Brak świateł przód, nie działające zegary.

grzes283

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:38
Imię: GRZESIEK
Województwo: pomorskie

Brak świateł przód, nie działające zegary.

#1

Nieprzeczytany post autor: grzes283 »

Witam, w Astrze (1.4 2006r) żony zaczęły się problemy. Początkowo była to lewa żarówka mijania, wymieniłem ją, ale niestety dalej nie świeciła. Po kilku dniach przestał działać prędkościomierz, a obrotomierz - jak mu się przypomni, raz działa, a raz nie. Dzisiaj jeszcze przestała świecić żarówka mijania - prawa.
Oczywiście bezpieczniki pod maską sprawdzone, w bagażniku też. Dzwoniłem do elektryka, ale w 3mieście ciężko tak z bomby podjechać, a na telefon to nie słyszeli o takiej awarii.
Czytałem na necie i dużo jest napisane o module świateł (jest w skrzynce bezp. pod maską ) oraz o CIM - to chyba moduł przy kierownicy.
Może ktoś z Was miał podobny problem i naprowadzi mnie trochę. Póki co Astra i tak stoi, więc mam trochę czasu na ogarnięcie tematu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
xxvvcc

Astro-maniak
Posty: 839
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:38
Auto: Astra J, Corsa D
Silnik: A16LET, Z12XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 22 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: xxvvcc »

Typowe objawy dla uszkodzonego mdułu CIM to:

- błąd czujnika kąta skrętu kierownicy
- nie można skalibrować czujnika kąta skrętu
- nie odbijają automatycznie kierunkowskazy
- wadliwe działanie manetki wycieraczek
- nie można odpalić samochodu
- nie działają piloty zdalnego sterowania
- nie działają przyciski od radia, tempomatu
- nie działa podświetlenie radia
- źle działa wspomaganie
- zapala się kontrolka TC, ESP, ABS, AirBag
- zapala się kontrolka ładowania
- czasem opadają wskazówki na liczniku
- zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem
- po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta wszystko wraca do normy

Typowe błędy jakie mogą wystąpić po diagnostyce komputerowej to:

B1020 - SRS Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy, poza wymaganym zakresem
B1012 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie wykalibrowany
U2160 - Obwód komunikacji czujnika kąta obrotu kierownicy, wadliwe działanie
C0460 - Czujnik kąta obrotu kierownicy nie skalibrowany
B3794 - Obwód przełącznika tempomatu - usterka
U2107 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. nadwozia (BCM)
U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)
U2116 - Nieprawidłowe dane z IPC (Zestaw wskaźników)
U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
U2141 - Nieprawidłowe dane z REC (Tylny zespół elektroniczny)
U2143 - Mag. CAN - Brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
U2103 - Brak komunikacji z szyną CAN

W przedziale silnika mieszczą się bezpieczniki i przekaźniki
Przekaźniki:
Numer Symbol Opis
K1 K11_X125 wentylator chłodnicy
K2 K12_X125 wentylator chłodnicy
K3 K7_X125 pompka spryskiwaczy reflektorów
K4 K16_X125 światła przeciwmgielne
K5 K5_X125 wycieraczki (szyba przednia) - biegi: wolno/szybko
K6 K5_X125 wycieraczki (szyba przednia) - włączone / wyłączone
K7 K15_X125 dmuchawa wentylacji / klimatyzacji
K8 K14_X125 podgrzewanie filtra paliwa (diesel)
K9 K1_X125 rozrusznik
K10 K13_X125 wentylator chłodnicy
K11 K8_X125 sprężarka klimatyzacji
K12 K2_X125 sterownik silnika
K13 K10_X125 pompa paliwa
K14 K3_X125 zacisk "15" (zasilanie po włączeniu zapłonu)

Winny może być również alternator lub akumulator lub zwarcie gdzieś na kablach.
Przyczyn może być baaaaaardzo dużo.
Najszybciej i najprościej jednak będzie udać się do elektryka który specjalizuje się w OPLACH.
Powodzenia ;)

grzes283

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:38
Imię: GRZESIEK
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: grzes283 »

Dzięki, oczywiście bez wizyty i jakiegoś speca się jednak nie obejdzie, ale czasem usterka jest błaha i forum pomaga....dzięki jeszcze raz.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Listing błędów by pomógł w naprowadzeniu na trop.

Jak bedziesz u elektryka to niech Tobie da listę błędów (albo zrób np. fotkę).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

grzes283

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:38
Imię: GRZESIEK
Województwo: pomorskie

#5

Nieprzeczytany post autor: grzes283 »

Spoko, postaram się ogarnąć temat. Mam vcdsa do audi i kabelek obdII, ale nie chce mi się połączyć z oplem.
Jaki jest program do opla? Kabelek OBD II ogarnie temat?

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Op-com. Może dużo, ale nie wszystko.

Dzisiaj się o tym niemile przekonałem. Nie byłem wstanie zaprogramować modułu UWA, mimo, że program pokazywał że poszło :evil: .

Zalogować bez problemu, ale zaprogramować już nie.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