Wentylator chłodnicy - ile ma biegów .
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 cze 2014, 12:44
- Imię: Maciek
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: mazowieckie
Wentylator chłodnicy - ile ma biegów .
Witam,
dawno tu nie zaglądałem ale chciałem się podzielić "ciekawostką".
otóż od mojego pytania tu na forum dotyczącego obrotów wentylatora minęło 2 lata a ja po namowie mojego brata który zna sie troche na elekronice nie zrobiłem nic i wszystko jest dalej ok oprócz oczywiście włączania się na wysokich obrotach. Nie używam klimy zawsze ale na trasie, podczas deszczu i gdy są upały 30 st zawsze no i nic sie nie dzieje złego z klimą, chłodzi ładnie tylko głośniej pracuje;) a brat wyjaśnił mi jakoś że nic tam nie ma prawa sie przepalić bo są zabezpieczenia.
ps. szukałem w między czasie używańca ale niestety na 4 piny jest cholernie ciężko znaleźć:( widzę że tu ktoś spróbował z ta firmą OBROTEX z Krakowa moze i ja zaryzykuje jak to nie bedzie duzy koszt bo przyznam że to głosna praca nie raz mnie wkurzyła ale pare groszy w kieszeni zostało;)
pzdr
dawno tu nie zaglądałem ale chciałem się podzielić "ciekawostką".
otóż od mojego pytania tu na forum dotyczącego obrotów wentylatora minęło 2 lata a ja po namowie mojego brata który zna sie troche na elekronice nie zrobiłem nic i wszystko jest dalej ok oprócz oczywiście włączania się na wysokich obrotach. Nie używam klimy zawsze ale na trasie, podczas deszczu i gdy są upały 30 st zawsze no i nic sie nie dzieje złego z klimą, chłodzi ładnie tylko głośniej pracuje;) a brat wyjaśnił mi jakoś że nic tam nie ma prawa sie przepalić bo są zabezpieczenia.
ps. szukałem w między czasie używańca ale niestety na 4 piny jest cholernie ciężko znaleźć:( widzę że tu ktoś spróbował z ta firmą OBROTEX z Krakowa moze i ja zaryzykuje jak to nie bedzie duzy koszt bo przyznam że to głosna praca nie raz mnie wkurzyła ale pare groszy w kieszeni zostało;)
pzdr
- emil2
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 cze 2016, 8:24
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: pomorskie
Witam.
Jestem posiadaczem Opla astry H 1.6 TwinPort silnik Z16XEP z 2005roku i niedawno zauważyłem, że nie pracuje mi wentylator chłodnicy na 1 biegu. W internecie znalazłem informacje, że prawdopodobnie jest to wina przepalonego rezystora wentylatora. Zacząłem szukać gdzie można kupić taki rezystor ale, jak wielu z was pisało, mozna kupić cały wentylator z rezystorem ale cena jest powalająca. Oczywiście znalazłem informację jak samemu naprawić ten rezystor lecz moje problemy zdrowotne i brak garażu są powodem, że ta opcja odpada. Mam znajomego mechanika ale on w takie naprawy się nie chce bawić. Doszliśmy do wniosku, że połączę z nim siły i spróbujemy naprawić ten rezystor lecz nasuneła mi się myśl czy nie można by było zastapić ten rezystor jakimś układem elektronicznym bo przeglądając w tym temacie internet trafiłem na ogłoszenia oferujace rezystory wentylatora chłodnicy w wersji elektronicznej ale dla innych marek samochodów. Jako, że jestem elektronikiem wpadłem na pomysł skonstruowania regulatora PWM, który by zastąpił ten nieszczęsny rezystor. Powstała tylko jedna przeszkoda, a mianowicie do skonstruowania tego regulatora potrzebne mi sa dane wentylatora do mojego autka czyli jaka moc znamionową ma ten wentylator, albo jaki pobiera prąd przy zasilaniu bezpośrednio z 12V oraz jaki pobiera prąd na 1 i 2 biegu kiedy zasilanie "idzie" przez rezystory. Taki PWM powoduje, że moc tracona jest o wiele mniejsza niż przy zastosowaniu rezystorów i byłby bardziej niezawodny. Z moich pobieżnych wyliczeń wynika, że moc tracona w rezystorze to około 70W, a w PWM około 8W. Kiedyś zrobiłem taki PWM do wentylatora nawiewu w Astrze F - smigał przez około 8 lat aż do jej sprzedania -,ale tam moc wentylatora jest sporo mniejsza. Bardzo by były przydatne takie dane jak rezystancja silnika wentylatora oraz jego indukcyjność uzwojenia. Oczywiście ktoś może napisać, że mogę te dane otrzymać mierząc wentylator w moim samochodzie lecz ta opcja jak na razie odpada bo samochód jest mi potrzebny, a na dłuższy postój u mechanika nie mogę sobie pozwolić.
