Klimatyzacja, problem ze sprężarką, bezpieczniki

Awatar użytkownika
crabtree

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 20 kwie 2013, 15:06
Imię: Krystian
Auto: Opel Astra H Kombi
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie

Re: Klimatyzacja, problem ze sprężarką, bezpieczniki

#11

Nieprzeczytany post autor: crabtree »

Kolego Dan1el możesz powiedzieć coś więcej na temat tej modyfikacji skrzynki bezpieczników? Podmieniłem sprężarkę na sprężarkę ze sprzęgłem elektormagnetyczny, przekaźnik i bezpiecznik na swoim miejscu, sterownik klimy i silnika przestawione, ale sprężarka nie załącza się, napięcie na połączeniu cewki 1,9 V i tak cały czas bez zmian.

Dan1el

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 30 sie 2012, 23:51
Imię: Daniel
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#12

Nieprzeczytany post autor: Dan1el »

Więc tak: w aucie jest gotowe połączenie z komputera silnika do skrzynki bezpieczników i zasilanie przekaźnika. Brakuje podłączenia do układu sterowania sprężarką. Należy rozłączyć istniejący układ (czyli sterowanie przez sterownik klimatronika) i dołączyć do skrzynki z bezpiecznikami. Ja dobrałem się do złącza kablowego umieszczonego po prawej stronie skrzynki bezpieczników (na boku, przy nadkolu w komorze silnika), tam we wtyczce odciąłem kable idące od sprężarki i jeden z nich podłączyłem do masy, a drugi do skrzynki z bezpiecznikami (trzeba do tego odkręcić i wyjąć całą skrzynkę, wtyczki są pod spodem), do przekaźnika od klimy. Szczegóły mogę podać jutro (właściwie to dzisiaj) wieczorem, na drugim kompie mam TISa, porobię zrzuty schematu i opisu. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
crabtree

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 20 kwie 2013, 15:06
Imię: Krystian
Auto: Opel Astra H Kombi
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie

#13

Nieprzeczytany post autor: crabtree »

Super, mam już obraz tego co i jak, ale chetnie zobacze jeszcze opisy z TISa. Dzięki :)

Awatar użytkownika
f1e

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:36
Imię: Mariusz

#14

Nieprzeczytany post autor: f1e »

Wracając do poprzedniej strony to też tak myślałem na początku że zerwało sprzęgło, jednakże po wkręceniu zwykłej śruby M6 okazało się że wszystko działa bez problemu. Nie wiem niestety jaki był powód że ta nieszczęsna śruba się odkręciła i wypadła ale wydaje się że oprócz tego problemu wszystko inne działa.

Dan1el

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 30 sie 2012, 23:51
Imię: Daniel
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#15

Nieprzeczytany post autor: Dan1el »

Załączam dokumentację do przeróbki klimatyzacji. Pliki dostępne [External Link Removed for Guests].
Lista plików:
procedura_serwisowa_zmiana_sterowania_sprezarki_D301105 - procedura z TISa
klimatyzacja_schemat - schemat elektryczny terowania sprężarką klimatyzacji w Astrze H
klimatyzacja_xe1_zlacze_pin44 - rysunek złącza i opis pinów
klimatyzacja_zlacze_X3_f - rysunek złącza
klimatyzacja_zlacze_X3_m - rysunek złącza
klimatyzacja_zlacze_X26_f - rysunek złącza
klimatyzacja_zlacze_X26_m - rysunek złącza

Złącze XE1 jest pod skrzynka elektryczną w komorze silnika, pin sterujący sprzęgłem ma nr 44.
Ja dołączyłem / uciąłem kable sterujące przy złączu X3. Te idące dalej do klimatronika zostają niepodłączone. Jest ono umiejscowione obok skrzynki z bezpiecznikami.
Jak połączyć: brązowo-czerwony do masy (np. śruba po prawej stronie skrzynki bezpieczników); czarno-biały do pinu 44 w złączu XE1. Numery pinów we wtyczkach są na schemacie, wystarczy powiększyć i będą lepiej widoczne. Opis kolorów kabli jest na końcu dokumentu ze schematem.

Instrukcja serwisowa mówi o przerabianiu kabli w złączu X26 (umieszczone za kołem i za nadkolem) ale tam jest dużo brudu z drogi więc lepiej zostawić to miejsce w spokoju i ciąć przy X3.

