi, czy ktoś może ściągał gałkę z takiego drążka, bo chcę wymienić mieszek, bo jest zniszczony... Będę wdzięczny za wszelkie rady.

Usunięty użytkownik 5143

#50

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5143 »

Nie wiem czy tu mozna wrzuca takie linki ale tu widze taki sam chyba jak ty masz :

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