Fabryczny autoalarm
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 10 mar 2015, 21:04
- Auto: Astra H
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Pomocny: 5 razy
Fabryczny autoalarm
Czujnik otwarcia maski jak i syrena muszą być koniecznie wylogowane
A tak na serio, nie.
Czujnik otwarcia maski to zwykła krańcówka, kawałek blaszki robiący zwarcie co tam można wylogować
Syrena podobnie.
A tak na serio, nie.
Czujnik otwarcia maski to zwykła krańcówka, kawałek blaszki robiący zwarcie co tam można wylogować
Syrena podobnie.
- duzydamian
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 paź 2014, 19:37
- Imię: Damian
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: SH
- Kontakt:
Powiem szczerze, że nie przeglądałem schematów jakie sygnały idą z czujnika i syreny stąd moje pytanie.
Rozumiem, że ultradźwięki muszą być koniecznie wylogowane i tu pojawia się pytanie co w sytuacji gdy podepnę w samochodzie czujniki nie wylogowane ?
Wracając do zdjęć instalacji:
- wtyczka z 4 pinami jest do alarmu
- wtyczka z 2 pinami jest do mikrofonu
- wolna wtyczka to pewnie sterowanie dachem w wersji TwinTop
EDIT:
Przejrzałem schematy dostępne w książce Sam naprawiam i:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
DWA - Sygnalizacja alarmowa
IRL - Oświetlenie wewnętrzne
FR27 - Bezpiecznik, skrzynka łączeniowa tylna
Wniosek jak dla mnie jest taki, że modułu alarmu nie trzeba wylogowywać/logować, bo nie posiada on magistrali CAN (przynajmniej tak mówi schemat). Pozostaje jedynie kwestia aktywacji programem OPCOM lub Tech-em. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.
Rozumiem, że ultradźwięki muszą być koniecznie wylogowane i tu pojawia się pytanie co w sytuacji gdy podepnę w samochodzie czujniki nie wylogowane ?
Wracając do zdjęć instalacji:
Rozumiem, że:duzydamian pisze: [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- wtyczka z 4 pinami jest do alarmu
- wtyczka z 2 pinami jest do mikrofonu
- wolna wtyczka to pewnie sterowanie dachem w wersji TwinTop
EDIT:
Przejrzałem schematy dostępne w książce Sam naprawiam i:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
DWA - Sygnalizacja alarmowa
IRL - Oświetlenie wewnętrzne
FR27 - Bezpiecznik, skrzynka łączeniowa tylna
Wniosek jak dla mnie jest taki, że modułu alarmu nie trzeba wylogowywać/logować, bo nie posiada on magistrali CAN (przynajmniej tak mówi schemat). Pozostaje jedynie kwestia aktywacji programem OPCOM lub Tech-em. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.
Mój Zygzak McQueen
Jeżeli w którymś z moich postów nie wyświetlają się obrazki proszę o kontakt na PW to poprawię i uzupełnię.
Jeżeli w którymś z moich postów nie wyświetlają się obrazki proszę o kontakt na PW to poprawię i uzupełnię.
- king1313
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 maja 2015, 17:38
- Imię: King
- Auto: Astra H
- Silnik: z16xep
- Województwo: pomorskie
- topiq77
- Posty: 2088
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Ale u mnie wchodzą z serii Dx, bo mam model przedliftowy. Póki co, szukam aut z full wypas wyposażeniem z mojego rocznika i wypytuję o oznaczenia skrzynki REC. Nie każdy jest chętny niestety poświęcić te kilka minut, żeby zerknąć do bagażnika. ASO również mało pomocne, potrafią chyba tylko zamienić na taki sam model i tyle. Na osiedlu raczej nowsze roczniki po lifcie, więc skrzynki pewnie z oznaczeniami Hx. Późniejsze modele to już w ogóle nie miały RECa. Próbowałem już na aukcjach po włożonych bezpiecznikach rozkminić, która skrzynka co obsługuje. Ale często w opisie jest zaznaczone, że zdjęcie jest poglądowe i rozkład bezpieczników może się różnić. Przetrząsnąłem cały net i po polsku, angielsku, niemiecku i nawet włosku. Ruski też. Auto leciwe to i już informacji mało. Pozostaje tylko poszukiwać auto z konkretnym wyposażeniem i sprawdzać jaki REC to obsługuje. Gra chyba niewarta świeczki. Pozostaje jeszcze kwestia zakupu interesującej nas skrzynki REC i wydobycie PINu. Bo gro skrzynek w niedużych cenach jest właśnie niewylogowanych.
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Próbowałeś szukać po aukcjach typu „kompletny alarm” lub na aukcjach z częściami danego wyposażenia? To często jest z rozbiórki i sprzedawca może mieć rec i podać jego oznaczenie.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 sty 2017, 15:55
- Imię: Filip
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z20LER
- Województwo: zachodniopomorskie
Rec seri D to tylko DQ obsługuje wszystko w tym też alarmtopiq77 pisze:QR_BBPOST Ale u mnie wchodzą z serii Dx, bo mam model przedliftowy. Póki co, szukam aut z full wypas wyposażeniem z mojego rocznika i wypytuję o oznaczenia skrzynki REC.
- topiq77
- Posty: 2088
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Ostatnio nawet do Aśki H fabrycznych nie widać, muszę się przejechać po szrotach. Sprawa nie jest pilna, ale przyszłościowo jak już się wpierw uporam ze wszystkimi bolączkami, pomalutku będę ją doposażał. Wszyscy jednak radzą mi wsadzić alarm niefabryczny na CAN. Pozostaje też kwestia, czy instalacja istnieje, czy trzeba dokładać? Jutro mam w planach całodzienną robotę przy aucie to i tam pewnie pozaglądam. Brak garażu jednak sporo utrudnia.