Wentylator chłodnicy - ile ma biegów .

Mustaine

Astro-maniak
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2014, 12:44
Imię: Maciek
Auto: Astra H Cosmo
Silnik: Z16XEP
Województwo: mazowieckie

Re: Wentylator chłodnicy - ile ma biegów .

#61

Nieprzeczytany post autor: Mustaine »

hmmm "moduł oporników" czy mógłbyś napisać o tym więcej bo ja raczej z tych znających się mniej na autach.. czy u mnie też to mogłoby pomóc? jutro sprawdzę kiedy włącza się wentylator bez klimy.

dzięki:)

Awatar użytkownika
nick966

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 04 cze 2014, 14:20
Auto: Astra G
Silnik: X18XE
Województwo: opolskie

#62

Nieprzeczytany post autor: nick966 »

moduł oporników zabudowany jest w wentylatorze w lewym dolnym rogu ( przy samej wtyczce) i skałda się z dwóch oporników i bezpiecznika termicznego, te 3 elementy są połączone szeregowo. W zależności od potrzeby sterownik podaje napięcie albo na pierwszyw szeregu, wtedy prąd płynie przez 3 elementy i wentylator ( oporniki są dołączane szeregowo do wentylatora) i wtedy masz 1 bieg- najniższe obroty wentylatora, albo napięcie podawane jest tak, że prąd płynie tylko przez jeden z oporników + bezpiecznik+ wentylator..wtedy masz drugi bieg, a w ostateczności napięcie podawane jest bezpośrednio na wentylator wtedy masz 3 bieg-najwyższe obroty wentylatora..
Jak napisałem parę postów wyżej... bardzo często, że nie powiem na 100% prędzej czy później u każdego pada ten moduł, adokładniej uszkodzeniu ulegają jeden, badz dwa oporniki...wysoka temeratura, wilgoć = korozja. wg producenta moduł nie podlega naprawie... samego modułu nie kupisz tylko cały wentylator co = 1000zł, badz zamiennik za 500zł. acha w zależności od roku produkcji samochodu były dwa rodzaje oporników...ale to wszystko jest wyżej opisane nawet link do aukcji gdzie znajdziesz dokładny opis tematu
pozdrawiam

Mustaine

Astro-maniak
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2014, 12:44
Imię: Maciek
Auto: Astra H Cosmo
Silnik: Z16XEP
Województwo: mazowieckie

#63

Nieprzeczytany post autor: Mustaine »

wielkie dzięki! a więc muszę to sprawdzić u jakiegoś fachowca tylko teraz znaleźć takiego co mnie nie w..... ;) bo już miałem takich "mądrych". zapiszę sobie Twoją aukcję na allegro w razie czego.

pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Mawak

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2014, 20:01
Auto: Astra H
Silnik: z16xep
Województwo: wielkopolskie

#64

Nieprzeczytany post autor: Mawak »

Witam,
też jestem na etapie szukania rezystora ceramicznego - zielonego do mojej astry H z16xep. U mnie przerwał się drucik oporowy , szukając używanego natknąłem się na taki oto zamiennik wentylatora : [External Link Removed for Guests] , też jest 4 pinowy tylko rezystor jest inny, czy może ktoś stosował taki? czy może jakieś inne dobre rozwiązanie...

yunivers

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 23 maja 2009, 11:24
Imię: Kamil
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

#65

Nieprzeczytany post autor: yunivers »

Mam pytanie przy jakiej temp. załącza się 1bieg?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Dido

Moderator Forum
Posty: 2616
Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
Imię: Jarek
Auto: Opel Astra G
Silnik: Z16XE
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Pomocny: 8 razy

#66

Nieprzeczytany post autor: Dido »

Bieg 1 ok 113 stopni.
[External Link Removed for Guests]

yunivers

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 23 maja 2009, 11:24
Imię: Kamil
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

#67

Nieprzeczytany post autor: yunivers »

Kolego jeśli 1bieg załącz Ci się przy 113 stopniach to jest to już 3bieg a pierwszego widocznie nie masz poprzez uszkodzony rezystor.
Mój Rezystor został naprawiony za kwotę 20zł!
Tak wygląda mój nowy rezystor:
[External Link Removed for Guests]
Jeśli ktoś potrzebuje informacji na temat budowy zapraszam na priv.
Pozdrawiam Wszystkich oraz przede wszystkim Opla niech te swoje wentylatory wsadzi w d*** ;)
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Picia

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 24 sie 2015, 14:01
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów

#68

Nieprzeczytany post autor: Picia »

Cześć, dołączam się do pytania kolegi Mawaka z 3ech postów wyżej - mam tą samą sytuację. Yunivers, Ty też miałes taki sam zielony, ceramiczny rezystor prawda? Te rozwiązanie wyżej hula Ci bez żadnych problemów? Masz jakieś fotki / filmik jak to zmajstrować samemu? :)

adamura

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 18 lut 2011, 15:30
Imię: Adam
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.3 CDTI
Lokalizacja: Szczecin

#69

Nieprzeczytany post autor: adamura »

nick966 pisze: No chyba że masz dostęp do OP-Coma to możesz sobie sam włączać/testować poszczególne biegi wentylatora i w tedy na 100% będziesz pewien, czy wszystko jest ok, albo i nie..:)
Gdzie w Op-com jest opcja testu wentylatorów. Mam dwa wentylatory, jeden z przodu na skraplaczu i drugi z tyłu na chłodnicy (3 pinowe, czyli po dwa biegi). Znalazłem w Op-com opcję: Test przekaźnika 1 wentylatora, test przekaźnika 2 wentylatora, test przekaźnika 3 wentylatora. Czy ta opcja służy do sprawdzania wentylatorów, bo u mnie wygląda to następująco:
Test przekaźnika 1 wentylatora - załączają się oba wentylatory na chwilę (tak jakby dostały tylko impuls napięciowy)
Test przekaźnika 2 wentylatora - załącza się wentylator od chłodnicy na chwilę (tak jakby dostały tylko impuls napięciowy)
Test przekaźnika 3 wentylatora - załączają się oba wentylatory na stałe
Czy testował ktoś Op-comem układ z dwoma wentylatorami, jak to się zachowywało?

rostex

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:46
Imię: Mateusz
Auto: Focus MK2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#70

Nieprzeczytany post autor: rostex »

Tak samo, op-com nie potrafi prawidłowo wykonać testu wentylatorów.
Zafira Z18XER

ODPOWIEDZ