Ustawienie tylnej klapy

TypPerfidny

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 19 mar 2012, 19:47
Imię: Maciek
Auto: Astra 1.7cdti
Województwo: podlaskie

Ustawienie tylnej klapy

#1

Nieprzeczytany post autor: TypPerfidny »

Czy wie ktoś z Was jak wyregulować tylną klapę w aucie? Przy zamykaniu bagażnika lekko obciera mi o zderzak co powoduje lekkie defekty na bagażniku.

Awatar użytkownika
Lacrooix

Klubowicz AKP
Posty: 346
Rejestracja: 20 lut 2012, 21:27
Imię: Adrian
Auto: Astra J Sedan
Silnik: 1.4 T 160 KM
Rocznik: 2013
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Łańcut
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 4 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Lacrooix »

Również podpinam się pod temat , taki sam mam problem a nie dawno to zauważyłem .
Myślałem że jakoś zderzak z jednej str poszedł delikatnie do góry ;/ a tu może coś z klapa

Awatar użytkownika
tomeks2912

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 paź 2012, 13:52
Imię: Tomek
Auto: astra 3
Silnik: 1,6
Województwo: Zagranica - UE

#3

Nieprzeczytany post autor: tomeks2912 »

Siema:) Mam identyczny problem ze swoją astrą. Czy da się wyregulować tylną klapę?? Patrzyłem na tą klapę i są tam takie korki po jednym z każdej ze stron. Czy może dzięki nim da sie wyregulować klapę. Próbowałem je pokręcić ale nic to nie dało a nie chce mocnej kręcić bo może coś urwę. Proszę o pomoc

golden2912

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 15 sty 2011, 23:09
Imię: mic
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTi Z17DTH
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#4

Nieprzeczytany post autor: golden2912 »

te korki sluza do likwidacji luzu przy zamknieciu aby klapa nie skakala jak jest zamknieta

wydaje mi sie ze nie ma regulacji klapy a powdem jest zle zamocowany zdrzak lub po delikatnym puknieciu.
tak mi sie wydaje jak sie myle nie ktos poprawi... ;p

joseph78

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 14 sty 2011, 17:58
Imię: Joseph
Auto: Astra H
Silnik: z14xep

#5

Nieprzeczytany post autor: joseph78 »

Jest regulacja, śruby przy dachu od zawiasów oraz kabłąk przy zamku, polecam lekturę "Sam Naprawiam" jest tam opisane krok po kroku co i jak. Robota dla dwóch osób o wielkiej cierpliwości. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
klaps79

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2017, 13:50
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: warmińsko-mazurskie

#6

Nieprzeczytany post autor: klaps79 »

Witam.Posiadam Astre H 2004 rok Twnitop hatchback.Tylna klapa trochę mi stuka.Regulowaem już klapę dwoma odbojnikami ,które się odkręca ,ale klapa dalej lekko stuka no i zaczyna oodstawać od nadwozia.Zamek od klapy jest ok,ale chciałem cofnąć ucho-rygiel nie wiem jak to nazwać,który znajduję się w dolne części otworu klapy.Nie mogę tam dotrzeć żadną grzechotką.Całe te ucho-rygiel zakrywa pokrywa platikowa i moje pytanie jest takie ? .Wie ktoś może jak zdjąć tę platikową pokrywę , bo nie chcę nic połamać.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3680
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: nismo »

W GTC pokrywa ta trzyma się na zapinkach, wiec wystarczy mocno ale z wyczuciem szarpnąć

Artur272

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:43
Imię: Artur
Auto: Astra GTC
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Kutno

#8

Nieprzeczytany post autor: Artur272 »

Podnosisz podłogę bagażnika, łapiesz za plastikową osłonę na dole ( przy kole zapasowym ) i z wyczuciem szarpniesz w kierunku siedzeń, a następnie ponosisz ją do góry i masz dostęp

Usunięty użytkownik 861235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Plastyky na zastrzaskach wyciągamy na tak zwany "okrężny wyrw"
Łapiemy dłońmi element wciskamy go żeby się obudził i potem lekko pociągamy do siebie starając się go kręcić i merdać dookoła dopóki nie usłyszymy zdecydowanego lecz przyjemnego dla ucha chrupnięcia/wypięcia każdej z zapinek.

Natomiast gdy to nie działa, jest jeszcze drugi sposób tak zwany "wyrw nogo-pośladkowo zapierający"
Bardziej skuteczny ale obarczony jednak większym ryzykiem połamania zapinek i elementu.
Omówiona technika polega na użyciu jak największej siły rwącej z punktem zaparcia nogami bądź pośladkami, celem stworzenia dźwigni potęgującej siłę rwącą.
Niebezpieczny w tej technice jest odrzut.
Należy zastosować kompensację w postaci pomocnika, bądź materaca.

Bardzo oporne elementy można podgrzać suszarką i jak jest dostęp psiknąć wd-40.

:mrgreen:

Awatar użytkownika
klaps79

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2017, 13:50
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: warmińsko-mazurskie

#10

Nieprzeczytany post autor: klaps79 »

Dzięki za podpowiedzi .W weekend powalczę z tym problemem :-D

ODPOWIEDZ