pozdrowienia
Jestem posiadaczem Opla astry H 1.6 TwinPort silnik Z16XEP z 2005roku i niedawno zauważyłem, że nie pracuje mi wentylator chłodnicy na 1 biegu. W internecie znalazłem informacje, że prawdopodobnie jest to wina przepalonego rezystora wentylatora. Zacząłem szukać gdzie można kupić taki rezystor ale, jak wielu z was pisało, mozna kupić cały wentylator z rezystorem ale cena jest powalająca. Oczywiście znalazłem informację jak samemu naprawić ten rezystor lecz moje problemy zdrowotne i brak garażu są powodem, że ta opcja odpada. Mam znajomego mechanika ale on w takie naprawy się nie chce bawić. Doszliśmy do wniosku, że połączę z nim siły i spróbujemy naprawić ten rezystor lecz nasuneła mi się myśl czy nie można by było zastapić ten rezystor jakimś układem elektronicznym bo przeglądając w tym temacie internet trafiłem na ogłoszenia oferujace rezystory wentylatora chłodnicy w wersji elektronicznej ale dla innych marek samochodów. Jako, że jestem elektronikiem wpadłem na pomysł skonstruowania regulatora PWM, który by zastąpił ten nieszczęsny rezystor. Powstała tylko jedna przeszkoda, a mianowicie do skonstruowania tego regulatora potrzebne mi sa dane wentylatora do mojego autka czyli jaka moc znamionową ma ten wentylator, albo jaki pobiera prąd przy zasilaniu bezpośrednio z 12V oraz jaki pobiera prąd na 1 i 2 biegu kiedy zasilanie "idzie" przez rezystory. Taki PWM powoduje, że moc tracona jest o wiele mniejsza niż przy zastosowaniu rezystorów i byłby bardziej niezawodny. Z moich pobieżnych wyliczeń wynika, że moc tracona w rezystorze to około 70W, a w PWM około 8W. Kiedyś zrobiłem taki PWM do wentylatora nawiewu w Astrze F - smigał przez około 8 lat aż do jej sprzedania -,ale tam moc wentylatora jest sporo mniejsza. Bardzo by były przydatne takie dane jak rezystancja silnika wentylatora oraz jego indukcyjność uzwojenia. Oczywiście ktoś może napisać, że mogę te dane otrzymać mierząc wentylator w moim samochodzie lecz ta opcja jak na razie odpada bo samochód jest mi potrzebny, a na dłuższy postój u mechanika nie mogę sobie pozwolić.
pozdrowienia
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 kwie 2016, 10:00
- Auto: Astra H
- Silnik: X16xe
- Województwo: śląskie
Witam mam problem z moim astra h z16xep a mkanowicie dzisiaj wymoenolem bezpiecznik wentylstpra chłodnicy który znowu się prsepalil miał ktoś kiedyś podobny problem? Proszę o pomoc
EDIT:
Kod błędu 148206 i kontrolka auto z kluczem
EDIT:
Kod błędu 148206 i kontrolka auto z kluczem
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś...Daniolek4 pisze:QR_BBPOST Witam mam problem z moim astra h z16xep a mkanowicie dzisiaj wymoenolem bezpiecznik wentylstpra chłodnicy który znowu się prsepalil miał ktoś kiedyś podobny problem?
Na przyszłość czytaj zanim wyślesz post, nawet pisanie na tablecie ani telefonie tego nie tłumaczy...
[External Link Removed for Guests]
- Zbylq
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 lip 2014, 21:11
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: śląskie
Witam wszystkich Astronautów .
Wymieniłem termostat potem czujnik temp. w chłodnicy i w końcu wentylator ruszył ale dopiero przy 113 st.
Czyli pierwszy bieg nie działa. Wg info o sterownikach podane są 3 od wentylatora chłodnicy, tj K1, k2 i K10.
