Brak świateł przód, nie działające zegary.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 paź 2012, 21:38
- Imię: GRZESIEK
- Województwo: pomorskie
Brak świateł przód, nie działające zegary.
Witam, w Astrze (1.4 2006r) żony zaczęły się problemy. Początkowo była to lewa żarówka mijania, wymieniłem ją, ale niestety dalej nie świeciła. Po kilku dniach przestał działać prędkościomierz, a obrotomierz - jak mu się przypomni, raz działa, a raz nie. Dzisiaj jeszcze przestała świecić żarówka mijania - prawa.
Oczywiście bezpieczniki pod maską sprawdzone, w bagażniku też. Dzwoniłem do elektryka, ale w 3mieście ciężko tak z bomby podjechać, a na telefon to nie słyszeli o takiej awarii.
Czytałem na necie i dużo jest napisane o module świateł (jest w skrzynce bezp. pod maską ) oraz o CIM - to chyba moduł przy kierownicy.
Może ktoś z Was miał podobny problem i naprowadzi mnie trochę. Póki co Astra i tak stoi, więc mam trochę czasu na ogarnięcie tematu.
Pozdrawiam
Oczywiście bezpieczniki pod maską sprawdzone, w bagażniku też. Dzwoniłem do elektryka, ale w 3mieście ciężko tak z bomby podjechać, a na telefon to nie słyszeli o takiej awarii.
Czytałem na necie i dużo jest napisane o module świateł (jest w skrzynce bezp. pod maską ) oraz o CIM - to chyba moduł przy kierownicy.
Może ktoś z Was miał podobny problem i naprowadzi mnie trochę. Póki co Astra i tak stoi, więc mam trochę czasu na ogarnięcie tematu.
Pozdrawiam
- xxvvcc
- Posty: 839
- Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
- Auto: Astra J, Corsa D
- Silnik: A16LET, Z12XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 22 razy
- Kontakt:
Typowe objawy dla uszkodzonego mdułu CIM to:
- błąd czujnika kąta skrętu kierownicy
- nie można skalibrować czujnika kąta skrętu
- nie odbijają automatycznie kierunkowskazy
- wadliwe działanie manetki wycieraczek
- nie można odpalić samochodu
- nie działają piloty zdalnego sterowania
- nie działają przyciski od radia, tempomatu
- nie działa podświetlenie radia
- źle działa wspomaganie
- zapala się kontrolka TC, ESP, ABS, AirBag
- zapala się kontrolka ładowania
- czasem opadają wskazówki na liczniku
- zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem
- po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta wszystko wraca do normy
Typowe błędy jakie mogą wystąpić po diagnostyce komputerowej to:
B1020 - SRS Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy, poza wymaganym zakresem
B1012 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie wykalibrowany
U2160 - Obwód komunikacji czujnika kąta obrotu kierownicy, wadliwe działanie
C0460 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie skalibrowany
B3794 - Obwód przełącznika tempomatu - usterka
U2107 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. nadwozia (BCM)
U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)
U2116 - Nieprawidłowe dane z IPC (Zestaw wskaźników)
U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
U2141 - Nieprawidłowe dane z REC (Tylny zespół elektroniczny)
U2143 - Mag. CAN - Brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN
W przedziale silnika mieszczą się bezpieczniki i przekaźniki
Przekaźniki:
Numer Symbol Opis
K1 K11_X125 wentylator chłodnicy
K2 K12_X125 wentylator chłodnicy
K3 K7_X125 pompka spryskiwaczy reflektorów
K4 K16_X125 światła przeciwmgielne
K5 K5_X125 wycieraczki (szyba przednia) - biegi: wolno/szybko
K6 K5_X125 wycieraczki (szyba przednia) - włączone / wyłączone
K7 K15_X125 dmuchawa wentylacji / klimatyzacji
K8 K14_X125 podgrzewanie filtra paliwa (diesel)
K9 K1_X125 rozrusznik
K10 K13_X125 wentylator chłodnicy
K11 K8_X125 sprężarka klimatyzacji
K12 K2_X125 sterownik silnika
K13 K10_X125 pompa paliwa
K14 K3_X125 zacisk "15" (zasilanie po włączeniu zapłonu)
Winny może być również alternator lub akumulator lub zwarcie gdzieś na kablach.
