plus po stacyjce
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
plus po stacyjce
Gdzie chcesz ten przekaźnik?
Bo najłatwiej to np. wziąć z podświetlenia zapalniczki/popielniczki. Lub z podświetlenia przycisków w podsufitce.
Napięcie w samochodzie skacze od nawet 10 V (przy słabym aku podczas rozruchu) do ponad 14 V. Stąd wpięcie pasków czy innych ledów na 12 V to szybka ich degradacja biorąc pod uwagę, że takie leży powinny mieć max. 11 V.
Jakie stabilne napięcie i prąd cię interesuje? Jak poniżej 12 V (np. 9 lub 5) to polecam przetwornice step-down na odpowiednie napięcie. Są malutkie i co najważniejsze - nie grzeją się tak jak stabilizatory, które gdzieś muszą wytracić nadwyżki więc je zamieniają w ciepło.
Bo najłatwiej to np. wziąć z podświetlenia zapalniczki/popielniczki. Lub z podświetlenia przycisków w podsufitce.
Napięcie w samochodzie skacze od nawet 10 V (przy słabym aku podczas rozruchu) do ponad 14 V. Stąd wpięcie pasków czy innych ledów na 12 V to szybka ich degradacja biorąc pod uwagę, że takie leży powinny mieć max. 11 V.
Jakie stabilne napięcie i prąd cię interesuje? Jak poniżej 12 V (np. 9 lub 5) to polecam przetwornice step-down na odpowiednie napięcie. Są malutkie i co najważniejsze - nie grzeją się tak jak stabilizatory, które gdzieś muszą wytracić nadwyżki więc je zamieniają w ciepło.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Przetwornice są zajefajne. Często ich używam do zasilania elektroniki w aucie. Małe, bezawaryjne. Idealne do auta .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Bałagan
- Posty: 180
- Rejestracja: 29 lut 2016, 9:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: mazowieckie
Właśnie chodzi o dodatkowe podświetlenie LEDami. Początkowo chciałem podłączyć je pod zapalniczkę, ale doszedłem do wniosku, że bardziej mi pasuje uruchomienie podświetlenia w tym samym momencie w którym włącza się podświetlenie zegarów. Będę potrzebował zasilić cztery kolorowe diody LED i nie chcę żeby podczas jazdy zmieniały mi się kolory w zależności od napięcia. Możecie powiedzieć na co zwrócić uwagę przy wybieraniu tej przetwornicy? Widzę, że nie jest to jakieś skomplikowane, napięcie na wejściu musi być w odpowiedniej tolerancji, a na wyjściu jest regulacja.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2017, 13:33 przez Bałagan, łącznie zmieniany 1 raz.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Kup standardową. Na wejściu dowolne napięcie jakie będzie w instalacji auta. Na wyjściu regulujesz potencjometrem. Minimum koło 2V, max tyle ile na wejściu.
Kupisz za 8-10 pln na Allegro.
Kupisz za 8-10 pln na Allegro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
[External Link Removed for Guests]
Nie wiem jakiej może te diody ale ta przetwornica powinna wystarczyć.
Dodatkowo sama może działać jako przekaźnik. Do przetwornicy dajesz zasilanie po zapłonie a z dowolnej żarówki podświetlenia ciągniesz do niej plus. Przetwornica się załączy gdy włączysz światła a dodatkowo nie będziesz ciągnął prądu z podświetlenia ani na zasilenie dodatkowych ledów ani dodatkowego przekaźnika.
Prąd na wyjściu możesz ustawić na 10-11 V tak żeby wydłużyć żywotność ledów lub niżej jeśli dodatkowe podświetlenie ma być subtelne i słabo świecić.
Nie wiem jakiej może te diody ale ta przetwornica powinna wystarczyć.