U mnie brakuje nr K1. (autko 1,6 benzynka 105 KM kupione niedawno)
Pytanie czy brakuje mi przekaźnika czy ilość zależy od wersji?
Wymieniłem termostat potem czujnik temp. w chłodnicy i w końcu wentylator ruszył ale dopiero przy 113 st.
Czyli pierwszy bieg nie działa. Wg info o sterownikach podane są 3 od wentylatora chłodnicy, tj K1, k2 i K10.
U mnie brakuje nr K1. (autko 1,6 benzynka 105 KM kupione niedawno)
Pytanie czy brakuje mi przekaźnika czy ilość zależy od wersji?
- olkaparolka
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 paź 2016, 14:00
- Imię: Ola
- Auto: Astra H
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Cześć wszystkim!
Od kilku dni jestem posiadaczką Astry H 1.4 benzyna.
Auto przy zakupie myślę, że sprawdziłam ją dokładnie. Cieszę się bardzo z kupna Opla, to moje drugie w życiu auto Ale do rzeczy...
Dziś wsiadam do autka, przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci, ale jakby nie było zapłonu. Wyjmuję kluczyk, czekam, to samo. Przedwczoraj miałam podobną sytuację, ale po chwili w końcu ruszył, a dziś nic.
Podejrzewam spalone świece. Miał ktoś może taki przypadek? Pytam zanim ruszę do mechanika, bo może to jakaś głupota, a ja też jako dziewczyna zwyczajnie nie chcę być przez tych "fachowców" naciągnięta.
Liczę na Waszą pomoc
Od kilku dni jestem posiadaczką Astry H 1.4 benzyna.
Auto przy zakupie myślę, że sprawdziłam ją dokładnie. Cieszę się bardzo z kupna Opla, to moje drugie w życiu auto Ale do rzeczy...
Dziś wsiadam do autka, przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci, ale jakby nie było zapłonu. Wyjmuję kluczyk, czekam, to samo. Przedwczoraj miałam podobną sytuację, ale po chwili w końcu ruszył, a dziś nic.
Podejrzewam spalone świece. Miał ktoś może taki przypadek? Pytam zanim ruszę do mechanika, bo może to jakaś głupota, a ja też jako dziewczyna zwyczajnie nie chcę być przez tych "fachowców" naciągnięta.
Liczę na Waszą pomoc
Ostatnio zmieniony 19 paź 2016, 14:23 przez olkaparolka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4856
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
Na pierwszy strzal:) przekaznik pompy paliwa - przypadek znany mi z wlasnego doswiadczenia z Corsa B 1.4olkaparolka pisze:QR_BBPOST Podejrzewam spalone świece. Miał ktoś może taki przypadek? Pytam zanim ruszę do mechanika, bo może to jakaś głupota, a ja też jako dziewczyna zwyczajnie nie chcę być przez tych "fachowców" naciągnięta
- Kaczyocb
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 maja 2017, 18:15
- Imię: Karol
- Auto: Astra H
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam
Też dotknął mnie problem braku 1 biegu wentylatora wtyczka na 4 piny w silniku Z16XEP.
Przeczytałem sporo debat na różnych forach na tym również naprawa jest prosta jednak dalej brakuje mi konkretnych informacji tj. Wartość rezystancji opornika/Opornikow ( zależy od ilości biegow) jeśli ktoś mierzył to jaki jest spadek napięcia na poszczególnych biegach no i jeśli chcemy wstawić gotowy rezystor mocy z radiatorem to jakiej mocy on powinien być:) no i schemat połączeń żeby to wszystko miało sens dzialac bede wdzięczny za odpowiedz kolegów już po przejściach pozdro
Też dotknął mnie problem braku 1 biegu wentylatora wtyczka na 4 piny w silniku Z16XEP.
Przeczytałem sporo debat na różnych forach na tym również naprawa jest prosta jednak dalej brakuje mi konkretnych informacji tj. Wartość rezystancji opornika/Opornikow ( zależy od ilości biegow) jeśli ktoś mierzył to jaki jest spadek napięcia na poszczególnych biegach no i jeśli chcemy wstawić gotowy rezystor mocy z radiatorem to jakiej mocy on powinien być:) no i schemat połączeń żeby to wszystko miało sens dzialac bede wdzięczny za odpowiedz kolegów już po przejściach pozdro