Przyczyn może być baaaaaardzo dużo.
Najszybciej i najprościej jednak będzie udać się do elektryka który specjalizuje się w OPLACH.
Powodzenia
- błąd czujnika kąta skrętu kierownicy
- nie można skalibrować czujnika kąta skrętu
- nie odbijają automatycznie kierunkowskazy
- wadliwe działanie manetki wycieraczek
- nie można odpalić samochodu
- nie działają piloty zdalnego sterowania
- nie działają przyciski od radia, tempomatu
- nie działa podświetlenie radia
- źle działa wspomaganie
- zapala się kontrolka TC, ESP, ABS, AirBag
- zapala się kontrolka ładowania
- czasem opadają wskazówki na liczniku
- zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem
- po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta wszystko wraca do normy
Typowe błędy jakie mogą wystąpić po diagnostyce komputerowej to:
B1020 - SRS Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy, poza wymaganym zakresem
B1012 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie wykalibrowany
U2160 - Obwód komunikacji czujnika kąta obrotu kierownicy, wadliwe działanie
C0460 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie skalibrowany
B3794 - Obwód przełącznika tempomatu - usterka
U2107 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. nadwozia (BCM)
U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)
U2116 - Nieprawidłowe dane z IPC (Zestaw wskaźników)
U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
U2141 - Nieprawidłowe dane z REC (Tylny zespół elektroniczny)
U2143 - Mag. CAN - Brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN
W przedziale silnika mieszczą się bezpieczniki i przekaźniki
Przekaźniki:
Numer Symbol Opis
K1 K11_X125 wentylator chłodnicy
K2 K12_X125 wentylator chłodnicy
K3 K7_X125 pompka spryskiwaczy reflektorów
K4 K16_X125 światła przeciwmgielne
K5 K5_X125 wycieraczki (szyba przednia) - biegi: wolno/szybko
K6 K5_X125 wycieraczki (szyba przednia) - włączone / wyłączone
K7 K15_X125 dmuchawa wentylacji / klimatyzacji
K8 K14_X125 podgrzewanie filtra paliwa (diesel)
K9 K1_X125 rozrusznik
K10 K13_X125 wentylator chłodnicy
K11 K8_X125 sprężarka klimatyzacji
K12 K2_X125 sterownik silnika
K13 K10_X125 pompa paliwa
K14 K3_X125 zacisk "15" (zasilanie po włączeniu zapłonu)
Winny może być również alternator lub akumulator lub zwarcie gdzieś na kablach.
Przyczyn może być baaaaaardzo dużo.
Najszybciej i najprościej jednak będzie udać się do elektryka który specjalizuje się w OPLACH.
Powodzenia
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 paź 2012, 21:38
- Imię: GRZESIEK
- Województwo: pomorskie
Dzięki, oczywiście bez wizyty i jakiegoś speca się jednak nie obejdzie, ale czasem usterka jest błaha i forum pomaga....dzięki jeszcze raz.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Listing błędów by pomógł w naprowadzeniu na trop.
Jak bedziesz u elektryka to niech Tobie da listę błędów (albo zrób np. fotkę).
Jak bedziesz u elektryka to niech Tobie da listę błędów (albo zrób np. fotkę).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 paź 2012, 21:38
- Imię: GRZESIEK
- Województwo: pomorskie
Spoko, postaram się ogarnąć temat. Mam vcdsa do audi i kabelek obdII, ale nie chce mi się połączyć z oplem.
Jaki jest program do opla? Kabelek OBD II ogarnie temat?
Jaki jest program do opla? Kabelek OBD II ogarnie temat?
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Op-com. Może dużo, ale nie wszystko.
Dzisiaj się o tym niemile przekonałem. Nie byłem wstanie zaprogramować modułu UWA, mimo, że program pokazywał że poszło .
Zalogować bez problemu, ale zaprogramować już nie.
Dzisiaj się o tym niemile przekonałem. Nie byłem wstanie zaprogramować modułu UWA, mimo, że program pokazywał że poszło .
Zalogować bez problemu, ale zaprogramować już nie.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]