Dodatkowo sama może działać jako przekaźnik. Do przetwornicy dajesz zasilanie po zapłonie a z dowolnej żarówki podświetlenia ciągniesz do niej plus. Przetwornica się załączy gdy włączysz światła a dodatkowo nie będziesz ciągnął prądu z podświetlenia ani na zasilenie dodatkowych ledów ani dodatkowego przekaźnika.
Prąd na wyjściu możesz ustawić na 10-11 V tak żeby wydłużyć żywotność ledów lub niżej jeśli dodatkowe podświetlenie ma być subtelne i słabo świecić.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
Panowie mam pytanie o zasilanie ale po radiu, z nadmiaru wolnego czasu wpadł mi taki pomysł, może głupi czekam na opinie, konkretnie chodzi o to że jakiś czas temu zrobiłem sobie AUX w CD 70, ale denerwuje mnie te podpinanie kabla co chwila, mam w zakamarkach takie urządzonko do strumieniowania po BT, i pomyślałem sobie że podepne te urządzenie to wejścia AUX bo posiada takie i wtedy będę mógł słuchać muzyki bez kabli, pytanie tylko takie, urządzenie te wymaga 9V 0,33A, kupie jakiś samochodowy zasilacz, tylko fajnie żeby napięcie było podawane zawsze jak radio działa, żeby na postoju też działało, ale jak wyłącze radio to już nie bo po co. Czekam na opinie czy jest sens i możliwość takiego zabiegu
EDIT:
Ta przetwornica step-down też fajna sprawa, chyba lepsze niż zasilacz uniwersalny, tylko jak tym sterować.
EDIT:
Ta przetwornica step-down też fajna sprawa, chyba lepsze niż zasilacz uniwersalny, tylko jak tym sterować.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2017, 11:54 przez Usunięty użytkownik 816032, łącznie zmieniany 1 raz.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Przetwornica będzie w sam raz.
Co do sterowania to sprawdź styk AR w radiu. Powinno się na nim pojawić napięcie po uruchomieniu radia.
Co do sterowania to sprawdź styk AR w radiu. Powinno się na nim pojawić napięcie po uruchomieniu radia.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Tu masz najlepszą do tego przetwornicę, pod wzdlędem prądu i napięcia wyjściowego:
[External Link Removed for Guests]
Sterować nie musisz, zasilanie, które pojawia się po włączeniu radia dajesz na pin Vin. Masa to wiadomo, jakikolwiek brązowy. Vout podłączasz do swojego urządzenia BT (dobrze jakby masa też pochodziła z przetwornicy, chodź niekoniecznie bo masa jest w każdym punkcie wspólna).
Sterowanie się przydaje jak zasilanie jest brane z innego obwodu niż zasilanie układu.
EDIT:
P.S. jakie masz urządzonko do strumieniowania? W sumie mam to samo radio z AUX ale nie chce mi się nigdy podłączać kabla.
I najważniejsze czy nie pogryzą się z radiem do, którego i tak telefon jest podłączony przez BT.
[External Link Removed for Guests]
Sterować nie musisz, zasilanie, które pojawia się po włączeniu radia dajesz na pin Vin. Masa to wiadomo, jakikolwiek brązowy. Vout podłączasz do swojego urządzenia BT (dobrze jakby masa też pochodziła z przetwornicy, chodź niekoniecznie bo masa jest w każdym punkcie wspólna).
Sterowanie się przydaje jak zasilanie jest brane z innego obwodu niż zasilanie układu.
EDIT:
P.S. jakie masz urządzonko do strumieniowania? W sumie mam to samo radio z AUX ale nie chce mi się nigdy podłączać kabla.
I najważniejsze czy nie pogryzą się z radiem do, którego i tak telefon jest podłączony przez BT.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- Bałagan
- Posty: 180
- Rejestracja: 29 lut 2016, 9:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: mazowieckie
Mi podesłałeś przetwornice na 0,3A a koledze na 0,5A. Czy to jest spowodowane przewidywanym miejscem montażu czy po prostu w samochodzie amperaż jest dość niski?