Schemat dotyczący klimatyzacji jest na środku obrazka, sprzęgło jak i zaworek mają symbol L7
Procedura serwisowa ma źle przetłumaczony tytuł. Opis dotyczy zmiany sterowania sprężarka z wew na zew, a tytuł podaje na odwrót. Ale reszta jest ok.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
crabtree

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 20 kwie 2013, 15:06
Imię: Krystian
Auto: Opel Astra H Kombi
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie

#16

Nieprzeczytany post autor: crabtree »

Super, wielkie dzięki za niezłe kompendium :)

Dan1el

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 30 sie 2012, 23:51
Imię: Daniel
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#17

Nieprzeczytany post autor: Dan1el »

Proszę bardzo :) Niestety, jak robiłem tą modyfikację, to nie porobiłem zdjęć, więc manuala ze zdjęciami nie zrobię. Ale przeróbka nie jest skomplikowana więc myślę, że wszyscy zainteresowani dadzą radę. Ja najpierw przerobiłem klimę, a później przez przypadek znalazłem opis w TISie jak to zrobic ;)

Awatar użytkownika
crabtree

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 20 kwie 2013, 15:06
Imię: Krystian
Auto: Opel Astra H Kombi
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie

#18

Nieprzeczytany post autor: crabtree »

Kontynuując temat, dzisiaj przy okazji wymiany rozrządu podmieniłem jeszcze raz sprężarkę klimy, tym razem na sterowaną zaworkiem a nie ze sprzęgłem elektromagnetycznym i na początku klima dalej nie chciała się włączyć, ale po mniej więcej pół godziny układ jakimś cudem odżył i póki co działa także przeróbkę instalacji elektrycznej sterującej klimą odkładam na później. Jeszcze raz dziękuje kolegą Dan1el i andibart za informacje. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marchewant

Astro-maniak
Posty: 490
Rejestracja: 06 sty 2013, 14:59
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra F oraz Astra H COSMO
Silnik: X14NZ i Z17Cdti
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: marchewant »

Dołączę się do tematu.
Panowie. No i stało się.
Błąd ECN053003 wyświetlany od tygodnia informował mnie o jakiejś usterce układu klimatyzacji. A dokładnie uszkodzenie czujnika od czynnika cieczy chłodzącej, albo uszkodzony sam czujnik, lub niski poziom czynnika
Dzisiaj przy 35"C na postoju spod maski poleciał szaro-biały dymek z okolicy sprężarki( doszedłem do tego po zgaszeniu silnika i namierzeniu po zapachu spalenizny). Facet, który zatrzymał się w celu pomocy przy gaszeniu (myślał ze się pali), stwierdził ze sprężarka mogła się zatrzeć i pasek się ślizgał stąd ten dym.
Dodam, że po odłączeniu klimatyzacji usterek brak. Nie śmierdzi ani nie dymi się. Po podłączeniu klimatyzacji w panelu i ustawieniu na LO brak reakcji. Spalanie w normie 03-04l/h, wtedy jak było wszystko ok to na LO było 1,1-1,3l/h (mowa o postoju)
Czy ktoś spotkał się z taką usterką? Klimatyzacji oczywiście nie ma.
Znajomy mechanik na pierwsze obeznanie sprawy określił 3 możliwe usterki.
-cewka sprężarki klimatyzacji/ bezpiecznik,
-zatarta sprężarka
-wentylator klimy.


Proszę o pomoc i możliwe pokierowanie w temacie, zeby nie wymieniać całego układu klimatyzacji.
Asterka F 1.6 8V 82KM :) Srebrna strzała :-)

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

TypPerfidny

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 19 mar 2012, 19:47
Imię: Maciek
Auto: Astra 1.7cdti
Województwo: podlaskie

#20

Nieprzeczytany post autor: TypPerfidny »

Pytałem w innym temacie, ale cisza....zapytam tutaj :)

Przy przeglądzie klimatyzacji przed tygodniem stwierdzono uszkodzenie cewki klimatyzacji. Została wymieniona, szczelność ok, czynnik nabity, wszystko ok. Po tygodniu, po wyjechaniu na miasto zauważyłem że wentylator pracuje jakbym pokonał dłuższa trasę. Profilaktycznie za pomocą gaz/hamulec sprawdziłem błędy i pojawił się 53007. Dodatkowo gdy wyłączę nawiew na pozim 0, praca powraca do normalnego trybu.Macie jakiś pomysł?

ODPOWIEDZ